Proshop RMA Service

Hyggehjørnet d.  09. juni. 2009, skrevet af Brian MC
Vist: 460 gange.

Brian
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2009 19:14:54
Svar/Indlæg:
850/212
Hej

jeg har sendt et bundkort ind til proshop den 18. Maj som så er blevet sendt videre til
producenten til ombytning, jeg har nu ventet siden den 18. maj hvor jeg har snakke per telefon/chat med jer og er blevet lovet utallige gange de ville kontakte mig og intet er sket,
den 29. Maj snakket jeg igen med en som sagde han nok skulle rykke RMA afdelingen til at kontakte mig, og igen sker der intet i den sag, jeg høre intet fra dem.

i går den 8. juni prøver ,eg igen og starter forfra med at forklare en ny medarbejder problemet, han skal nok kigge på det med det samme.

Men....

intet sker jeg høre ikke noget, jeg prøver så i dag igen, hvor jeg har
snakket med den samme medarbejdre 4 gange alle gangene bliver jeg lovet han vender tilbage
men ak nej.

efter min sidste snak siger han til mig jeg kan sender delene retur
(kabler/lydkort/og andet fra bundkortet af)
jer spørger så hvorfor ingen har sagt noget om det før nu, og det viste han jo så ikke.

jeg spørger om han ikke bare kan sende mig et nyt bundkort (kun bundkort
da jeg har alt det andet) men nej det kan i ikke i skal have delene
først..

jeg vil bare have det her ud af verden men de vil åbenbart bare trække det
så langt ud som muligt.

Det er sgu dårlig service, / ingen service,
deres "værdigrundlag har fra starten været "at når man ikke er den
største, så må man bare gøre det endnu bedre"

ja hold da op det er jo lige det de har gjordt i denne sag

de kunne have sagt fra starten af, jeg bare skulle sende det hele så ville det gå stærkt, med det snakkede de ikke noget om!
"bare send bundkordet"
og de vil ikke sende mig et nyt bundkort og så sende de nye dele til producenten hvis det er det de skal mine dele skal,

igen INGEN har prøvet på at hjælpe mig i denne sag

kun varm luft siden jeg sendte det ind den 18. maj.

jeg skulle lige af med nogen ting der jeg er ved at jo helt amok over det


Hilsen Brian


PS. har sendt en klage til deres chef over den service


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Brian MC d. 09-06-2009 19:52:50.
Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2009 19:25:21
Svar/Indlæg:
8762/174
Uheldigt andet er der ikke at sige.

Proshop er ellers en af de bedre butikker.

Havde en RMA sag der skete lidt på samme måde det var dog med shg og ja ved godt at proshop og shg er under samme tag.

Jeg spammede dem sådan set til sidst med telefon opringninger og e-mails og da jeg fik chefen med på sagen skete der noget


The
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2009 19:41:51
Svar/Indlæg:
1406/100
En vigtig ting man skal huske nå man sende ting ind til RMA er at alt tilbehøre til et bundkort eller GFX kort skal sendes med 😉

Da de tager alt tid de nye ting og kommer over i den brugte kasse da det gør det nemmer for dem at lave en hurtig RMA da de ikke skal vente på svar fra producenten selv.

Og vis der magler noget ville producenten ikke modtage varen og så stå sælger med et problem da han ikke kan få dække signe udgifter 😕

Men der for syns jeg lidt vis de kun har sagt at de skulle ha bundkorte så har du ikke gjordt noget forkert. :yes:

Noget andet efter så lang tid bør du kunne få dine penge igen. Jeg mener at en RMA kun må tag 4 uger 😉


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af The Heatkiller d. 09-06-2009 19:42:41.


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2009 19:44:28
Svar/Indlæg:
6181/270
#2 der er ingen tidsbegrænsning på hvor lang tid en RMA må tage.


The
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2009 19:45:14
Svar/Indlæg:
1406/100
Nå så lige der stod d.29 Maj 😲 så har de kun haft 4 arbejdes dage 😐
og 5 vis man tæller dagen idag med

Sinsyg eller ej De har alså osse ret til at holde fri mester 😎


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af The Heatkiller d. 09-06-2009 19:47:09.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
09-06-2009 19:46:42
Svar/Indlæg:
15982/637
#3: Jo der er lagt en ca. tidsgrænse af forbrugerstyrelsen - det skal ordnes inden for rimelig tid. Normalt 1md, max 3md.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2009 19:48:01
Svar/Indlæg:
5891/423
Istedet for det RMA "kundeservice", så skal man sku bare have fat i chefen via. telefonen eller email, så sker der noget, gjorde det samme med SHG


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2009 19:50:50
Svar/Indlæg:
6181/270
#5 når forbrugerstyrelsen mener en rimelig tid så er det omkring en 6 ugers tid.
Men det er ikke en tidsgrænse der er lagt fast på nogen måder.


Brian
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2009 19:52:25
Svar/Indlæg:
850/212
#5 Jeg sendte det til dem den 18. maj


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
09-06-2009 19:52:29
Svar/Indlæg:
15982/637
#7: Det er også derfor at hvis det tager mere end 3mdr. tager man sagen op med Forbrugerklagenævnet og opretter en klagesag. Det kan jo ikke være rimeligt med en RMA på ubestemt tid.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 09-06-2009 19:52:45.


Brian
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2009 20:10:40
Svar/Indlæg:
850/212
er tæt på bare at sende tingene tilbage få pengene og så købe et andet bundkort


penol
 
Superbruger
Tilføjet:
09-06-2009 20:28:37
Svar/Indlæg:
570/21
Jeg har også haft en RMA med et bundkort hos proshop. Jeg fik besked på, at sende alle delene med. det gjorde jeg så og fik derefterbedsked fra proshopom, at det var sendt til producenten til test. Det gik rimeligt smertefrit og 14 dage senere modtog jeg et nyt kort.


The
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2009 20:31:19
Svar/Indlæg:
1406/100
#8 ups my bad sorry 🙂


kasperg
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2009 21:15:54
Svar/Indlæg:
1436/25
Rimelig tid afhænger af flere ting og er som hovedregel ikke et bestemt antal dage/uger/måneder. Der kan dog findes vejledning i tidligere afgørelser men det er som sagt kun vejledning og vejledningsværdien afhænger af hvor meget den enkelte sag ligner den afgjorte sag.

#10
Du har næppe ret til at hæve handlen.



Brian
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2009 06:43:48
Svar/Indlæg:
850/212
det er jo sendt ind inden for de 14 dage


epps8000
 
Nørd
Tilføjet:
10-06-2009 07:26:04
Svar/Indlæg:
41/7
Lidt OT, men er der nogen der ved hvorfor nogen forretninger selv kan teste, og andre skal sende varen halvejs rundt om jorden for at få det testet ?

Ellers kan jeg anbefale komplett.dk i fremtiden.

Sendte dem et defekt grafikkort der virkede 100% i 2D, og ok til nogen ting i 3D, andre gange rebootede den osv.

De modtog det kl 14.38, ifølge email, og kl 15.13 var sagen afsluttet og godkendt.

Håber du får dit mobo igen snart.


Brian
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2009 07:54:39
Svar/Indlæg:
850/212
# 15 jeg harogså kun gode ting at sige om komplett og getmores RMA service

ja jeg håber også jeg høre noget fra dem


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
10-06-2009 09:14:34
Svar/Indlæg:
15982/637
Proshop er tunge at danse med. Jeg købte en ny BenQ skærm og fik den, desværrede hylede strømforsyningen i den, så derfor skulle den RMA'es - nej kunne ikke bare ombyttes selv om det kun var 3dage gammel. Det blev så arrangeret at en af deres BenQ reperationspartnere skulle ordne skærmen, hvorefter TNT skulle komme og hente den, det tog ca 1 uge inden der skete noget. Så kom den til reperation. Det tog knap 5 uger selv om jeg rykkede Proshop samt deres partner for skærmen og fik hele tiden undskyldningen af de flyttede lager så alt var forsinket. Ca. 6uger efter kom der en skærm med posten... fint nok, men det var så bare ikke same slags som jeg havde købt oprindeligt og den var umulig at spille på pga ghosting. Så blev jeg sur... ringede til Proshop og sagde nu sendte jeg den modtagne skærm retur til dem og forlangte købet ophævet.
Jeg fik mine penge tilbage inden for samme uge og kørte ud i Computer City og købte min skærm istedet for.


epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2009 11:07:56
Svar/Indlæg:
3329/182
Der står faktisk et sted i købeloven, kan ikke huske hvor, at apparater der er særlig svære at undvære, f.eks. telefoner skal repereres indenfor ganske kort tid, da de er svære at undvære i dagligdagen. Men hey! En bærbar kan sgu være et vigtigere apparat for en studerende lige før eksamen eller en forretningsmand f.eks.


Nightcover
 
Overclocker
Tilføjet:
10-06-2009 11:26:55
Svar/Indlæg:
620/11
Ikke ligefrem RMA. Men jeg købte en fladskærm hos dem (samsung 226bw) brugte den i 1 måned, men var ikke tilfreds, så jeg pakkede den sammen, tog ned til Proshop, fik pengene tilbage og en venlig hilsen. Skal nok handle hos Proshop igen. Har handlet mange gange hos Proshop og har aldrig haft problemer.

Kan godt se det har været en dårlig oplevelse for dig, så det er godt der er andre steder at købe ting henne.