Overclocker
Tilføjet:
18-06-2009 21:18:47
Svar/Indlæg:
79/10
Hej alle,
er der nogen som har en Dell Studio XPS 13 (1340) konfigureret med 9500m grafikkortet?
Jeg har nemlig en helt masse problemer med den. Så jeg vil godt høre om i har lignende problemer.
Den fryser ret tit, men det har jeg læst mig til er ret normalt for andre med denne model og andre konfigureringer af den.
Men det som min gør som jeg ikke har fundet nogen andre har problemer er at den hakker.
Nærmere forklaret har jeg lokaliseret problemet til at være pga. 9500m. Det er i realiteten to grafikkort. Et 9200m og et 9400m. Når den skal være strømbesparende kan den køre på 9200m og når den skal køre med power er det begge den bruger, de kalder det Hybrid Sli (Så vidt jeg har forstået, så hak ikke på mig hvis det er forkert).
Problemet opstår, underligt nok, kun når den kører Hybrid Sli, altså med begge GFX. Lige så snart den køre strømbesparende kører den perfekt.
HAKKER: Det der menes med at den hakker kan bedst forklares på to måder:
1. jeg oplever det som om FPS er sat ned inde i Windows. Det er ligesom at vinduerne hakker når man bevæger dem rundt på skærmen. Ligeles når man minimerer eller maksimerer et vindue hakker det. Ligeledes gør det i spil. Selv ældre spil og i film. Selv film som er meget lidt krævende. Altså når den trækker dem over GPU og ikke CPU.
2. det kan også forklares som hvis man spiller et spil der kræver mere end computeren kan klare, så hakker den. Sådan gør den hele tiden.
Er der nogle med samme computer og model, der har lignende problem?
Hvad jeg har gjort:
- Ringet til Dell og udtrykt mit problem. De har været og skiftet mobo, for det mente de var det der skulle til og jeg tænkte ligeså, men stadig er den underlig!
- Opdateret til nyeste drivers og bios osv.
- Formateret, og installeret Win7, og Vista igen. Ingen forskel.
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 18-06-2009 21:58:13.