Moderator
Tilføjet: 10-06-2009 11:18:41
Svar/Indlæg:
5039/109
Davs.
Jeg er så heldig at have fået et mega fedt arbejde, og skal starte lige efter d. 1. august.
Mit dilemma er at jeg har fået ordre på at finde en mobil telefon inden da. Jeg skal bruge den til kalender og sikkert også email. Valget er frit, de giver.
Er mest til windows mobile telefoner. Har kigget lidt på nokia og htc.
Tag et kig på Nokias E-serie, de er ikke helt dumme til email mv., og er bygegt i en fornuftig kvalitet. Selv har jeg kun E51, men E71/E75 ser ikke helt kedelige ud, og den sidste har da også både keyboard, GPS og et rimeligt kamera.
Moderator
Tilføjet: 10-06-2009 12:40:07
Svar/Indlæg:
5039/109
Tak for de foreløbige svar. Jeg vil kigge lidt nærmere på dem. Det var også for at få nogle forskellige modeller, kender overhovedet ikke til mobil markedet. Har ikke fulgt med siden lanceringen af nokia 3210 😛
Blackberry eller nokia's E serie begge dele suverænt gode tlf. dog er blackberry kvalitets mæssigt overlegen. Jeg sidder lige PT med en blackberry bold og må indrømme hvis man først er kommet over dens grimme udsende oplever du at det er en dejlig tlf.
E75 er også et godt valg. N97 når den kommer er også fed..
HTC Diamond II kunne være et valg... Eller Samsung Omnia..
Du skal huske at ikke alle telefoner kan adskille privat og offentlig kalender (til sync med exchange kalender) - Der kan WM (selvfølgelig) Symbian S60 Dunno med OSX og Android - men fx. mange SE telefoner kan ikke og de low end nokiaer, mange Samsung'er..
hvis du skal synce mails også - så kan en WM mobil nok være et godt valg.. fx HTC s740
Moderator
Tilføjet: 10-06-2009 16:10:21
Svar/Indlæg:
5039/109
#8, jeg tror det bliver en htc-s740. Så må vi se hvad min nye arbejdsgiver synes om det. Jeg havde frit valg på alle hylder, men der er heller ikke nogen grund til at være grådig. Man kunne jo godt vælge den dyreste af det dyreste.
Jeg ville nok ikke have brug for at synke med min egen kalender.
Jeg har haft arbejdsmobiler af stort set alle mærker og i mine øjne er der slet ingen tvivl om at samtlige af de HTC mobiler jeg har haft (4 forskellige) har været suverænt de værste telefoner nogensinde. jeg ville ikke anbefale dem til nogen overhovedet. de er simpelthen så sløve og langsomme, med så dårlig touchscreen kvalitet at man bliver træt af dem efter 10 minutter. Jeg skal helt sikkert aldrig igen have en mobil baseret på windows mobile igen hvis jeg selv får lov til at vælge. Lige nu har jeg en iPhone som arbejdsmobil som jeg bruger til mails og kalender osv og den er 100% den bedste arbejdsmobil jeg har haft. Andre gode arbejdsmobiler jeg kender er både sony erichson modeller og Nokia modeller. Specielt Nokia E66 var jeg glad for. Men den bedste er helt sikkert en iPhone.
Men det afhænger jo også af hvad du skal bruge den til. Hvis du skal åbne powerpoint eller andre office filer på din mobil, skal det jo nok ikke være en iPhone. Men hvem gider det på en mobil...
#0 hejsa mazda, nice job må man sige. Inden for hva branche arbejder du ?
for i nogle brancher har det jo også lidt at sige hva telefon du vifter om ørende med når du er ude og repræsentere firma´et (mest som sælgere/direktøre men stadigvæk)
jeg ville personligt foreslå HTC´s THD altså efter følgeren til HTC´s T-diamond.
Syntes i vært fald at den ser mega godt ud og ka en fandens masse men igen det er jo os sådan generalt set. hvis man ser på erhvers messigt brug så ved jeg ikk lige hvor go den er.. 🙂
Jeg er enig i #14. Jeg arbejder tæt med vores helpdesk og de bander og svovler dagligt over at yde support på HTC telefoner. De går tit i stykker og der er laaaang reperationstid på dem. Jeg har selv en Nokia E51 og jeg synes den er en god solid telefon. Men vil du have en mere fancy tlf tror jeg at samsungs omnia er værd at kigge på. En af mine venner har sådan en og han synes rigtig godt om den.
Moderator
Tilføjet: 12-06-2009 18:07:58
Svar/Indlæg:
5039/109
Min lillebror har en Omnia, synes den er lidt stor og klodset. Ellers en fin mobil/pda.
Edit: Glemte lige at svare Fearless Angel.
Jeg har fået job som Medicotekniker i et privat firma. Er nyudlært elektronikfagtkekniker fra Bornholms Hospital for et par måneder siden. En medicotekniker har sit speciale i hospitalsudstyr.
Mine arbejdsopgaver:
Udføre reparationer og kalibreringer Foretage software opdateringer og installationer Gennemføre serviceeftersyn Håndtere reklamationer Klargøre apparatur Udvikle servicekoncepter
Skal forresten på kursus i en respirator i Schweiz sidst på måneden, er ret spændt. Det længste jeg har været hjemme fra alene er i korsør. Og det er jo ikke specielt svært at komme der til 😴
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af MazdaMadsen d. 12-06-2009 18:57:24.
Du finder ikke noget som kan hamle op med RIM's serviceniveau samt holdbarhed. Har benyttet en BlackBerry i 4 år nu, og aldrig har jeg tænkt at jeg skulle skifte min BB ud.
Nokia eller Apple kan overhovedet ikke følge med når der snakkes erhvervsøjemed, selvom de har forsøgt og stadig gør så spiller erfaring en stor del - og erfaring er hvad RIM har.
Moderator
Tilføjet: 12-06-2009 18:34:58
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg satser på HTC'en. Har flere bekendte der har dem, og de er helt vildt glade for dem. Vi har alle vores syn på mærker, jeg skal fx aldrig have en maxtor harddisk igen.
#20 Jeg synes du skal tjekke lidt på BlackBerry, der er indbygget support for Office samt PDF.
Mht. holdbarheden, så har jeg flere gange tabt min BB fra forskellige højder, værst var det da jeg tabte den fra trappen på 2. sal og den forstatte med at trille ned af trappen - det eneste der skete var at den fik nogle ridser og bagklappen var kommet af.
Hvis i bruger Exchange så er der endnu mere grund til at benytte BB.........