#37: Jeg spurgte dig om noget, du svarer ikke ! Hvad må jeg så sammenligne med ?
Jeg gav et argument for hvorfor jeg skrev som jeg skrev og hvorfor sammenligningen kom frem, men den har du ikke fanget. Jeg har ikke skrevet overall nogen steder det skrev du, det eneste overall jeg nævner er i henhold til spilydelsen og det er meget specifikt defineret, da du vel kan huske at der her var den rå ydelse der talte - dvs MHz over kerner !.
Nu nævner du igen P35, P45 og X58 dem har jeg overhovedet ikke nævnt - det er helt tilbage i #21 hvor jeg nævner det som svar på din kommentar. Hvorfor bringer du så dem på banen igen ? den snakker jeg jo ikke om. Du snakker om high-end bundkort, alle X58 er da ikke high-end eller drager du en konklusion om at X58 chipset = high-end.
Du kan ikke forstå GFX sammenligningen, - det er en analogi for prissætningen, men så slår du over i noget helt andet.
Jeg prøvede bare at slå fast at Core i7 920 på lanceringen ikke var en billig CPU, iforhold til da Intel kom med E8500'ern der lå omkring 1800kr som på det tidspunkt var deres high-end CPU til retail markedet.
Og om man så ikke kan sammenligne da E8500 ikke var en Quad Core er jeg så ikke enig i, for Intel kunne jo bare have sat den til 2500kr da der jo ikke var nogen konkurrent andet end dem selv.
Hvis ikke man kan sammenligne priserne ud fra varens kategori/gruppe, hvordan skal man så nogensinde kunne sammenligne priser. Derfor tog jeg GFX sammenligningen op. Hvis man ikke må sammenligne Prisen på Core i7 og E8500'ern i forhold til deres lancering, så må man heller ikke sammenligne GF 8800 Ultra og f.eks 9800GX2 på deres lanceringstidspunkt da de ikke er "ens".
Det er til at blive snotforvirret over - enten forklarer jeg mig af helvede til el. også læser du noget helt andet end det jeg skriver.
Anyhow så kan det ikke betale sig at diskutere det, da vi har en vidt forskellig opfattelse af hvornår hvad kan sammenlignes. Du vil sammenligne på det rent tekniske, mens jeg vil sammenligne på det markedsførte segment (produktkategorien low-mid-highend).
Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Gripen90 d. 24-06-2009 00:22:24.