Trådløs lyd via Bluetooth.

Diverse d.  23. juni. 2009, skrevet af NoNig
Vist: 182 gange.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2009 22:47:05
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all

En skør tanke ramte mig lige. Lad os forestille os, at jeg har en computer med Bluetooth og en receiver.

Nu ved jeg, at man - via A2DP - kan overføre lyd i forholdsvis god kvalitet. Tanken var så, at jeg kunne være 100 % trådløs med en Bluetooth-dimmer koblet til anlægget.

Det må kunne lade sig gøre. Jeg forestiller mig noget alá et Bluetooth-headset, blot uden headset og med phono/minijack-stik af en art.

For at simplificere det, så var idéen, at løsningen skulle kunne erstatte et minijack/phono-kabel.

Jeg håber at I er med på hvad jeg mener.

Lige for at være helt sikker: http://www.edbpriser.dk/Produc... - Så er det noget alá dette jeg søger, blot med et stik i stedet for højttalere.

EDIT:

Jeg fandt lige denne:

Generelt, er det et område nogen har erfaring med? 🙂

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 23-06-2009 22:51:34.
@ngler

Redaktør
Tilføjet:
24-06-2009 05:45:16
Svar/Indlæg:
4033/364
Mener at aldi har en modtager i denne uge for 299 , bilka har dem også. Den sætter du så til anlægget med phono.

Men understøtter din bluetooth på din pc a2dp , da det også kræves at den understøtter den profil for at det virker?
Vil også tro at du har en begrænset rækkevidde da de oftest rækker 10m og vil tro at du ikke skal meget over 3m før at du kan høre det.

Mener at der findes enheder som er lavet til at overføre lyd over større afstande som vil være mere egnet.