Netpirater i EU parlamentet

Litteratur d.  08. juni. 2009, skrevet af Polarfar
Vist: 1044 gange.

Polarfar
 
Senior Skribent
Tilføjet:
08-06-2009 16:51:08
Svar/Indlæg:
2309/846
Det står fast efter gårsdagens EU-valg at de svenske netpirater får to mandater.

Læs hele nyheden her: http://hwt.dk/newsdetails.aspx...
morten-turi
 
Superbruger
Tilføjet:
08-06-2009 17:06:47
Svar/Indlæg:
924/212
FUCK YEAH! 😲


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2009 17:08:00
Svar/Indlæg:
7111/480
til dem der vil læse hvad de helt prasis vil kan se her http://www.piratpartiet.dk/nod... det er en kopi af det svenske porogram så det skule være det samme og mener det same som jeg srkav i troden i forumet "Det er så laterlig skal siges jeg er pise dålig til svensk og goolge overseter syns jeg ikke funket så godt læste der også var et dansk og på ders side stod der de have taget den svenske partigpågram og oversat det så vis de har gjort det koret står der af de ikke vil bruge arb på andre emner da de har forsklige politiske opfatelse men kun det det er sådan noget jeg syns er lidt onsavt så har alle dem der har stem på dem kun stem på 1sag "


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2009 17:11:26
Svar/Indlæg:
5421/53
Fedt 🙂 🙂 😀 🤣 😲


DuckHunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2009 17:21:12
Svar/Indlæg:
1889/115
Får de overhovedet noget at sku ha' sagt, når de ankommer til EU parlamentet? 🙂


mooboo
 
Superbruger
Tilføjet:
08-06-2009 17:25:15
Svar/Indlæg:
606/20
#4 Selvfølgelig vil de det, håber dog de får gennemtrumfet noget inflydelse 😉

Jeg ved ikke med jer, men jeg vil insistere på fuldt pirat dressup! 🤣


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2009 17:37:44
Svar/Indlæg:
7111/480
4# komer and på vilken grupe de komer i vis de bare bliver i en af de små vil jeg ikke tro de får det vile

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af saiot d. 08-06-2009 17:40:11.


ClowN
 
Nørd
Tilføjet:
08-06-2009 17:56:58
Svar/Indlæg:
29/5
Det er da helt genialt, og det skal nok skabe nogle sjove debatter.


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2009 18:00:00
Svar/Indlæg:
7111/480
7# det har vi da Berlusconi til 😀 han vælger vis af sige nej selv om han er valgt in 😀


genuz
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2009 18:23:36
Svar/Indlæg:
798/19
Hvad er det for en latterlig nyhed Polarfar?

Jo der er mange måder at formulere det på når man skal agitere for kollektivt tyveri.

Du er jo helt ude i hampen! Det har intet med at "agitere for kollektivt tyveri" at gøre, at man stifter et parti for at få lovgivningen ændret på et område, man er utilfreds med.

Det hedder faktisk demokrati, og det er et begreb, vi som danskere burde være bekendt med, selvom jeg nogen gange har svært ved at få øje på det.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2009 19:16:37
Svar/Indlæg:
5874/1287
Helt enig med #9. De har en ide, de har et forslag om hvordan denne ide kan blive til virkelighed, de danner et parti, de stiller op, og der bliver valgt x antal personer ind, som så kan arbejde for, at deres oprindelige ide _måske_ kan blive til virkelighed.

Hvordan kan du, som nyhedsskribent, skrive dette:

tjaaeh.. din ret til at stjæle ophavsrettighedsbeskyttet materiale...



Sammen med det eksempel sim #9 angiver.

Modsat vores forkælede unge mennesker i forb. med ungdomshuset, som jo bare smadrede alt de kom i nærheden af, så er der her nogle unge svenskere der arbejder fuldt ud demokratisk, nøjagtig som vi ønsker alle partier skal gøre. At deres ide så måske ikke lige er din kop te er da OK, men derfra og så til at bruge alle de hentydninger til "at stjæle", det er for langt ude, og slet ikke som vi plejer at se nyheder her på hwt.dk.


Polarfar
 
Senior Skribent
Tilføjet:
08-06-2009 19:18:52
Svar/Indlæg:
2309/846
#9 Hvis du så lige gad og læse de 7 små ord efter punktummet, hvor der står noget i retning af "det nok er at stramme den" - altså et forsigtigt dementi af det foregående. Prøv at læse hvad der står i stedet for bare at skimme teksten inden du sviner folk til - genuz.

Og uanset hvordan du vender og drejer det, så er det der er foregået og stadig foregår på TPB simpelt tyveri. Der er måske een der har købt eksempelvis Nephews nye CD, og betalt hvad det koster, rippet den og lagt den op - alle dem der henter pladen på TPB stjæler musikken, og pengene op af lommen på kunstnerne. Piratpartiet er opstået i kølvandet på alle dem der dybest set mener at når teknikken er til rådighed og alle har den, så er det bare ærgerligt for kunstnerne.

Piratpartiet skal have ros for at ville ændre loven, så teknikkens muligheder og kunstnernes rettigheder følges ad.

Kunne det være at det med vilje var skrevet lidt provokerende for at få folk op af stolenn ??


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Polarfar d. 08-06-2009 19:25:36.


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2009 19:29:07
Svar/Indlæg:
7111/480
11# ja læste en pirat sige kan ikke huske hvor det var jeg læste det men af når man kopier en ting la os sige en cd så går det jo ikke ud over cd eller korster nolge penge alser fåstået på den måde vis man stejler den fra en butik har det korste penge af lave den men sjov nok så vis man følger det kun man jo bare lave 1 cd og så kune folk kopiere den xxx gange og vis alle gjore det så der kun var 1 købt cd så var der jo ingen der kune leve af af lave musik

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af saiot d. 08-06-2009 19:29:30.


#13
Mano
 
Overclocker
Tilføjet:
08-06-2009 20:30:38
Svar/Indlæg:
85/17
Bittorrent .. comon .. hvor meget legalstuff er der lige.

Dem der er imod er brugerne .. af hacked, cracked og huggede film, music, osv.

Det er sgu ikke billederne af moster Maries 60 års fødselsdag der bliver fildelt.

Uanset hvad man kalder en spade er det stadig en spade.

At sende sådan en flok padder i parlementet er en hån mod ophavsret. (Har overhovedet ikke sat mig ind i hvad de står for. Men at forsvare at Napster, Bittorrent og hvad det alt sammen hedder - og påstå det ikke er blevet brugt til kollektivt tyveri er direkte latterligt).

Men der er jo mange meninger om alting. Kan være at hvis det var jeres film og musik der blev dl´et, at stemningen ville være anderledes.

Det eneste rigtige ord i Piratpartiets program er "Pirat".
















Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2009 20:35:50
Svar/Indlæg:
5874/1287
#11, jeg tror du misforstår #9 og undertegnede. Vi er IKKE uenige om, at det der foregår på f.eks TPB er mest ulovligheder, der hvor jeg (vi?) synes filmen knækker er, at fordi DU ikke er enige med dem i deres ide, så er det helt OK at beskylde dem for at ville stjæle, og ligeledes få os andre til det. Det, de unge mennesker har gjort for at få deres ide frem er FULDT UD LOVLIGT og DEMOKRATISK korrekt, så hvorfor svine dem til på den måde med disse provokerende (og forkerte) sætninger?
Siden hvornår er hwt.dk blevet en politisk side, hvor andres holdninger skal nedgøres på den måde?


Forøvrigt, så er det ikke "at stjæle" at piratkopiere fra nettet. "At stjæle" hører ind under straffeloven. At kopiere fra Nettet, musikbiblioteket mv. (kaldet piratkopiering) hører ind under opretshavsloven, og er en helt anden juridisk boldgade, ganske som #12 påpeger.


#15
Mano
 
Overclocker
Tilføjet:
08-06-2009 20:39:16
Svar/Indlæg:
85/17
omg!


genuz
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2009 21:35:53
Svar/Indlæg:
798/19
#11 Jeg havde læst din nyhed, og jeg kom frem til at den var skrevet af en demokratisk analfabet. Derfor blev jeg sur og skrev nyheden var tarvelig. Slut prut.


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
09-06-2009 09:56:28
Svar/Indlæg:
4438/91
Det er da det eneste rigtige at gøre. Altså at komme i parlamentet med de tunge drenge. For der er ingen tvivl om at mange af de penge som kunne være tjænt ved mersalg af film og musik, hvis der ikke havde været Napster, TPB osv., ville være havnet i de forkerte lommer. Så der skal ændres på noget. Og at blive ved med at sidde på sin flade og 'stjæle' ophavsretbeskyttet materiale, og vente på at de etablerede beslutningstagere får fingeren ud og sætter sig ind i sagerne, er da den dårligste løsning.

Jeg har ingen kvaler ved at kopiere en film - som jeg alligevel ikke ville ha købt - og se den. Hvis den så er de 150-250 kr værd - som åbenbart er overpriced, siden de kan blive ved med at lave milliard budget film selv om de taber 'ubeskrivelige summer' pga. pirat kopiering - køber jeg den! Bestiller den endda gerne fra UK eller USA da mange af de film der falder i min smag ikke fås ret mange steder her hjemme.

Jeg vil gerne betale for det jeg syntes er noget værd. Jeg betaler licens 😲 Og støtter fuldt op omkring folk der prøver at gøre noget ved det. Så uanset navnet, så er det en fryd med nye boller på suppen.


Moze15
 
Superbruger
Tilføjet:
09-06-2009 12:50:05
Svar/Indlæg:
1235/80
We pillage, we plunder, we rifle and loot.
Drink up me 'earties, Yo Ho!
We kidnap and ravage and don't give a hoot.
Drink up me 'earties, Yo Ho!

Yo Ho, Yo Ho! A pirate's life for me.

We extort, we pilfer, we filch and sack.
Drink up me 'earties, Yo Ho!
Maraud and embezzle and even hijack.
Drink up me 'earties, Yo Ho!

Yo Ho, Yo Ho! A pirate's life for me.
Yo Ho, Yo Ho! A pirate's life for me.

We kindle and char, inflame and ignite.
Drink up me 'earties, Yo Ho!
We burn up the city, we're really a fright.
Drink up me 'earties, Yo Ho!

Yo Ho, Yo Ho! A pirate's life for me.

We're rascals, scoundrels, villans and knaves.
Drink up me 'earties, Yo Ho!
We're devils and black sheep, really bad eggs!
Drink up me 'earties, Yo Ho!

Yo Ho, Yo Ho! A pirate's life for me.

We're beggars and blighters and ne'er-do-well cads.
Drink up me 'earties, Yo Ho!
Aye! But we're loved by our mommies and dads!
Drink up me 'earties, Yo Ho!

Yo Ho, Yo Ho! A pirate's life for me.
Yo Ho, Yo Ho! A pirate's life for me.
Yo Ho, Yo Ho! A pirate's life for me.
Yo Ho, Yo Ho! A pirate's life for me.


Trueson
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2009 14:00:41
Svar/Indlæg:
638/62
Nu kan der IKKE være tale om at stjæle da der ikke ikke er nogen som har mistet noget fysisk, men derimod brug på ophavsrettighederne! For nu at kalde det hvad det virkeligt er...

Den danske del af gruppen er forøvrigt også online, men stillede dog ikke op denne gang...

❤ herfra til gruppen...


#20
xcan
 
Nørd
Tilføjet:
09-06-2009 14:08:31
Svar/Indlæg:
14/3
Mediaselskaberne har tabt imod fildeling om de så vinder sagen mod TPB i højeste ret (ved ikke lige hvad den hedder i Sverige). Hvis man har held med at begynde at vælte de store og private torrentsites, så vil der blive fundet nye formater og protokoller.

Så længe medieselskaberne ikke følger med udviklingen så vil de blive ved med at tabe. På en eller anden måde må deres profit jo stadigvæk være der, siden de ikke udvikler sig?

Det er ulovligt og forbudt at kopier og dele, men historien taler for sig selv, de kan ikke blive ved med at bruge lovgivningen som eneste våben.

Med medieselskaber mener jeg udgivere af musik og video.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af xcan d. 09-06-2009 14:08:57.


#21
Mano
 
Overclocker
Tilføjet:
09-06-2009 15:26:44
Svar/Indlæg:
85/17
#20 Gider du uddybe hvad du mener med "at følge med udviklingen".

Uanset hvad der skrives og menes og uanset hvilken lov der tales om - det være sig straffeloven eller loven om ophavsret. Så er det ulovligt!

Der er intet i gør eller siger der kan retfærdiggøre det.

Folk/firmaer laver et produkt - de bestemmer så hvordan og for hvor meget det skal sælges. Det må være deres ret og ikke alle andres.

Det er sørgeligt! Det næste der skal bøjes er vel retten til ikke at køre over for rødt fordi man bedre kan li den farve.


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
09-06-2009 15:49:38
Svar/Indlæg:
4438/91
#21 .. betyder det så også at du ikke kører for stærkt eller aldrig går skråt over en vej? Det sørgelige er ikke at tingene ændrer sig. Det sørgelige ville være hvis de ikke gjorde!

RED! its the new green!


lumske
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2009 18:28:48
Svar/Indlæg:
3485/76
#20 haha "private torrentsites" stik mig lige navnet på en statsejet torrentsite 😴


#24
Mano
 
Overclocker
Tilføjet:
09-06-2009 20:02:01
Svar/Indlæg:
85/17
#22 .. bestemt ikke, det gør jeg helt sikkert. Og der er sjældent noget der er helt sort og hvidt.

En ting er at stjæle software/musik/film med arme og ben .. noget andet er at postulere at man har ret til det, fordi det "passer ind" og man ikke kan li´ at skulle betale. Hvis alle bare gør som det passer dem .. hedder det så ikke anarki?

Hvor går grænsen?

Hvorfor er det ok at stjæle bits og bytes men ikke ram og harddiske?

Er bestemt ikke en engel selv .. kan bare ikke klare den autonome ta´ selv holding.

-------
Nå burde være gl. nok til ikke at blive pissed, øv. Må se at få det lært.







da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
09-06-2009 22:23:23
Svar/Indlæg:
4438/91
#24 .. jeg er helt med på at den anarkistiske tilgang er dødfødt. men jeg har mange argumenter hvorfor der skal ændres på noget - mest over for min egen samvittighed 😛 men det er umuligt at gøre op hvem der taber eller vinder, rent økonomisk i denne sag. Enhver lille pirat kunne være ude og gå med reklamer i stedet for at kopiere ophavsretbeskyttet materiale, men hvor skulle giganterne så få så fantastisk publicity?
IMO er det en spændende udvikling der virkelig viser hvor vigtigt det er at være med i kampen. Der sidder representanter fra et 'pirat'prati i EU, Goddamnit! Det er sq sa uhørt!


Brewbeet
 
Overclocker
Tilføjet:
09-06-2009 22:26:42
Svar/Indlæg:
55/2
Jeg kan ikke lade være med at spekulere på hvor mage af jer der faktisk har læst deres principprogram...?

Nu har jeg læst det hele (det danske) og syntes det lyder ganske gennemtænkt og noget jeg kan støtte op om. Langt hen ad vejen om end ikke andet.

Der er dog stadigvæk et væsentligt spørgsmål jeg ikke fik svar på. Hvordan vil de have at musikere/komponister skal kunne tjene nok til at kunne leve af musik? Jeg ved at det allerede kan være svært. Er der nogen her der ved hvad de har gjort af tanker på det område?


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2009 22:28:58
Svar/Indlæg:
6181/270
Rolf det vil sige af deres kandidat har en klap for øjet og en krog monteret på hånden og en papegøje sidende på skulleren i EU? 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 😲 😲 😲 😲 😲 😲 😛 😛 😛 😛 😛 😛


js9600
 
Overclocker
Tilføjet:
09-06-2009 22:32:34
Svar/Indlæg:
235/0
#24 En lovgiving skal i princippet være forståelig for folket. Dvs. den skal faktisk "passe ind". Meget af det du mener er anarki kunne også være legitim protest mod industriens/lobbyisters konservative tankegang - som ofte pisser forbrugere lige i fjæset. En situation hvor fjolser downloader løs er ikke nødvendigvis baseret på at skide på loven fordi det er mulig. Man kan argumentere for den er fremprovokeret.

Min søster har lige smidt 2 A4 ark ned til vores forældre. Film, stort set alt, til 25-30 dkr. Jeg har lyst til at melde idioten og så alligevel... Det er grumset ad h. til for man kan argumentere begge veje med mindre man er hellig og altid vil følge "loven" unset fingeraftrykkene. Derfor fedt de pirater er på plakaten - selv om de misforstår det med teknologi = jeg kan alt, så derfor er alt ok!



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af js9600 d. 09-06-2009 22:34:50.


#29
xcan
 
Nørd
Tilføjet:
09-06-2009 23:55:06
Svar/Indlæg:
14/3
#21
CD'er med latterlig "kopibeskyttelse" som kun genere den almindelige forbruger, og absolut ikke beskytter mod fildeling.

Med udviklingen mener jeg at tilbyde musik/video online, let tilgængelig og lidt billigere, i et ikke tabsgivende format.

Som jeg selv skriver er det ulovligt, det er vi 100% enige om, og jeg prøver heller ikke at retfærdiggøre det.

Men som min point var i min forrige post, så taler historien for sig selv, der skal andet til end at bruge lovgivningen...

#23
Høhø nej 🙂 så lukkede torrentsites da...


lumske
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2009 02:04:39
Svar/Indlæg:
3485/76
#29 du ikke sån at narre var.. det var lidt min pointe og det sjove i at du skrev "private" 😉 😴