En der har en Studio XPS 13 (1340)?

Diverse d.  18. juni. 2009, skrevet af draeberg
Vist: 618 gange.

draeberg

Overclocker
Tilføjet:
18-06-2009 21:18:47
Svar/Indlæg:
79/10
Hej alle,

er der nogen som har en Dell Studio XPS 13 (1340) konfigureret med 9500m grafikkortet?

Jeg har nemlig en helt masse problemer med den. Så jeg vil godt høre om i har lignende problemer.

Den fryser ret tit, men det har jeg læst mig til er ret normalt for andre med denne model og andre konfigureringer af den.

Men det som min gør som jeg ikke har fundet nogen andre har problemer er at den hakker.

Nærmere forklaret har jeg lokaliseret problemet til at være pga. 9500m. Det er i realiteten to grafikkort. Et 9200m og et 9400m. Når den skal være strømbesparende kan den køre på 9200m og når den skal køre med power er det begge den bruger, de kalder det Hybrid Sli (Så vidt jeg har forstået, så hak ikke på mig hvis det er forkert).

Problemet opstår, underligt nok, kun når den kører Hybrid Sli, altså med begge GFX. Lige så snart den køre strømbesparende kører den perfekt.

HAKKER: Det der menes med at den hakker kan bedst forklares på to måder:
1. jeg oplever det som om FPS er sat ned inde i Windows. Det er ligesom at vinduerne hakker når man bevæger dem rundt på skærmen. Ligeles når man minimerer eller maksimerer et vindue hakker det. Ligeledes gør det i spil. Selv ældre spil og i film. Selv film som er meget lidt krævende. Altså når den trækker dem over GPU og ikke CPU.

2. det kan også forklares som hvis man spiller et spil der kræver mere end computeren kan klare, så hakker den. Sådan gør den hele tiden.

Er der nogle med samme computer og model, der har lignende problem?

Hvad jeg har gjort:
- Ringet til Dell og udtrykt mit problem. De har været og skiftet mobo, for det mente de var det der skulle til og jeg tænkte ligeså, men stadig er den underlig!

- Opdateret til nyeste drivers og bios osv.

- Formateret, og installeret Win7, og Vista igen. Ingen forskel.

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 18-06-2009 21:58:13.
Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
19-06-2009 10:03:28
Svar/Indlæg:
5363/442
Jeg har sådan en - men har ikke oplvevet det du beskriver...

Det er vel ikke andet for end at meddele Dell at skift am motherboard ikke virkedem så de kan komme og fikse det eller give dig en ny..

draeberg

Overclocker
Tilføjet:
19-06-2009 10:40:59
Svar/Indlæg:
79/10
Øv. ja, må snakke med dem.

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2009 10:50:53
Svar/Indlæg:
2145/218
Jeg har haft samme problem, tidligere men efter den nye bios version A08 og win 7 kom det til at køre fornuftigt og hvor det tidligere hakkede på mange websider såsom HWT.dk nu kan jeg køre spil som COD i fornuftig opløsning og med 2xAA super lækkert.

lp_larsen

Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2009 11:11:04
Svar/Indlæg:
403/71
som #3 foreslår, så prøv med en bios update, ellers så prøv om du kan finde en anden (og nyere) driver end den der følger med cd'en, og måske endda en anden end den der ligger på Dell's hjemmeside

draeberg

Overclocker
Tilføjet:
19-06-2009 12:04:55
Svar/Indlæg:
79/10
#3 & 4 har gjort begge dele.

Men har snakket med Dell. Og det lader til at være et varmeproblem. Så der kommer en tekniker ud og skal skifte varme puderne som de bruger til grafikkortet. De blev ikke skiftet da jeg fik nyt bundkort.

Dejligt at høre i andre ikke har problemerne som jeg har. Det betyder at der er lys forude, for er så glad for den her bærbar. Den er bare så lækker og fed.

draeberg

Overclocker
Tilføjet:
19-06-2009 12:06:09
Svar/Indlæg:
79/10
Jeg har også to spørgsmål jeg håber i vil besvare, dem af jer der har en magen til:

Har i et 9 cellet batteri til den? (hvis det kan fås)
Og hvad er batteritiden med dette?

Ligeledes:
Tænder jeres blæser øjeblikkeligt efter at den er slået over på SLI?

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2009 12:07:05
Svar/Indlæg:
5750/124
Er det ikke netop 9500m der har været en masse bøvl med, hvor bl.a. Dell har fået at vide fra Nvidia, at de bare skal skifte skidtet, hvis det er det problem der opstår, som er led af en produktionsfejl, og hvor det er Nvidia der betaler ½ af gillet? 😳

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
19-06-2009 12:09:53
Svar/Indlæg:
5363/442
#6 Tror ikke man kan få et 9-celles batteri.. Men med standrad batteri holder min ca 3 timer på strømspareindstilling..

Der går ikke lang tid før den starter i hvert fald, men den stopper igen så snart jeg skifter til strømspare..

draeberg

Overclocker
Tilføjet:
22-06-2009 14:24:59
Svar/Indlæg:
79/10
Så har jeg haft en tekniker fra Dell på besøg som har skiftet alt kølingen i den og det har hjulpet på mit problem.

Så skulle i andre have fået lignende problem som jeg beskriver kan det være af samme årsag som i mit tilfælde.

Til gengæld sagde han noget som jeg godt lige vil høre om er rigtigt:

Han sagde at hvis der bare var det mindste luftrum mellem GPU/CPU og køler kunne den blive ekstrem varm. Og derfor gøre som i mit tilfælde.

Er det rigtigt? Skal der være total kontak?

TheGreenFoX

Superbruger
Tilføjet:
22-06-2009 14:36:49
Svar/Indlæg:
1897/51
Luft er faktisk utroligt isolerende så: Ja det er korrekt...
(har ikke læsten de forgående posts)

ferrari_brian

Superbruger
Tilføjet:
23-06-2009 10:12:56
Svar/Indlæg:
45/1
Min brors kæreste har en computer magentil, og den har samme problem, og den har også fået skiftet bundkortet. Dell mente så ikke de kunne gøre mere, men det kan da være hun skal have ringet til dem igen.

Men vil da lige prøve at opgradere hendes bios, og så ringe til Dell, hvis (når) det fortsætter.

draeberg

Overclocker
Tilføjet:
23-06-2009 10:17:34
Svar/Indlæg:
79/10
Ja, ring endelig til dem igen.