Bemærkede lige jeg havde denne emne oppe et tidspunkt. Der skete sindsyg meget den periode så jeg kom væk fra denne tråd. Alt alt for sent, dog her kommer forklaring på hvordan dell løste problemet.
VIGTIG INFO:
Jeg er den gang ansat hos InfoCare og er certificeret Dell teknikker.
Så Vi fik skiftet alt ud over vandkølingen. Jeg insisterede på at cpu ikke skulle være 86grader på en nystartet pc på skrivebord. De insisteret i at det var normalt (selv med vandkøling)
En masse stumper blev skiftet hen af vejen og samme stump blev skiftet gentagende gange.
Snakker med forbrugerstyrelsen (hvad den hed den gang) De fortæller mig at jeg skal skrive en anbefalet brev til dem med mine rettigheder om:
1: reparer maskinen
2: Fortsat samme problem efter 3 forsøg kan jeg kræve samme eller tilsvarende maskine for ny
3: efter 3 forsøg med samme problem kan jeg returnere maskinen og kræve mine penge retur.
Jeg skulle ifølge forbrugerstyrelsen tilføje i brevet at de har fået samme brev.
3 dage senere: Jeg bliver kaldt ind til samtale hos direktøren hos infocare
Jeg får og vide at Dell har kontaktet dem og siger at jeg bedrager dem...
Jeg forklare direktøren samt de par andre der sidder der inde hvad der forgår, hvad jeg har snakket med dem om osv... De sender mig så ned igen.
2 dage efter samtalen bliver jeg kaldt ind igen. ,Jeg får så og vide at de enten skal fyre mig ELLER at dell opsiger deres kontrakt med InfoCare som lyder på 50mio årligt. Vi ved vel hvad beslutningen blev. Intet at hænge InfoCare op på her. Det er trodsalt virksomhed der skal køre og betale løn til medarbejder.
Endnu 2 dage senere bliver jeg kaldt ind til samtale igen. Denne gang blev jeg fristillet. Dell ville ha at jeg bare skulle væk der fra. Jo tak, nu havde jeg længere tid til at søge job og slappe af :)
Tilbage til brevet. Efter jeg sendte brevet Ringede jeg dem op og bedte dem om at åbne en retur sag. Jeg høre ikke fra dem i 2 ugers tid. Jeg ringer til dem igen og oplyser dem sagsnummer. Supporten fortæller mig at sagen er lukket.
Jeg brokker mig over det og at hvordan de kan lukke en sag uden at informere mig om det.
Jeg får dem til at oprette en sag mere... omkring de 2 uger og JEG ringer til dem og får og vide at sagen er lukket igen... Så samme historie gentager sig et par gange.
Min "HELD" er at Dell kommer i programmet kontant. Dagen efter episoden skriver jeg til ekstrabladet og programmet Kontant om min fyrings historie som Dell har spillet rollen i. De havde interesse i den. Jeg ringer og snakker med Dell igen. Forklar dem om at jeg har set dem i Kontant, ud fra det har jeg kontaktet ekstrabladet og og tv programmet med min historie. Så nu havde de 1 uge til at tilbage betale mine penge eller også ville jeg gå videre med denne sørgelige historie.
3 dage efter den snak blev jeg ringet op at Dell. De spurgte hvilken konto pengene skulle overføres i. De fik min konto oplysninger. Han spurgte om jeg var sikker på at jeg ville returnere varen og have mine penge tilbage ville jeg komme på deres sorte liste. Fik og vide at den sorte liste gjorde at jeg ikke kunne købe Dell produkter igen. Haha, det havde jeg det fint med. Skulle bare have mine penge og aldrig købe deres produkter igen.
Kort og godt:
Jeg returnerede varen og fik min penge tilbage.
Jeg mistede mit job
Jeg kom på Dell`s sorte liste
Jeg føler at jeg har vundet min sag. Det k an være jeg mistede mit job men de fik intet uf af det. Det gjorde jeg samt fik lov til at slappe af et stykke tid.