DS konkurrence her på HWT siden

Hyggehjørnet d.  08. juni. 2009, skrevet af leon2008
Vist: 546 gange.

leon2008

Overclocker
Tilføjet:
08-06-2009 22:46:53
Svar/Indlæg:
228/35
Blot en kommentar til den Synology konkurrence der vises i reklamen til venstre.
Jeg vil blot nævne at man kan blive meget forvirret over spørgsmålet:
"Er der mulighed for at afspille DVD film direkte fra ISO filer?".

Det er et total åbent spørgsmål så både ja og nej.

En DS209 kan ikke i sig selv afspille en ISO og så alligvel, med et tillægsprogram er alt jo muligt på en linux server. Der er dog intet der kan vise denne ISO fil (ingen skærm indbygget), så jo den kan nok mountes i linux serveren og afspilles, men hvor fedt er det når den ikke kan vises nogen steder. Er den afspillet direkte hvis den streamens gennem en eller anden media-streamer DVD/multimedia hub what ever navn?

Omvendt kan man også godt have ISO filen liggende på serveren som alle mulige andre filer og så gennem div. programmer mounte den på en PC og derfra afspille den. Hvilket jeg pt. selv gør. Her bruger man selvfølgelig PCens skærm til visning.

Min pointe er blot at spørgsmålet ikke er entydigt.

Hep, just my 2 cent.
Kasseren

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2009 00:18:48
Svar/Indlæg:
1814/48
Så vidt jeg kan læse står der heller ikke noget om at vinderne udtrækkes blandt de korrekte svar, så praktisk set kan det være at din bekymring ikke er så vigtig igen. Jeg valgte bare at svare Ja, da det tydeligvis var svaret på alle de andre spørgsmål.

leon2008

Overclocker
Tilføjet:
09-06-2009 11:14:59
Svar/Indlæg:
228/35
Jeg har skrevet til dem. Nu har de ændret spørgsmålet.. Mon man så kan deltage igen..
De har ændret det til:
"Er der mulighed for at afspille DVD film direkte fra ISO filer, uden brug af linux hacks og andre hjælpemidler?"

Det er stadig lidt utvetydig, men jeg vil stadig mene at svaret er nej...

Sjovt med at man ikke behøver at svare rigtigt :) Den havde jeg ikke fanget.

Kasseren

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2009 11:57:02
Svar/Indlæg:
1814/48
#2 Det ser ud til at de har ændret det, sammen med ændringen af spørgsmålet, nu står der i bunden af konkurrencesedlen "Konkurrencen løber fra den 29. Maj og vinderen udtrækkes ved lodtrækning (af dem der svarer korrekt) den 3. August 2009.
Vinderen vil få direkte besked og vil blive vist på denne side."

Ser ud til at jeg skal overveje at svare igen, for der står jo ikke noget om at man kun kan deltage en gang(indtil I nævner det for dem)

Med hensyn til spørgsmålet har en større eftersøgning på Synologys side overbevist mig om at mens det ville være en rar feature er det ikke en der er i den nuværende software.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Kasseren d. 09-06-2009 12:38:21.

leon2008

Overclocker
Tilføjet:
09-06-2009 12:32:05
Svar/Indlæg:
228/35
He He - Ja, jeg skrev til dem og efterrfølgende har de ændret det. både spørgsmålet og udtrækningen som du skrev.

Definitionen på "afspille" er også lidt tvetydig. Hvis den kan læse filen er det så at afspille den, eller skal den vises på en skræm eller mountes eller hvordan?

Sjovt at man kan finde så mange "fejl" - eller manglende specifikationer.
Det er heller ikke helt let at lave et fejlfrit svar...

Kasseren

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2009 12:39:57
Svar/Indlæg:
1814/48
Siden syntes også at blive løbende udbygget. Blandt andet var der ingen forhandlere da jeg svarede første gang, nu er der to, hvoraf den ene dog kun er distributør.