Formatering/installering på ny(brugt) Comp

Software d.  16. juni. 2009, skrevet af jurge
Vist: 343 gange.

jurge

Overclocker
Tilføjet:
16-06-2009 21:23:43
Svar/Indlæg:
33/2
Hej folkens

Jeg sidder her med en brugt computer jeg lige har købt og den er ikke blevet formateret inden jeg fik den og kan selvfølgelig ikke starte den op da der kræves password. Så jeg ville egentlig installere Windows 7 som jeg har brændt ned på en dvd, stikker den i dvd drevet og sørger for at den booter op på drevet, men den registrere ikke dvd´en og jeg kommer alligevel til Startup vinduet. Jeg har også prøvet så der kun er den mulighed at starte op fra dvd drevet, men der kommer der en besked op med at jeg skal sætte den til et andet device for at starte op eller at jeg skal indsætte media for at starte op (går ud fra at der menes Windows media). Hvad kan være problemet her?
Håber på lidt hjælp.

Mvh
Jørgen
Jet

Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2009 22:16:53
Svar/Indlæg:
129/16
Tjaa computeren registere godt nok drevet lader det til, så det eneste jeg lige kan komme i tanke om er, om du er sikker på om man kan boote op fra din installationsdvd.

Evt bruge en anden installationsdvd (evt xp eller vista) for at se om det evt kunne være problemet.

jurge

Overclocker
Tilføjet:
16-06-2009 23:25:43
Svar/Indlæg:
33/2
#1 Jeg har nu fået bootet den op fra den Vista jeg selv bruger på min egen comp, dog uden at gå på nettet endnu :)
Men nu hvor jeg er kommet ind på den, hvordan får jeg så installeret Win 7? Har prøvet at boote op fra dvd´en igen efter formateringen, men virker stadig ikke. Skal jeg pakke Iso´en ud og så køre setup inde fra mappen den ligger i og hvis jeg gør det kan jeg så selv vælge på hvilken partition jeg vil have Win lagt?

På forhånd tak, al hjælp modtages :yes:

Jet

Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2009 01:08:24
Svar/Indlæg:
129/16
Okay, som jeg forstår det, så har du simpelthen brændt en dvd som en datadisk hvor du har valgt iso filen og bare lagt den på dvd'en, istedet for at lade brændeprogrammet "pakke" isofilen ud på dvd'en.

Når du skal brænde dine dvd'er/cd'er så skal du i selve brænderprogrammet vælge image/iso brænding. Hvis du gør det, vil din dvd blive bootable, og den vil virke som din vistadvd.

Vær opmærksom på, at nogle brændeprogrammer angiver kun databrænding, hvor efter man så kan vælge at brænde som image/iso.

Nu har jeg ikke selv prøvet at køre med 2 OS på én computer, så der må jeg være der svar skyldig om hvordan man gøre det, så der må du se om der ikke er en venlig sjæl der kan forklare dig fremgangsmåden for det. 🙂

darkplayer

Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2009 02:17:27
Svar/Indlæg:
1123/442

Kan du roligt gøre, jeg apkkede selv skidtet ud til en mappe og kørte efterfølgende installationen fra denne.. :yes:

jurge

Overclocker
Tilføjet:
17-06-2009 05:55:20
Svar/Indlæg:
33/2
#3 Det er første gang jeg prøver at brænde noget ned på dvd (en gang skal jo være den første) 😳 så det er rigtigt at jeg har brændt en fil ned på dvd uden at lade programmet pakke den ud. Lige nu er jeg igang med brænde et iso image ned og håber da at den pakker den ud og at den vil blive bootable. Tak for hjælpen.

#4 Det vil jeg gøre hvis det andet ikke virker. Tak

Mvh