Formel 1 x2

Hyggehjørnet d.  19. juni. 2009, skrevet af Clintin
Vist: 508 gange.

Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
19-06-2009 09:46:15
Svar/Indlæg:
1317/46
Jeg har tidligere lavet en tråd i forbindelse med ferrari og andres rebelske tendenser og nu er tennddenserne blevet til et egentligt opgør. Formel 1 kommer til at se noget anderledes ud i fremtiden:

http://politiken.dk/sport/form...
dasjap
 
Superbruger
Tilføjet:
19-06-2009 10:25:19
Svar/Indlæg:
2534/80
Det er lidt uheldigt med den konflikt, men er ikke i tvivl om hvad jeg vil følge i fremtiden hvis det kommer så vidt. Vil helt sikkert vælge udbryderne, så kan de kalde det gamle for Formel Discount og det nye for Formel 1.


sko
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2009 10:34:06
Svar/Indlæg:
1954/464
hmm...forstår heller ikke helt hvorfor fia vil gøre det til gp2 agtig...

det må koste de penge det koste...

så må dem der ikke har råd bare stoppe...

hvor mange er det lige der gider se gp2

😴


ZnarF
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2009 12:16:03
Svar/Indlæg:
1058/59
Formel 1 med et lavt budget udvikler heller ikke løsninger der bruges i almindelige biler på sigt - det vil jeg i hvert fald have svært ved at se...

Og jeg vil helt sikkert se udbryderklassen - Ferrari ftw 😀


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2009 12:24:02
Svar/Indlæg:
5474/39
tror bare holder mig til Le mans 24 timer. Hvis formel 1 bliver delt op i A og B hold, så kan ende med dem flest penge vinder kedeligt se.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shadowhunter d. 19-06-2009 12:25:54.


sail
 
Overclocker
Tilføjet:
19-06-2009 12:39:41
Svar/Indlæg:
306/21
Formel 1 koster penge sådan er det .. at tvinge det til et seudo standardvogn mesterskab er for lamt. Synes det er fedt at FIA få et los i nozzerne.


OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
19-06-2009 12:56:27
Svar/Indlæg:
1471/40
Det er et spørgsmål om magt. Det vi er vidner til, er en magtkamp mellem FIA og de små teams på den ene side, og bil fabrikanterne på den anden.
Hvem der vinder er uvist, men sporene fra U.S.A, hvor kampen mellem C.A.R.T og I.R.L skræmmer. Efter 10 års kamp blev C.A.R.T nærmest opslugt af I.R.L, men den store vinder blev NASCAR.
Løsningen på problemet er at FIA fjerner Max Mosley, hvilke andre ville have en kinky neo-nazi som formand.


sko
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2009 12:57:42
Svar/Indlæg:
1954/464
#6

ja...

kender dog ikke så meget til det amerikanske..

men taget i betragtning at 2/3 af alle formel 1 fans holder med ferrari..

så tror jeg nok jeg ved hvilken serie jeg ville køre i

😀


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
19-06-2009 13:15:19
Svar/Indlæg:
5363/442
#7 2/3 - Aaar er det ikke lidt højt sat?

Anyways så kan vi nok konkludere at det er de store hold folk vil se, og når Ferrari, Renault, Brawn, McLaren osv. laver deres eget så er det også den konkurrence som der vil få størst opmærksomhed..

For hvem gider lige se Force india og Williams - ja jeg spørger bare..

Formel 1 er da bare blevet et cirkus af rang - hvor svært kan det være bare at lade dem køre noget motorløb..


OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
19-06-2009 13:15:22
Svar/Indlæg:
1471/40
# 7. Der må jeg så rette dig:
75 % af alle ægte formel 1 fans, elsker at se Ferrari få stryg. :yes: Muligvis at der blandt nye fans er mange der holder med Ferrari, men os der har været med i mange år, ser F1 for spændingens skyld.

Selv hader jeg ikke nogle teams, men nyder dog situationen hvor Ferrari ikke længere kan købe sig til titlerne. Det der gør F1 så fascinerende, er den unikke blanding af sport, penge, teknologi, store egoer, historien og politik.

Den mixture opnås kun ved at det stadig hedder F1, ingen teams er større end sporten, selv ikke Ferrari. F1 var bestemt ikke dårligere, dengang det eneste fabriks team var Ferrari, tværtimod!

Problemet er udover Max Mosley også grådighed fra begge sider.


#10
sko
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2009 13:24:33
Svar/Indlæg:
1954/464
# 9

hmm...jeg mener altså at have hørt det, og samtidig have læst det..

men kan selvfølgelig ikke finde det nu..

men tvivler nu altså meget på det kun er 25%..

😉


OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
19-06-2009 13:29:46
Svar/Indlæg:
1471/40
# 10. Jeg talte om ægte HARDCORE F1 fans, ikke begyndere.


#12
sko
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2009 13:34:18
Svar/Indlæg:
1954/464
# 11
og hvordan vil du definere det..?

en fan er vel en fan....?

du kan godt være en fan, selvom man ikke tager til tyskland for at se det...
😲


OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
19-06-2009 13:42:29
Svar/Indlæg:
1471/40
En ægte HardCore F1 fan, ser løbende for løbets skyld, ikke for at se, et bestemt Team vinde. Og ja selvfølgelig kan man være fan på alle niveauer. 😀
Er bare en lille smule træt af at folk i almimdelighed tror at Ferrari og Michael Schumacher ER Formel 1. Det er de ikke: Ferrari er det Team der har været med længst, næsten fra begyndelsen ( Der var ingen Ferrarier til start ved det første GP).
Michael Schumacher var sin generations bedste kører, og så heller ikke mere, får nærmest spat, når han sammenlignes med de rigtige store kørere (Fangio, Clark, Stewart,Lauda, Prost og Senna)


dasjap
 
Superbruger
Tilføjet:
19-06-2009 13:49:19
Svar/Indlæg:
2534/80
Har altid været lidt af en Ferrari fan, det var dog lidt skidt da schumacher kom til, jeg har et noget anstrengt forhold til den mand, for sige det mildt. Har også altid været irriteret over at man sammen ligner de store kører fra de forskellige perioder. Der er så stor forskel på det materiel og de forhold de kørte under, at det burde være umuligt at sammenligne. Senna var dog mit første "idol", synd at han ikke kom til at konkurrere mere mod MS.


morra19
 
Moderator
Tilføjet:
19-06-2009 14:00:01
Svar/Indlæg:
2672/468
#13

Aah, nu slapper du den. Det kan godt være at du ikke bryder dig om Schummi og ferrari, det gør jeg heller ikke selv, da Mclaren er dem jeg holder med. Men det ændrer ikke rigtig på at Schummi er EN af de største i formel 1 gennem tiderne, og absolut på højde med de andre. Bare fordi de andre har kørt for mange år siden, så gør det dem ikke til hævet over de kører vi har i dag?

Kigger man på resultater, så taler Schummis vel også for sig selv?


#16
sko
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2009 14:38:46
Svar/Indlæg:
1954/464
# 13
hmm..hvad skal der så til for at være e stor kører

7 verdensmesterskaber..

næsten alle der rekorder der kan nåes..

så ved jeg godt at nogle af de "gamle" også var gode, men tror der går lang tid inden nogen kommer på højde med schumacher..

og hvis man ikke holder med nogle...hvor meget er så ved at se sport

😀

det at man kan ærgre sig, glæde sig og irritere sig over ens eget hold...det er for mig ligeså så en del af det at følge med i sport..

🙂


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
19-06-2009 14:58:19
Svar/Indlæg:
15982/637
Formel 1 interesserede mig kun dengang da baghjulene var større og bredere end forhjulene, samt da næsen var krum og bilerne var i rød og hvid i pilformede tværgående striber, samt med hvid side, blåt overlæg og gul næseparti. Ayton Senna og Nigel Mansell battles var geil og løb var især fede med Tyrrell P34 på banen.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Gripen90 d. 19-06-2009 15:13:04.


OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
19-06-2009 15:04:05
Svar/Indlæg:
1471/40
Der er mange ting der IMHO karakterer en stor kører:

Personlighed, karisma, talent, viljen til at vinde, resultater og ikke mindst den baggrund resultaterne er opnået på. Michael Schumacher har resultaterne, men de fleste af dem er opnået på en noget billig baggrund.

94: (Senna, Prost og Mansell var væk, og så lige episoden hvor han kører Hill af)

95: Benneton var feltets bedste bil, McLaren var en skygge af sig selv.

2000-2004 sad Schumacher i feltets i absolut bedste bil. Samtidigt fik Ferrari massiv økonomisk støtte fra FIA, samtidig var der i disse år vist ingen tvivl om, hvem der blev favoriseret af Race-Stewards.

En stor personlighed har man aldrig kunne beskylde Schumacher for at være, har mødt karklude der havde mere karrisma 😎

Se http://www.youtube.com/watch?v...

Jeg var tilstede den dag, glemmer det aldrig! Som Prost udtalte efter løbet : " Han(senna) fik os alle til at ligne aber på rulleskøjter idag"

# 17. Det var tider 😀


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af OverLorD d. 19-06-2009 15:05:03.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
19-06-2009 15:19:43
Svar/Indlæg:
15982/637
#18: Yes og helt andet sportsman ship... jeg husker klart dette http://www.youtube.com/watch?v... Nigel Mansell stopper og tager Ayrton Senna med tilbage til finish-line.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 19-06-2009 15:30:52.


OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
19-06-2009 15:27:39
Svar/Indlæg:
1471/40
# 19. En klassiker 😀
Senna og de andre legender brugte af og til også beskidte tricks, men de var ikke blege for at indrømme dem.


#21
sko
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2009 15:29:06
Svar/Indlæg:
1954/464
# 18

jeg kan væe enig i nogle af tingene...

men det afhænger jo nok af øjnene der ser

😉


morra19
 
Moderator
Tilføjet:
19-06-2009 15:49:36
Svar/Indlæg:
2672/468
Men selvom de personer var væk, så har han da kæmpet mod Hakinnen, Villenue (aner ikke hvordan det staves)og Hill. Jeg kan ikke se at fordi man har gloet motorsport dengang de rendte rundt og skiftede dæk i shorts og kortærmer, så er de bedre end dagens kører. I dag skal kørende jo også holde styr på alt muligt elektronisk via rattet, dengang skulle man bare trykke på pedalen, og holde bilen på vejen.

Kan simpelthen ikke forstå hvordan sportslige præstationer kan have noget at gøre med hvordan man er ved siden af banen. Det er den der kommer først over stregen der i mine øjne karakteriserer en god kører.

Edit: Den med Hill har jeg altid haddet ham for. :no:


OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
19-06-2009 16:12:20
Svar/Indlæg:
1471/40
En moderne F1 bil har så meget downforce, sammenliget med hvad man havde før i tiden.
Grænserne flyttes hele tiden, i 60'erne og 70'erne var en afkørsel mange gange lig med et dødsfald. Selvfølgelig kan det gå galt i dag, men så skal man være ekstremt uheldig.

At sige de bare skulle holde bilen på banen før i tiden, er lidt af en påstand 🤡

I midten af 80'erne havde bilerne vel 25 % af den downforce de har i dag, dækkene var meget ringere, men motorerne havde mellem 800 - 1000 hk ( Ja endnu mere i kvalifikationen). Ville gerne se nogle at dagens kørere køre sådan en bil.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2009 16:18:43
Svar/Indlæg:
20170/383
#23

DET gør de da hver dag i USA, champCar, (IndyCar) og den slags.. Og nej, her snakker jeg ikke om ovalbanerne.

Hele problematikken omkring F1 som jeg ser det, er at det de senere år har drejet sig mindre og mindre om det der nu engang var meningen med det hele. At køre race. Folk bliver slået ihjel ved racerløb, sådan har det altid gået. Synes det er blevet for kedeligt og for sikkert.

Og til de af jer der nu måtte sidde derude og pive, nej jeg forherliger ikke trafikrelaterede dødsfald.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af tom81 d. 19-06-2009 16:26:04.


OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
19-06-2009 16:30:04
Svar/Indlæg:
1471/40
# 23. Ja netop, bortset fra at det hele hedder IRL efter at de to serier blev slået sammen, men helt sammenligne det kan man ikke. en formel 1 bil er vel omkring 10 sekunder hurtigere på en omgang.

FIA kunne lære meget af den måde man driver motorsport på i USA. Mange løb i Nascar bliver set af mere 250.000 tilskuere.


Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
19-06-2009 22:26:28
Svar/Indlæg:
1317/46
#24 enig, formel 1 skal netop være race som du skriver, gerne med dramatik.

Jeg er kun lige kommet online(jeg startede tråden, men har endnu ikke kommenteret), men jeg mener helt klart at formel 1 godt kan pakke sammen uden ferrari, mclaren og der andre store hold.

Der er jo heller ingen der gider se VM i fodbold, hvis det kun er australien og asiatiske hold der kan få lov at deltage. Til et VM skal Brasilien, Argentina og de andre store hold være med, om man kan lide dem eller ej. Til Formel 1 skal ferrari, mclaren og de andre store hold være med, om man kan lide dem eller ej.

Til FIA i har næsten tabt.