#22: De er ikke særig fede nej.. en stor skinende palstik-klump er de. 🙂 (lidt i modsætning til deres TV)
Personligt.. Hvis jeg skulle købe LCD-TV vil jeg gå efter dem der prøver at være seriøse.
Herunder Panasonic, Toshiba og bl.a. osv. JVC.
De to første producenter kender jeg, og kan virkelig anbefale dem. JVC er ldit mere ukendt, men dem jeg har set har været i en rigtig god billedeklasse.
Jeg ser lidt den her fladskærmeverden som om der er to grupper.
Der er mainstream-gruppen, der prøver at give dig så mange gadgets, egenskaber osv, som det nu kan lade sig gøre inden for prisklassen.
Så er der dem der satser meget målrettet på billedekvalitet.
Hvis du er ude efter et LCD-TV så gå efter en panasonic TX-L42S10, og som plasma TX-P42G10
Både JVC og toshiba har helt sikkert lignende modeller
Se f.eks. på Sony/panasonic. En 40W5500 kan købes for ca. 7800kr DK-import osv. Den kan praktisktaget alt. Panasonics billigste skærm der kan det samme, er en 42G15 til 12000kr. Prisforskellen er klart billedekvalitet, bedre billedeprocessorer, bedre paneler oftest også bedre højttalere osv. En panasonic TX-P42X10(6000kr) er f.eks. en sony 40w5500 overlegen på samtlige ting hvad angår billedekvalitet, også er den 1500kr billigere. Producenten har bare valgt at lægge sine penge anderledes end sony's alt-mulig-fjernsyn.
Nu nævner jeg panasonic(dem kender jeg ret godt til) ligesom sony, samsung og pioneer.
Der er flere mærker der har samme filosofi. Sony/samsung og phillips er bare skærme der ser fede ud på papiret og ikke i den virkelige verden. (lidt som en gammel Pentium4)
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af red_martians d. 29-07-2009 11:19:30.