#35 Ja, hvis du er meget heldig og rammer et nerve punkt han kan føle kan det være han giver slip. Dog skal det siges at en der vejer 50% mere end dig selv, satme skal have nogle tæsk før han giver op. Jeg vejer selv 90, og vi har en i vores klub der vejer 15 kg mere. Det er jo ikke særlig meget vel. Men jeg kan godt sige dig når han først tage fat i dig, så er der ikke mange af de små håndteknikker, som skal få dig fri der virker.
Mange af dem der vejer under mig kan jeg også gøre kort proces med. Især dem nede i 60-70kg. Men det er jo heller ikke fair. Men hvis de kan deres ting kan det også sagtens banke mig, men det bliver ikke på den mere fredlige måde. Det er lige på og hårdt. Det kan nemlig ikke betale sig at bøvle med en armlås eller andre sjove teknikker, da det fleste er rimelig nemme at komme ud af hvis man er større, selv hvis man lave dem rigtigt.
KG har utrolig meget at sige. Vores træner har også sagt at hvis personen er større end en selv, så er det meget dumt at give sig i kast med dem, da dem der er større tit vinder kampen. Men generelt er det meget bedre bare at stikke af.
Nu er der sikkert nogle som vil komme ind på dvs. nerve punkter på kroppen som er meget nyttige. Der er bare et problem de virker langt fra på alle mennesker. Samme med håndledslåse og armlåse osv. de virker ikke på alle, da nogle har hypermobile led. Resultatet kan så være man brækker nogle knogler før, der kommer en reaktion, og så har man fanme et problem i forhold til paragraf 13.
Bare mine små 50 cent 🙂