Trådløs router+netkort til stationær

Diverse d.  08. juni. 2009, skrevet af KTD
Vist: 248 gange.

KTD

Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2009 18:30:26
Svar/Indlæg:
673/535
Howdy!

Jeg står og skal bruge en trådløs router til en fiber der er 100/10mbit - og et trådløst netværkskort som jeg kan sætte i min stationære, men har nada styr på hvad der er bedst osv.

Routeren bliver sat op i et køkken (der er stikket) og skal kunne trænge igennem én væg ind til soveværelset hvor min pc står.

Nogen der kan pege mig i retning af noget godt grej?..

vh
:yes:
xystos

Superbruger
Tilføjet:
08-06-2009 19:44:15
Svar/Indlæg:
293/5
mht til router wille jeg i hvert fald skaffe mig en draft-N Router, så du får mest muligt ud af din 100mbit...(kabel er bedre, men det ved du vel). Jeg har aldrig købt trådløst netkort til stationær, så kan desværre ikke hjælpe dig der.

Dlink DIR-655 er en god førstegangsrouter, som har mange funktioner og fornuftig hardware, men stadig har et forholdsvis logisk webinterface, hvis du ikke er så bekendt med webinterfaces etc.

http://www.edbpriser.dk/Produc...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af xystos d. 08-06-2009 19:45:34.

KTD

Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2009 20:06:00
Svar/Indlæg:
673/535
Tak for dit svar - nu spørger jeg sikkert dumt, men når du siger en draft-N router, og så linker du til en Dlink.. går ud fra draftN er et mærke? har du evt et forslag indenfor det mærke.

tak

xystos

Superbruger
Tilføjet:
08-06-2009 20:28:12
Svar/Indlæg:
293/5
Draft-N er en trådløs standard. Du kan læse mere om de forskellige standarder her

http://en.wikipedia.org/wiki/8...

Den router jeg linker til er 802.11N(Draft-N)

Den trådløse standard N er ikke helt færdiggjort endnu, men mange producenter har allerede lavet produkter baseret på 802.11N såsom den router jeg linker til i min første post

Edit: Husk at købe et draft-N netkort til dine stationære også, ellers får du ikke meget ud af det.

Det kan være en god ide at købe fra samme mærke som du vælger at købe router fra, hvis du vil formindske chancen for at få kompatibilitetsproblemer. men som sagt er jeg ikke så meget inde i det trådløse marked, kunne jo være at der var nogle andre med nogle erfaringer at dele ud af.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af xystos d. 08-06-2009 21:15:08.