Et klip fra dvd

Software d.  23. juni. 2009, skrevet af Simon Philip
Vist: 254 gange.

Simon

Superbruger
Tilføjet:
23-06-2009 09:05:35
Svar/Indlæg:
98/47
Hejsa fellow geeks.. 😛

Jeg har to dvd'er hvor jeg skal bruge to scener fra. Så spørgsmålet lyder:
Hvordan henter jeg to klip ud fra filmene som jeg kan bruge uafhængigt af dvd-skiven? De skal indsættes i et PowerPoint og være i et yderst gængse format.

Hjælp please 🙂

Mvh

Simon Philip
draeberg

Overclocker
Tilføjet:
23-06-2009 09:27:25
Svar/Indlæg:
79/10
Altså der er jo en række muligheder. Du kan screen capture. Hvilket vil blive lidt dårligt alt efter hvilket program du bruger og instillinger. Men du kan også "rippe" en dvd. Eller nærmere, tage backup af de to DVD'er ned på harddisken.

Der er mange programmer der kan gøre dette for dig. Og det eneste du skal være opmærksom på er at når du gør det, skal du indstille programmet således at den kopierer det ned i et format som du også kan redigere med dit videoredigeringsprogram.

draeberg

Overclocker
Tilføjet:
23-06-2009 09:31:14
Svar/Indlæg:
79/10
Hov,

der findes mange programmer. Men de fleste koster penge. Der er nok et som er gratis. Brugte selv et engang til at tage backup af familievideo. Kan desværre ikke huske hvad det hedder. Men kan ikke huske hvad det hedder.

En hurtig søgning på google efter: dvd rip og dvd copy og dvd clone giver nogle resultater.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2009 09:35:45
Svar/Indlæg:
20170/383

Men er det lovligt ??...

draeberg

Overclocker
Tilføjet:
23-06-2009 10:12:28
Svar/Indlæg:
79/10
Det er lovligt det jeg siger. Man må gerne tage backup af sine DVD'er. Og kopiere dem så meget man vil til hjemligt brug. Men ved ikke med det han skal bruge det til!

Bossmann_dk

Superbruger
Tilføjet:
23-06-2009 10:13:49
Svar/Indlæg:
463/25
Hej.

Som #3 siger, så er det ikke lovligt, mm det er hjemmevideo, men dig om det.

Ved ikke helt hvad format PP kan bruge, men min nemmeste løsning er.

Konverter dvd til avi med feks convertxdvd, dvdfab eller lign.

Brug så et avi cutter program, og klip de sener ud du skal bruge, importer i PP, og så skulle du være i gang.

En skrabet guide, men just the basics 😀

draeberg

Overclocker
Tilføjet:
23-06-2009 10:21:25
Svar/Indlæg:
79/10
Ifølge: http://www.forbrugerraadet.dk/... må han da gerne rode så meget med det som han vil. Bare han overholder reglerne. Så han må vel gerne bruge programmer til det?

Simon

Superbruger
Tilføjet:
23-06-2009 10:22:43
Svar/Indlæg:
98/47
Okay. Ja, jeg kan sige med sikkerhed at det er fuldstændigt lovligt at rippe, klippe og redigere i en film, så ingen problemer der:) Men jeg må jo undersøge sagen, nu har jeg jo fået nogle hints.. Men #5 mener du at jeg skal rippe hele dvd'en og så tage de scener ud jeg skal bruge med hvilket program?

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2009 10:40:30
Svar/Indlæg:
20170/383

ja ja.. Det er klart man godt må kopiere til eget brug. Men hvis i nu læser #0. Der står at det skal bruges i et Powerpoint show, dermed fremvisning, og så tvivler jeg lidt på at det er lovligt.

Bossmann_dk

Superbruger
Tilføjet:
23-06-2009 12:39:38
Svar/Indlæg:
463/25
Hej. nu ved jeg ikke hvad du mener med hele dvd'en?
Hvis det er en film, så er det bare main title du skal konvertere, menuer ekstramateriale osv, skal du ikke bruge til noget, og så vidt jeg lige ved, så ved konvertering til avi kan du ikke trække "alt" med over da formatet begrænser dette.

Altså i programmet (dvdfab?) vælg main title (90+min), output til avi/divx, go.
Og så klippe de scener ud af avi'en.

Kort igen 😕 , men bliver hurtigt til en stor smøre hvis alt skal forklares..

Prøv at rode lidt med det, det lærer du mest af, men spørg da bare igen, hvis du rammer en blindgyde..