Generelt spørgsmål ?
Hvorfor er det egentlig der er så megen diskussion omkring Prime og 80*C ???
Er der overhovedet noget Program eller Spil der ville belaste CPU'en i et omfang der kunne få den til at stige så meget ?
Jeg synes at lige meget om der er Crysis eller FarCry, begge spil kræver sit af mit System fordi Radeon ikke er glad for spillene, eller for den sags skyld, kan jeg køre Grid i timer og trykker jeg Alt+F4 og skynder mig ind i Everest for at tjekke Temps, så er der tale om max 58* på GPU og 74* på GDDR5, beskedne 5-8* mere på CPU'ens Core'r og ca 4-5* på Bundkortet, hvad skulle det betyde, udover at lufte rummet, da det er der jeg mærker mest at udstødningsluften er varmere, end idle.
Jeg prøvede Prime95 v25.9 og jeg var overrasket over hvor hurtigt de 4 Core'r røg op på 78-80* som så ud til at den stagnerede ved, DIE'en blev også ca 20* varmere, sjovt nok faldt Temperaturen meget hurtigt igen, efter jeg stoppede belastningen, den landede på ca 2-3* højere end inden jeg fyrede op for belastingen.
En rand bemærkning, min første 920 som var/er en C0, ligger på reolen og glor, havde jeg testet noget med, da jeg modtog den, jeg undlod at køle den aktivt, lod den stå i BIOS og overvågede Temperaturen, den steg langsomt fra ca 40* til 80* på nogle minutter, derpå forblev den på 80* og jeg kan ikke sige med sikkerhed hvor længe, men sikkert lige under et minut, så slukkede skidtet selv. Nu kan man kun gætte hvor hedt det har været på de 4 Core'r, men antageligt på den anden side af 100* og den CPU lever skam stadig og kan klare lige over 3.90GHz på mit P6T Deluxe, det med luft fra V8'eren.
Og D0 kan klare en del mere uden at skulle op på mere end 1.45v sølle 1.30v er nok til 4200MHz fks. Læste et sted at den ikke er holdbar over 1.36v ?? Og dette er nok til 4340MHz og idle Temperaturer først i 40'erne, i disse dage med +25* indenfor er det vel ikke noget at blive skræmt af, eller misforstår jeg noget ?