Terminator 4: Salvation film og spil !

Diverse d.  05. juni. 2009, skrevet af Gripen90
Vist: 931 gange.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
05-06-2009 18:27:25
Svar/Indlæg:
15982/637
Nåh folkens, hvad synes i om Terminator Salvation ?
Min lillebror og jeg så den i biffen i går. Men bror syntes den var helt god, det synes jeg også, men jeg var ret sur over at Christian Bale aka John Conner i filmen var så ekstremt dårlig - han dur åbenbart kun til Batman disse dage... da han spillede med i American Physco havde han mere at byde på. Det der redde filmen for mig var helt klart Sam Worthington aka Marcus Wright i filmen. Ikke en skuespiller jeg har lagt mærke til før, men jeg synes han spillede sin rolle fremragende.
Filmen var da overall ok, men et eller andet sted synes jeg Terminator 3 var bedre, selv om der var mere action i denne - der manglede lidt historie.
Nåh ja men Terminator 1 og Terminator 2 er åbenbart svære at overgå mht "uhygge"... noget jeg savnede rigtig meget i Salvation - skidt med action det skal bare være uhyggeligt.

Nå men selvfølgelig skulle spillet til filmen jo prøves. Spillet er som sat en "pre-quel" til handlingen i filmen. Det var sjovt at se at karakterne i spillet havde en god lighed med personerne i filmen, gudske tak og lov er John Conner i spillet af noget andet udseende en C.Bale, og faktisk er CGI skuespilleren her bedre end C.Bale, men der skal heller ikke meget til at overgå det.
Nå men jeg får det 8-12gb installeret og skal til at spille. Der er åbenbart ingen grafiske optioner andet end "resolution settings" så spillet vurderer nok PCens størrelse og justerer grafikken herefter.
Grafikken er pæn, men kunne have været med højopløst nogen steder, men alt i alt helt ok, og generelt lidt pænere end Left 4 Dead.
Det tog mig ca 3timer og 15min at gennemføre spillet på medium 😩 jeg så gerne det havde været længere, men i det mindste nød jeg spillet mere end filmen. De første par baner kan være lidt trivielle, men det bliver egentlig helt sjovt når man lærer cover-systemet at kende fuldt ud.
Om spillet er uhyggeligt ? næh ikke rigtig, men mere dyster end filmen et par steder.
Nå hvad så ? Kan vi ikke på Bethesda til at genudgive Terminator Future Shock igen - det er IMO nok det bedste Terminator spil, og så er det også noget mere scary at spille i mørke.
Kirsby

Superbruger
Tilføjet:
05-06-2009 21:57:52
Svar/Indlæg:
1214/62
Ahh, vil nu sige at filmen faktisk var rigtig god, lidt bedre end forventet!

Helt klart bedre end 3'eren, selvom det faktisk er en udemærket action film. Så syntes jeg ikke rigtig at der var nogen "Terminator magi" over den.

Og ja klart så manger der lidt "uhygge" i filmen, men hvordan? Det kan jeg ikke lige se. Så alt i alt KUDOS fra mig til MCG og Christian Bale og alle de andre, for en fed film glæder mig til 5'eren og 6'eren!!

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2009 22:43:32
Svar/Indlæg:
1643/172
#0 Sam Worthington er jo blevet kente af at en person som James Cameron hyrede ham til at havde hoverollen på det som måske går hen og bliver verdens første film der bryder 300 mio US $ grænsen (Avatar). Filmen har været under vejes i 2 år nu og skulle meget gerne være klar til Q4 i år, men der er endnu ikke kommet nogen trailer til filemen og alt er totalt hemmeligt hvad angår filmen osv, men Avatar the game har fået sig en hjemmeside og med er der kommet 3 screenshots op.

Link til Avatar the game:
http://avatargame.us.ubi.com/

Link til Avatar:
http://www.imdb.com/title/tt04...

I forvejen har James Cameron jo rekorden for at være den første der brød 100 mio US med Terminator 2 og så 200 mio US grænsen med Titanic. Så han går efter rekorden for at være den første der laver en film til over 300 mio US dollers. Avatar filemen bliver filmet 100% i den nye 3D teknik, som gør en film ca 20% dyre end normalt.

Se lige denne sjove trailer til Terminator 4 filmen:
http://video.ign.com/dor/artic...

Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2009 22:56:00
Svar/Indlæg:
2263/135
Spillet sutter.. Stoppede efter 15 min ca. Filmen har dårlige anmeldelser. Men dem kan man ikke altid helt bruge til noget.

wendigo

Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2009 23:03:45
Svar/Indlæg:
1069/157
Fed film. Var inde og se den her i dag. Klart bedre end T1 + T3. Men T2 er stadig kongen 🙂

LMG03

Superbruger
Tilføjet:
05-06-2009 23:34:53
Svar/Indlæg:
283/14
jeg er lige kommet fra biffen og jeg er mere end tilfreds med filmen.
indtil videre den bedste film, jeg har set i biffen i år.
selve historien kan diskuteres til verdens ende, for den har en del fejl.
men nok om det, den får mine bedste anbefalinger.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2009 23:56:11
Svar/Indlæg:
20170/383
Så den her til aften. Ganske fed film, klart bedre end T3 som jo egentlig meget af tiden blot var en parodi på T2. Men T1 og T2 er stadig de eneste "rigtige" Terminator film. Anmeldelser har været blandet. Har lidt flere som har været over middel. Faktisk er det kun i Metro Express jeg har læst en dårlig anmeldelse 🙂

mathiasm87

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2009 00:23:24
Svar/Indlæg:
626/77
så den her kl.21:30 og syntes helt klart den er en feeed actionfilm.. jeg syntes nu Christian Bale klar sig godt... men som i andre siger af T1/T2 de bedste.. men jeg kan nu godt lide T4.. håber da de bygger videre og laver en til...

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2009 00:25:22
Svar/Indlæg:
20170/383

Forresten, synes det er lidt noget pladder at i kalder den for T4. Der må jo også være en grund til at filmen heller ikke hedder det. Altså universet er det samme, men historien er jo i bund og grund ny. Så vidt jeg ved er der planlagt 3 film af den nye slags.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
06-06-2009 01:00:44
Svar/Indlæg:
15982/637
#3: 15min er alt for hurtigt at give op på 🙂 . Efter du kommer længere ind mod L.A synes jeg spillet blev udmærket.

#6: Ja der var nogle parodier et par steder i 3'ern, men historien og stemningen synes jeg alligevel var noget mere dyster end i 4'ern. Der var nogle dystre, mørke og lidt skræmmende elemter i 3ern som jeg slet ikke så i denne film. Det er nok lidt pga. Hitchcock effekten de har sat over styr, der går på ikke at afsløre for meget, da det holder gang i fantasien.

#7: Jeg synes bare at han spiller med samme mimik og stil som han gjorde i Batman, og jeg synes bare ikke det passer helt ind her. Man har ingen sympati for ham som leder (john connor).
For meget action for lidt Terminator.

#8: Ikke af det jeg har læst, der er den stadig en kontinuering af serien, blot at der er kommet en ny faktor ind - same story but with a twist !. TransFormers Revenge Of The Fallen, hedder heller ikke TransFormers II, men den er jo helt klart en fortsættelse af den første 🙂
Det er trodsalt ikke Batman virvar hvor man starter forfra igen igen...

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2009 12:56:55
Svar/Indlæg:
1643/172
#0 og #1 Uhygge ville filmen havde opnået med sin oprindelige slutning, som blev ændret i sidste sekund, men de 2 "uhyggelige" alternative slutninger kommer med på DVD udgaven af filmen plus 40 min ekstra film. Men man kan tydeligt se at filmens slutning gik mod den oprindelige "uhyggelige" slutning, som blev ændret til sidst. Den nye slutning er blevet klippet totalt dårligt sammen med filmen. Da man kan se at filmen bære hen mod den oprindelige slutning som leakkede ud på nettet før filmen var blevet færdig lavet.
De 2 uhyggelige slutninger havde sat tonnen mere dyster for T5/T6.

Link til alternative slutninger og 40 min ekstra DVD film:
http://filmz.dk/terminator-sal...

MCGs snak om T5 ide med at sende armeret rumskibe fyldt med Terminatore og fremtidsvåben tilbage i tiden, selv om Terminator universet ikke tillader at man sender plasmaguns tilbage i tiden. Er totalt langt ude og kommer til at smadre Terminator universitet totalt.

Link til MCG T5 snak:
http://filmz.dk/mcg-om-termina...

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
06-06-2009 15:25:40
Svar/Indlæg:
15982/637
#10: Nice ! de to slutninger er interessante især nr.1... nr.2 er lidt for "dum".

mathiasm87

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2009 15:38:06
Svar/Indlæg:
626/77
#11 nice mere moon bloodgood.. juhu også topløs... 😛 glæder mig også til og se slutning nr.1

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
11-06-2009 11:31:58
Svar/Indlæg:
15982/637
Uhm så T2 igår igen... klasse simpelthen... klasse.