Fejlkode?

Bundkort / CPU d.  09. juni. 2009, skrevet af Fidster
Vist: 230 gange.

Fidster

Nørd
Tilføjet:
09-06-2009 22:38:18
Svar/Indlæg:
3/1
Hej Hwt

Jeg har nu for første gang samlet en computer selv.
Desværre får jeg en fejlkode, som medfører at computeren slukker. computeren klarer post og alle blæsere kører fornuftigt vil jeg mene. En blå lampe lyser under ram dimm's A1 og A2, altså ram dimm'sene tættest på cpu soklen. Hvad betyder denne fejlkode? jeg synes ikke at kunne finde noget om hvilken fejl lamperne hver især repræsenterer.
Computeren når typisk hen til bios, og endda til Express Gate. Jeg ville dog gerne have mulighed for at den kunne forblive tændt, så jeg kan installere win7 på den 🙂

Håber i kan hjælpe

Computeren, der er tale om, er:
Asus p6t deluxe v2
Ocz Gold 1600 Mhz
Gainward gtx 260-216
Corsair tx850
i7 920 D0
Antec p182
Noctua nh-u12p
samsung writemaster sh-223
Samsung f1 32 mb cache 1 tb

på forhånd tak

mvh. Lasse

PeRan

Superbruger
Tilføjet:
10-06-2009 01:16:19
Svar/Indlæg:
102/19
Er det ved Express Gate den stopper konsekvent? Har du prøvet at slå Express Gate fra i BIOS? Har selv haft problemer med Express Gate hvor min computer låste når det startede op, hvor jeg så slukkede for det hvilket virkede for mig.

Fidster

Nørd
Tilføjet:
10-06-2009 10:30:10
Svar/Indlæg:
3/1
Efter hvad jeg nu har undersøgt på nettet, er den blå lampe under ram dimm'sne nærmere en betegnelse for, at rammene kører som de skal. Ret mig hvis jeg tager fejl 🙂

#1 Det er en mulighed, syntes nu også at den slukkede hvis jeg kom ind i BIOS. men kan da forsøge.

Kan det være, det er CPU'en, som bliver for varm pga. dårlig montering af køleren og derfor slukker automatisk for maskinen? synes selv heatsink'en sad en smule løst, men ville ikke skrue for hårdt, da jeg var bange for det kunne ødelægge bundkortet

Computeren slukker af sig selv efter 2-3 min hvis det hjælper noget

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fidster d. 10-06-2009 10:31:20.