Zepto Kvitt væk = ingen garanti ?

Hyggehjørnet d.  09. juni. 2009, skrevet af bodyman
Vist: 524 gange.

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2009 15:13:43
Svar/Indlæg:
2333/391
Hej,

Jeg har ved en fejl mistet en kvitt på en Zepto bærbar købt november 2007.

Jeg har så ringet til Zepto, men de er hverken til at huk eller stik i, de siger at har jeg ikke kvittering, så er der ingen garanti!

Jeg har handlet mange steder, og der har jeg altid kunne få dem til at grave en kvitt frem, og sende til mig via PDF hvilket er super lækkert da uheldte kan være ude, at kvitt er blevet væk...

De siger desuden at de ikke beholder en kopi af fakturaen, og kan derfor ikke sende en kopi til mig... Men jeg tænker, skal de ikke beholde en kopi, til regenskab og kunde historik ?

Jeg spurgte ham, hvordan jeg skulle forholde mig til RMA, han svarede at der var intet at gøre, og at jeg kunne jo have stjållet den bærbar !

Hvad kan jeg gøre her, kan de virkelig nægte at hjælpe mig?

Det er virkelig øv, de kan vel se på serie nr at den ikke er stjållet ? jeg har lige tjekket netbank, og kan se at jeg nok har bestilt den pr efterkrav, og derfor betalt hos postdk, jeg tænker hvis nu jeg kunne bevise at den var betalt via deres webshop, kan de jo se at jeg taler sandt...

Så kan de virkelig bare nægte at hjælpe mig?

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af bodyman d. 09-06-2009 15:15:48.
Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
09-06-2009 15:18:45
Svar/Indlæg:
5363/442
Det er din egen pligt at dokumentere diit køb, så rent juridisk tror jeg ikke der er meget at hente..

At de ikke har en kopi af kvittering eller optegnelse over at du har købt den lyder dog noget mærkeligt. De fleste butikker plejer at have alt den slags elektronisk...

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2009 15:31:04
Svar/Indlæg:
5750/124
#0 Du har som #1 siger ikke nogen juridisk ret, da du selv skal bevise dine køb, men butikken skal kunne gå ind i deres systemer og finde det frem igen, så de også kan bevise om kviteringen er ægte eller ej 😳

mooboo

Superbruger
Tilføjet:
09-06-2009 15:39:17
Svar/Indlæg:
606/20
Ja som de to andre er inde på, så er det købers ansvar at gemme kvitteringen. Så hvis de ikke vil hjælpe dig, så følger de stadig købeloven desværre.

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2009 15:42:30
Svar/Indlæg:
2333/391
Så at jeg kan dokumenter at jeg har betalt post dk 7314 kr d. 26 oktober 2007, det kan de ikke bruge til noget vel ???

Jeg ringede til zeptoeksperten for 10 min siden, og de kunne ikke forstå hvorfor zepto ikke ville hjælpe mig, og han fortalte mig at deres bogholderi har alle faktura gemt...

Han gav mig så mail adressen til deres bogholderi, og så var han næsten sikker på at de kunne hjælpe mig...

Jeg krydser finger :)

Kirsby

Superbruger
Tilføjet:
09-06-2009 16:05:09
Svar/Indlæg:
1214/62
#4 Hvis det er betalt med betalingskort, kan du kontakte PBS, de kan så hive en faktura frem for dig. Med sted, tid og dato, og hvor mange penge der blevet hævet osv osv. Og hvilket registrerings nummer der blev brugt fra firmaets side! Det kan også bruges hvis du bliver stjålet og du ikke har noget kvit!

Giraffen

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2009 16:10:52
Svar/Indlæg:
561/52
Zepto kan også finde den til dig. Jeg kunne ikk finde min kvitt. til en gammel zepto laptop jeg skulle sælge, jeg ringede til dem og opgav det telefon nummer jeg var registeret under, lidt efter havde jeg en mail med kvitt. i.

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2009 16:11:09
Svar/Indlæg:
2333/391
#05 Okay tak for info :)