Duer mac-tastatur med docked xp laptop?

Diverse d.  16. juni. 2009, skrevet af lugtehamster
Vist: 237 gange.

lugtehamster

Overclocker
Tilføjet:
16-06-2009 17:40:01
Svar/Indlæg:
53/3
Hej folkens!

Jeg har efterhånden læst en del godt om mac alu tastaturet, og tænker jeg vil prøve det. Jeg har imidlertid hørt, at man bliver nødt til at remappe nogle taster med programmer som sharpkeys og keystroke, hvis man til daglig er windows-tastatur bruger.
Min bekymring går på, om jeg ændrer både mapping for laptop keyboardet og mac alu, hvis jeg anvender disse programmer? Kan man evt. pause sharpkeys eller keystroke? Ved der er nogle mac alu brugere på sitet.
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2009 18:51:55
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Du kan desværre ikke gemme dine remaps som "profiler", så du er nødt til at stille om på det hver gang. Sorry.

Jeg har selvsamme "problem", men har så bare vænnet mig til at der er byttet lidt rundt på nogle af tasterne. For mit vedkommende er det §-tasten (øverst til venstre) og <-tasten (nederst til venstre for z), der er byttet rundt.

Det kræver lidt tilvænning, og er måske en af de "værre". Men jeg benytter <-tasten meget, pga. min måde at tilegne svar i forum; eks.: "-> #0".

lugtehamster

Overclocker
Tilføjet:
16-06-2009 19:25:22
Svar/Indlæg:
53/3
Tak for svaret! For mig ser det også ud som, der er byttet rundt på superkey og alt, og det er nok den største killer, da jeg bruger launchy.

Der findes ingen windows chiclet keyboard? Hvad er bedste alternativ?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2009 07:57:33
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #2

Dem har jeg også byttet rundt på, men eftersom de to taster sidder ens på laptop og alu tastaturet, er det ikke et problem.

Tjah. Jeg forelskede mig i alu tastaturet, netop pga. tasterne, og efter diNovo'et synes jeg klart, at Apples alu tastatur er noget af det lækreste jeg har haft fingrene i.

Så, som jeg ser det, er det eneste "alternativ" et Logitech diNovo (det "ægte"/gamle):
🙂