ringe kvalitet med nye kopi farvepatroner

Diverse d.  09. juni. 2009, skrevet af mbm
Vist: 280 gange.

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2009 22:02:40
Svar/Indlæg:
3746/627
Har købt nye patroner til min canon pixma 4300.
Høbte nogle billige uorginale uden chip. Havde hørt det kunne man sagtens.
Satte så chipene fra de org. patroner over på de nye, og det fungerer fint. Printer siger godt nok patronerne er tomme, men den kan godt printe.
Men kvalitet er meget ringere end med de org. patroner.. Billederne er har et gult skær.
Har prøvet at kører en justering af printerhoved, men det hjalp ikke.

Nogle der ved om der kan gøres noget?
Synes det er vanvittigt at købe org. patroner. Koster jo mere end selve printeren.
Hvad er jeres erfaringer med kopi-patroner?
svedel77

Grafiker
Tilføjet:
09-06-2009 22:13:13
Svar/Indlæg:
2263/307
Jeg har været printeransvarlig på Sygehus Viborg et par år. Ingen af de kopipatroner jeg har testet har kunnet måle sig med originale. Rent juridisk set, har du stadig garanti på printeren selv om du bruger kopipatroner. Men mange forhandlere/printerproducenter stejler voldsomt over at reparere en printer som har brugt uorg. forbrugsstoffer.

Du kan få nogle enkelte kopi patroner som duer, men de koster ikke ret meget mindre end originale - og så kan man ligeså godt købe originalt. Det samme er gældende med fotopapir. På uoriginalt papir, falmer billedet hurtigere end på originalt.

:no:

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2009 22:14:31
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Mine erfaringer: Der er en grund til, at kopierne er billige.

Garantien dækker heller ikke, hvis du anvender kopiblæk og noget går i stykker.

Et nyt printerhoved koster fra kr. 6-700,- og opad, alt efter model.

"Drop kopierne, benyt originalerne" - presser sig på.

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2009 22:33:43
Svar/Indlæg:
3746/627
en hel printer koster jo kun 600-700kr.
og et sæt org. blækpatroner tilsvarende.
Så det kan hverken betale sig at skifte et printerhoved eller købe nye printerpatroner efter min mening 😩

test123

Overclocker
Tilføjet:
09-06-2009 22:55:12
Svar/Indlæg:
1017/8
#3 i mange tilfælde er patroner som der er med , ved køb af en ny printer "demo" patroner , hvor indholdet ikke er tilsvarende hvad patroner købt har.

derfor kan det ikke helt sammenlignes , med ny printer 6-700kr , patronsæt 6-700kr

held og lykke

genuz

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2009 23:11:19
Svar/Indlæg:
798/19
#4 Der er skrunte forskel på de patroner du får med til canon printerne og nye originale patroner. Fuldstændig identiske! Det skriver jeg under på ihvertfald for Pixma 4XXX/5XXX printerne.

Selvom det måske ikke kan betale sig at købe kopiblæk, så kan det originale blæk da også findes til overkommelige priser i netbutikker i forhold til, hvad de koster i supermarkeder eller specialforretninger.

js9600

Overclocker
Tilføjet:
09-06-2009 23:48:57
Svar/Indlæg:
235/0
Jeg har lige købt en ny Canon BCI-6 sort til en Pixma 4500, 77 dkr. hos shg.dk 10 dkr. ville være at foretrække, men ellers er det vel ok pris? Den gamle patron printer i øvrigt stadig selv om det er 20 sider siden den hylede op om lavt blækniveau 😛

Synes jeg kan huske meget gamle "beviser" for at forbrugere bliver røvrendt med blækpriser. Derfor printere er smid-over-disken produkter. Sikkert rigtigt, eller åbenlyst rigtigt, men gælder så også "kopi" produkter. Der er skidt og kanel over alt. Sikkert nogle der giver en reel besparelse og andre der egentlig blot er mer-udgift. Det sidste med stor sandsynlighed de billigste...

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2009 06:57:23
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #3

Hvis du køber en af de billige modeller, ja, så er blækket dyrt, men finten ligger i teknologien bag.

Hvor de dyrere modeller har enkelte patroner til hver farver og et printerhoved, så sidder alt elektronik, blæk osv. samlet i patronen. Dvs. hver gang du køber nyt blæk til en billig printer, køber du faktisk en "ny" printer.

Har du en god fotoprinter, er alle tingene adskilt og blækket også væsentligt dyrere. Hvis jeg ikke husker forkert koster hver farver fra kr. 40,- og opad, men så er der tilgengæld også en masse blæk og du skal kun skifte dem du bruger mest.

-> #4

Det er nu original blæk osv. Men du har ret i, at det blæk der følger med ikke altid er "tilsvarende". Men det dækker ikke andet og mere over, end at det blot er patroner med mindre ml, ift. dem du køber fra disken.

test123

Overclocker
Tilføjet:
10-06-2009 10:36:44
Svar/Indlæg:
1017/8
#7 helt enig , også derfor demo kom i gåse øjne :)

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2009 10:54:17
Svar/Indlæg:
3746/627
Det var en kollega som benyttede kopi-blæk og hun havde ikke oplevet kvalitetforringelse ift. org. patroner.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2009 15:53:31
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #8

Arh. Jamen, så synger vi jo i samme kor 😀 😛

-> #9

Nu afhænger den slags jo ikke alene af øjnene der ser (med al respekt for din kollega), men også hvilke krav man har til det endelige produkt og med hvilken omtanke man bruger sine ting...