-> #0
Du kan selv lave det hvis du har Vista Ultimate, Business eller Home Premium (jeg er dog ikke 100 % sikker på sidstnævnte). Der er en indbygget funktion til at foretage backups.
Du opretter en partition på din harddisk, hvor du vil ligge din backup på. Installér en frisk Windåze, og få programmet til at lave et image (backup) af den friske installation. Og voliá, den har du nu adgang til via Windows' egen gendannelse.
Faktisk, kan du formattere hele din Windows-partition (typisk C-drevet), og stadigvæk få computeren til at køre, via installationsfilen på din recovery-partition. Neat!
Anywho.
En ting er, at du med fordel kunne gøre det samme med hele din disk, hvis du har en ekstern eller blot en ekstra harddisk. Du går blot ind i programmet og siger: "Tag en kopi af hele harddisken, og læg den hér" - denne installation vil du kunne tilgå på præcist samme måde, og have et øjebliksbillede som din computer så ud da du sidst tog backup (en gang om måneden, ugen eller dagen?).
Jeg kører selv en blanding af de to. Dvs. jeg har en frisk installation til at ligge, med alle de nyeste opdateringer, samt et øjebliksbillede. Fordelen er, at det også virker over netværk. Så min friske installation ligger på min NAS og øjebliksbilledet ligger på en 320 GB ekstern harddisk. Perfect! ❤