Kan man leve uden DirectX 11?

Grafikkort d.  22. juni. 2009, skrevet af sjoestedt
Vist: 465 gange.

sjoestedt
 
Overclocker
Tilføjet:
22-06-2009 23:08:18
Svar/Indlæg:
504/116
I halv uvidenhed har jeg lige købt nyt grafikkort (gtx 275) og først da jeg stod med det i hånden gik det op for mig at det ikke understøttede DirectX 10.1 modsat mit gamle (afbrændte) HD 4850.

Det vakte min interesse for DirectX 11 og så vidt jeg kan forstå bliver den snart frigivet og så vil kort og efterfølgende spil komme ud.

Mit sp er så om os der køber nye gfx for tiden burde have holdt ud lidt længere for at være i stand til at drage nytte af den nye fantastiske teknologi?

Er self godt klar over at den slags tankegang ville gøre at man enten aldrig ville få opgraderet eller konstant købe sig fattig i nyt grej - men alligevel. 🙂
arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2009 23:36:22
Svar/Indlæg:
2823/238
DX 11 er ligesom ilt, du dør hvis du ikke får nok af det 😛


Men det kommer jo helt an på dit behov...
Jeg ville måske, vente lidt, og så sælge det 275, og købe et DX11 kort, ATI skulle snart være klar med et på markedet snart...

Men tror ikke at der vil være en tsunami af dx 11 spil lige med samme, så spørgsmålet er hvor meget du vil få gavn af det.


sjoestedt
 
Overclocker
Tilføjet:
22-06-2009 23:41:01
Svar/Indlæg:
504/116
#1 har ikke på nuværende tidspunkt nogen intention om at skulle sælge mit kort, var bare nysgerrig for at høre lidt om hvad den relative forskel vil være.

Får ikke meget ud af wikipedia artiklen. 🙂


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
22-06-2009 23:45:15
Svar/Indlæg:
15982/637
Der går 1½års tid inden der rigtig kommer DX 11 spil titler i større omfang og ikke bare 1-3stykker..


1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2009 23:52:33
Svar/Indlæg:
5750/124
Som #3 siger, så går der jo tid fra DX11 er introduceret, til det bruges i praksis. Du kan kigge på hvor længe der gik inden DX10 blev adopteret 😳


sjoestedt
 
Overclocker
Tilføjet:
23-06-2009 00:01:54
Svar/Indlæg:
504/116
#4 true true



Kasseren
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2009 08:57:56
Svar/Indlæg:
1814/48
Det største ved lanceringen af DX11, i første omgang, er lanceringen af nye flagskibe fra både ATi og nVidia, der bliver produceret med en 40nm proces. Der er jo nok ingen tvivl om at disse vil yde bedre end de nuværende topkort.

med hensyn til at leve uden DX10 vil jeg sige at det nok går et par år endnu 😉


kralle58
 
Overclocker
Tilføjet:
23-06-2009 10:44:38
Svar/Indlæg:
273/54
"Kan man leve uden DirectX 11?"

Ja, må samme måde som man kan leve uden DX10.1/10

DX9.0 FTW


sjoestedt
 
Overclocker
Tilføjet:
23-06-2009 10:49:21
Svar/Indlæg:
504/116
#6 ja bliver spændende at se hvad der kommer..

#7 hvad er så fantastisk ved 9? 🙂


kralle58
 
Overclocker
Tilføjet:
23-06-2009 11:00:00
Svar/Indlæg:
273/54
#8: Det er at stort set næsten ALLE PC SPIL understøtter DX9. Ser du det samme med DX10.1/10? nope.

Og hvor meget forskel er der egentligt på DX9 vs DX10.1/10? Ikke særlig meget så vi alle råber "OMFG UBER NICE"

🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af kralle58 d. 23-06-2009 11:00:17.


#10
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2009 11:14:50
Svar/Indlæg:
5750/124
#9 Det betyder en del for interaktionen med omgivelserne i spillet... Da mange ting bliver beregnet on the fly, som er prerendered i DX9 😉


IgIbUu
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2009 11:23:18
Svar/Indlæg:
639/66
Svaret er meget simpelt 🙂

Mangler du et GFX lige nu, så skal du jo alligevel have købt et..

Har du et GFX der stadig virker, så er det nok ikke helt smart at ogpraderer lige inden der kommer en ny generation på markedet.. Dels forde de nuværende GFX falder i pris når de nye kommer.. Og dels forde de nye kort højst sandsynligt yder fenomenalt bedre end hvad der er på markedet lige nu 😉


scheea2000
 
Superbruger
Tilføjet:
23-06-2009 12:02:59
Svar/Indlæg:
818/58
#9
"Og hvor meget forskel er der egentligt på DX9 vs DX10.1/10? Ikke særlig meget så vi alle råber "OMFG UBER NICE"

Der er enorm forskel på DX9 og DX10. Problemet er bare at de fleste spil er DX9 + lidt DX10 og alle konsollerne er DX9.

Laveste fællesnævner begrænser desværre grafikken og det samme kommer nok til at gælde for DX11 uanset hvor lækkert API det er.