Bortvist af arbejdsgiver for falsk anklage

Diverse d.  27. juni. 2009, skrevet af MightyWanker
Vist: 3423 gange.

MightyWanker

Overclocker
Tilføjet:
27-06-2009 11:10:10
Svar/Indlæg:
175/25

Hejsa, håber der er nogen der ved noget om arbejdsret, for denne sag er helt grotesk.

Jeg er blevet bortvist fra min arbejdsplads (uden videre vederlag) for:

1. At have indkøbt enheder på firmaets regning til eget brug, aka tyveri.
2. At have svaret igen til min chef

Punkt 1. passer overhovdet ikke, det har jeg vidner på (og tilhørende underskrevne erklæringer)

Punkt 2. Passer, men har svært ved at se hvorfor en ansat skal acceptere at blive anklaget for at være en "tyveknægt", "Løgnhals", "bedrager" og "fuskerøv", så ja jeg sagde "luk røven, det der vil jeg slet ikke finde mig i!" og "Du må da være stjerneblank i kysen, den der tager jeg med fagforeningen", hvorefter han greb et stykke papir og blyant og spurgte om jeg havde flere af den slags ord, hvortil jeg svarede "jada, du kan da godt få flere" og det fik han så.

Såvidt jeg kan se i funktionærloven er det intet der berettiger en chef i at bortvise en ansat på ubestemt tid, og slet ikke uden løn for grimt sprog.

Den eneste berretigelse der er for en bortvisning af denne type er hvis den ansatte bliver anklaget for tyveri (i denne sag) men det har jeg vidner på er falsk anklage, ligeså vel som arbejdsgivers påstand om at jeg skulle have været "agressiv og voldelig" i min opførsel.

Så er der nogen der ved noget om funktionærloven?
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2009 11:11:53
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Tag den med fagforeningen. Det lyder jo helt insane 😐

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2009 11:17:45
Svar/Indlæg:
20170/383

Fagforening, og så ellers sørg for at få en klækkelig erstatning så du har til en ny computer når de mørke efterårsaftener træder ind .-)

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2009 11:20:09
Svar/Indlæg:
8762/174
Det er da virkelig langt ude 😲

Gå til fagforeningen og snak med dem der er nok ikke rigtig andet du kan gøre 😕

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2009 11:21:08
Svar/Indlæg:
6181/270
Se det er sgu insane det der.
Det lyder som i mine øre at han havde noget personligt imod dig i forvejen.

Held og løkke med sagen.

xt0m

Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2009 11:25:37
Svar/Indlæg:
2587/91

dMITIj

Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2009 11:56:24
Svar/Indlæg:
1864/156
for ca. 8år siden blev jeg fyret fra min arb.plads på samme grundlag (tyveri)
jeg var butiksansvarlig den pågælende dag og en af mine ansatte havde solgt noget til en tidliger ansat billigere (meget billigere, næsten gratis), det mente de at jeg var med til og blev så fyret næstkommenden hverdag da dette skete en lørdag.

jeg kontaktede min fagforening med det samme og så kørte vi ellers en sag der fra og jeg vandt denne sag og fik da osse lidt danske$$$$ på kontoen og en lap papier hvor i det fremgik at jeg ikke var anklaget for tyveri osv. osv..

men sørg for ikke at udtale dig mere før du har snakket med din fagforeningen og luk evt. denne tråd hurtigst muligt så du ikke kommer til at stå i det forkerte lys i forhold til arbejdsgiver før alle ting er på det rene, ellers kan du komme meget galt afsted og kan komme til at betale din nuværende arbejdsgiver xxxx antal kr.

MightyWanker

Overclocker
Tilføjet:
27-06-2009 12:41:01
Svar/Indlæg:
175/25
Her er problemet... Jeg HAR allerede kontaktet min fagforening der skriver følgende:

"Jeg har d.d sendt vedlagte protestskrivelse til **ansættelsessted**, som en umiddelbar og nødvendig tilkendegivelse af, at en bortvisning efter det oplyste ikke er acceptabel.

Jeg skal dog samtidigt bemærke at det ikke er iorden at du kalder arbejdsgiver en stjernepsychopat, siger luk røven og lignende til ham, uanset hvordan arbejdsgiveren opfører sig og tiltaler dig, hvilket gør, at sagen ikke egner sig særligt godt til at blive videreført. Målet er derfor at indgå et videre forlig med arbejdsgiver om sagen.

Og videre yada yada yada

Ovenstående opfatter jeg således:

1. En arbejdsgiver kan opføre sig som han/hun lyster, og hvis en ansat får nok og tager til genmæle, så er den ansatte mere eller mindre på den, og mister alle rettigheder.

2. At min fagforening ikke er villige til at føre en retssag der er baseret på det simple faktum at (udfra min forståelse af funktionærloven) den ikke vil tage kampen op, til trods for der intet sted i funktionærloven står noget som helst om at man kan blive bortvist for at svare igen.

3. At det bliver totalt ignoreret af fagforeningen at min arbejdsgiver kommer med falsk anklager, både omkring det påståede tyveri, derefter omkring min opførsel der ledte til min bortvisning (altså aggressiv og voldelig adfærd, samt en påstand om at jeg skulle have forfulgt ham til sin bil.

Derudover har jeg været tvunget til at sælge alt IT udstyr til langt under indkøbspris for at skrabe sammen til husleje til den første (sidder p.t på en ION, der ikke lige performer super sejt, og kan ikke trække nogen af mine games), har genereret en gigantisk telefonregning for at snakke med nuværende samt tidligere medarbejdere for at bede om deres støtte i sagen, hvilket jeg har fået af ALLE jeg har kontaktet, og det er min fagforening bevidst omkring.

Og det er ikke første gang han kører det her show med uberretigede anklager, der tæller anklage om bedrageri, tyveri, sidebusiness og feriefusk, alle har jeg bedt ham om at politianmelde, alle har han droppet da han fik den udmelding, og jeg er IKKE den eneste!

MightyWanker

Overclocker
Tilføjet:
27-06-2009 12:46:20
Svar/Indlæg:
175/25
Hans opførsel overfor alle ansatte kan forøvrigt dokumenteres som værende grov, ubehøvlet og nedladende fra både nuværende såvel som tidligere ansatte.

Det "sjove" er, at han den sidste måned har påstået han ikke modtog mails fra mig, og da vi snakkede om det sidst, hvor jeg sagde at jeg ikke kunne lure problemet da jeg havde sendt den sidste mail fra 5 forskellige konti der lå på 5 forskellige hosts og da ingen af dem gav nogen returbesked om at modtager ikke kunne modtage mailen (server besked, den kender I), så kunne jeg ikke forstå problemet.

Hvortil han svarede "så må det jo være dig der er for dum til at sende en email"...

Til andre ansatte efter min bortvisning har han sagt noget i stil med "nu bliver overskuddet større, for nu har vi jo sparet MightyWankers løn væk".

Hvilket for mig, ligner en planlagt handling?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MightyWanker d. 27-06-2009 12:54:34.

tatoo1956

Overclocker
Tilføjet:
27-06-2009 12:56:45
Svar/Indlæg:
1630/101
Det vil være totalt urimeligt på enhver måde at skulle acceptere (stiltiende) sådanne anklager fra en arbejdsgiver. Har ikke lyst til at berette om min reaktion på en lign. anklage som blev puttet på mig engang.. men jeg var ikke funktionær - dét er en anden verden :'-( med papirer og moral :'-( .

dMITIj

Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2009 13:41:50
Svar/Indlæg:
1864/156
jae nu er der jo ikke så meget andet at gøre end at vente og se hvordan arbejdsgiver reagere, dog havde jeg personligt taget hen i fagforeningen og snakket med dem om det er noget de gider hjælpe med eller om du skal finde en anden fagforening.

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2009 13:44:15
Svar/Indlæg:
8762/174
Hvis det havde været mig i den situation havde jeg godt nok også givet ham en sviner!

Er der ikke nogle af de kollegaer der er med på at lave en fælles klage over ham?

Det lyder da til at han er et magt svin 😐

MaddPirate88

Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2009 13:46:23
Svar/Indlæg:
2576/125
Nu ved jeg ikke om det er en større virksomhed du arbejder i, men hvis jeg var dig så ville jeg hanke op i din fagforening. Herefter ville jeg nok kigge efter et andet arbejde, da ham her chefen lyder som en "psykopat". Magt liderlig osv. Altså er det ikke værd at blive på den arbejdsplads, efter du har ført en sag imod ham. Faktum er nemlig at han højst sandsynligt vil komme efter dig igen og igen, hvis det er en lille arbejdsplads.

Så gør livet så surt for ham som muligt med en sag, og begynd at søge arbejde andet sted.

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2009 13:47:44
Svar/Indlæg:
1262/95
Grundløse beskyldninger om tyveri hører ingen steder hjemme, kan der ikke produceres beviser, så synes jeg det er helt fair du drager fagforeningen ind i sagen, det er det fagforeninger er til for.

Når det så er sagt, så var du sgu også røget ud af klappen hvis du havde været min ansat og talt med sådanne gloser til mig, det hører sgu heller ingen steder hjemme. Selvom bekyldningerne er grove og direkte usande, så kan man godt holde kommunikation på et fornuftigt niveau og med fornuftige og konstruktive gloser.

Jeg har aldrig og vil aldrig blive den store tilhænger af fagforeninger, efter min overbevisning er der for meget pamperi og administrativ kaos, så når man endelig har brug for dem så er der somregel ikke hjælp at hente.

Når det så er sagt, så har du ikkke ligefrem forbedret din egen sag i og med du har benyttet nogle knap så pæne gloser om din chef/tidligere chef.
Egentlig så overrasker det mig lidt, for da jeg læste teksten igennem første gang havde jeg en opfattelse af at en eller anden 17-18 knægt var blevet smidt på porten af chefen for det sprog brug, men så tager jeg lige et kig på din profil og ser, til min store overraskelse, at du er 36!

I min verden burde du vide bedre end at omtale din chef/tidligere chef på den måde, uanset hvor urimelig han er, du er trods alt ikke 17-18 år længere.

MightyWanker

Overclocker
Tilføjet:
27-06-2009 13:59:47
Svar/Indlæg:
175/25
"I min verden burde du vide bedre end at omtale din chef/tidligere chef på den måde, uanset hvor urimelig han er, du er trods alt ikke 17-18 år længere."

Enig og han er 65 år og burde vide hvordan man opfører sig også, men hvor længe skal man sige fra på en sober og voksen måde, før det så er iorden at tage tone i egen mund? Jeg har fundet mig i denne slags opførsel fra hans side i 2 år nu, primært fordi mit arbejde (når han ikke var tilstede) var super fedt, så hvor længe mener du så at at en ansat skal finde sig i den slags, eller på den anden side, kan det virkeligt være rigtigt at man SKAL finde sig i den slags overhovdet??

Det er for fylan da ikke et restaurant køkken jeg er ansat i, DER ville jeg have accepteret den tone, men på den anden side ville alle andre så omvendt have accepteret at tonen bare ER sådan.

Så den holder ikke... Hvis chefen selv bruger den tone i sin normale kommunikation, kan han ikke græde snot over at den bliver brugt overfor ham selv!

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MightyWanker d. 27-06-2009 14:02:43.

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2009 14:41:44
Svar/Indlæg:
4657/53
Nummer 1 må da være let og finde ud af . Firmaet har jo et regnskab der viser at der er betalt for de dele.

Nummer 2. der dummede du dig. du skulle bare ha været gået ,da han havde fyret dig.
Man holder sin kæft , han provokere dig jo til og komme med et udbrud og du faldt i .

Op på hesten og find et nyt arbejde

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2009 15:29:10
Svar/Indlæg:
20170/383

Det var da det værste ævl du til dato er kommet med.
Hvis man får sådan en i hovedet, så er det da afsted til fagforeningen. Hvad skal man ellers bruge sådan en til ?? At kalde sin chef for idiot, psykopat osv.. Er da på ingen måde fyringsgrundlag, og skyldes disse udtalelser at beskyldes for at stjæle, så giver det da endnu mere grund til at kæmpe sin sag imod chefen.

MightyWanker

Overclocker
Tilføjet:
27-06-2009 15:37:59
Svar/Indlæg:
175/25
Nummer 1:

Der var vidner på jeg spurgte om lov til at indkøbe den pågældende vare til brug for mig personligt, der blev spurgt hele 2 gange, og begge gange blev der givet tilladelse.

Nummer 2:
Ehhh... Han fyrede mig ikke, det eneste jeg har fået er en bortvisning "uden videre vederlag", ergo uden løn.

Well både og, han provokerede mig ja, jeg svarede igen det er korrekt, men det kan jeg sagtens gøre uden det kan give en bortvisningsberretigelse, han kan fyre mig jada da, men det ville jeg så heller ikke beklage mig over, det er jo hans ret at bestemme hvem han vil have ansat.

Og nej, man holder ikke sin kæft, for man skal bestemt ikke blive ved med at finde sig i den slags opførsel. HAN dummede sig fordi han lyver i bortvisningen og troede at ingen turde stå frem imod ham og vidne, for det er sådan det er sket med de andre tidligere ansatte han har lavet det nummer på.

Men spørgsmålet er vel egenligt om man som ansat er forventet at finde sig i den slags, for det må man jo formode det er, udfra feks. OcDevil´s kommentar om sagen?

Hvad med denne her så? "hun er ligeså fed som hun er dum" sagt af samme chef under en samtale der vedrørte en kollega.... Sagt direkte til hendes ansigt, skulle hun så have sagt "okay" bøjet nakken og fundet sig i det?

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2009 16:35:48
Svar/Indlæg:
4120/115
Blev også engang for mange år siden anklaget for tyveri på arbejdspladsen, og kan vist godt tillade mig at skrive amitech, da amitech is no more...

Og blev i den sammenhænge også hevet ind til samtale og alt muligt, fordi der var forsvundet til større parti netkort (mener jeg?) Og de forlangte faktisk at måtte komme hjem og ransage min lejlighed... Hvilket selvfølgelig ikke blev til noget 🤣 :'-( Men det endte da ikke med at jeg blev fyret, men jeg fik da noget af en oprejsning, da jeg et par dage senere opdagede at chefen selv var kommet til at smide en anden papkasse direkte i affaldscontaineren, stadig indeholdene en god portion af varene. Så mon ikke det samme var sket med netkortene der manglede i første omgang? 😛

Men ellers fortsatte jeg da hos amitech i en hel årrække efterfølgende, for bortset fra anklagen var det faktisk en rigtig god arbejdsplads!

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2009 16:59:11
Svar/Indlæg:
20170/383
fik du så en undskyldning ? 🙂

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2009 18:02:39
Svar/Indlæg:
4657/53
Tom81 nu er du i søværnet . prøv og gå op til chefen og sig han er en idiot, psykopat osv.
Hvor længe tror du der går før du får et spark i røven og bliver sendt hjem.

Jeg kan stadig ikke se hvad der er forkert i det jeg skrev i #15

Hvis jeg var boss så ville jeg nok ha taget den medarbejder med ind på kontoret og lige få de sidste tråde rettet ud.
Især hvis det er tyveri for der skal man være sikker.

Og på den måde vil de efterfølgene edder nok også kunne undgåes.

Hvis en af mine medarbejder kaldte mig alle de grimme ord, så er der kun en vej.
Og det er 10min til og tømme skabet og forsvinde og blive væk.
Det vil jeg ikke finde mig i :no:
Men da jeg altid opføre mig ordenligt :yes: Er der jo heller ingen grund til at nogen skulle råbe af mig.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2009 18:09:00
Svar/Indlæg:
20170/383

Det kan jeg da godt. Han ville nok ikke synes bedre om mig af den grund. Men blive sendt hjem, selvfølgelig ville jeg da ikke blive det.

immortaldk

Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2009 18:18:00
Svar/Indlæg:
1166/120
Hvis det var et lukket kontor, kunne #0 havde gjort det samme, som i den nye fanta reklame eller var det pepsi?
Det samme, som de også brugte i Fight Club filmen. 🙂
#0 Det er sku træls sådan noget, men dårlige dage har vi alle haft, jo hurtige du kommer over det, jo bedre er det for digselv. Livet ender ikke her og nu. 😉

Blev sku lidt sulten efter alt det læsning på hwt: "Mobil stjålet", "Svindler på hwt.dk" :no:

MightyWanker

Overclocker
Tilføjet:
27-06-2009 18:33:29
Svar/Indlæg:
175/25

"Men da jeg altid opføre mig ordenligt Er der jo heller ingen grund til at nogen skulle råbe af mig."

Præcist, og hvis min chef havde opført sig ordentligt, havde der heller ikke været nogen grund til at der ville blive mere ved den sag, end at han stille og roligt gik ind på kontoret og spurgte mine kolleger omkring den enhed han påstod jeg havde indkøbt uden tilladelse. Dårlig opførsel arver dårlig opførsel.

Og mht "tyverianklagen", var der ikke noget at komme efter, hvilket jeg forklarede ham på en stille og rolig måde til at starte med.

Det groteske var at han gik i selvsving mens der sad 2 tilstede vi skulle have et forretningsmøde med, der pænt gav mig besked om bagefter at de ikke ønskede at handle med en der behandlede sine ansatte på den måde. Et møde han forøvrigt kom 40 minutter for sent til, og inden jeg ankom til mødelokalet havde valgt at beklage sig over at de 2 gæster ikke havde sørget for en kaffekop til ham.

Go figure 😀

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MightyWanker d. 27-06-2009 18:36:49.

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2009 18:49:45
Svar/Indlæg:
4657/53
Ah hvis du står oppe på Kontreadmiral Nils Christian Wang kontor og får en skideballe.
Så tror jeg ikke det er fornuftig og kalde ham for en idiot og psykopat .

Nå men nu ligger den sag i fagforeningen .
Og de rejser ikke en sag hvis de ikke er ret sikker på og vinde den.

Og typisk hvis der er vidner som stadig arbejder samme sted , så er deres hukommelse blevet renset , i frygt for at blive fyret.

På den anden side så har du vel også en kvittering på det HW du har taget med hjem.
Eller en konto hos firmaet hvor det står anført at du har købt det.
Ellers er det faktisk "tyveri" og tage det med hjem.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2009 19:13:48
Svar/Indlæg:
20170/383

Hvad har du gang i nu ?? Hvorfor snakke om en skide admiral ? Det har jo intet med sagens sammenhæng at gøre, og han er sgu da heller ikke min chef. Tror du ikke du er ude på pænt dybt vand nu? For du aner da ikke en skid om hvad du bevæger ud i nu.

Nå, det var så lige lidt galde herfra.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 27-06-2009 19:21:40.

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2009 20:48:04
Svar/Indlæg:
2353/24
#MightyWanker

uanset hvordan din chef opfører sig, gør ikke din opførsel mere acceptabelt! Hvis han ikke ville være den voksne, så må du.. om ikke andet, for så har du din ryg fri.

Hvis jeg begyndte at tale sådan til min chef, så vil jeg da også forvente en fyreseddel, eller indkaldelse til en samtale (tror du ikke du skulle finde et andet job)..

Selvfølgelig er det ikke i ordne at han anklager dig for tyveri, uden at have nogle beviser - det er en sag for fagforeningen, men din handling (lege hysterisk barn), fremmer ikke ligefrem din egen sag.. en jury vil tænke "kan han styre sit temperament/sprogbrug til dagligt?", så et forlig er nok mest til din fordel..

MightyWanker

Overclocker
Tilføjet:
28-06-2009 09:04:46
Svar/Indlæg:
175/25

Og typisk hvis der er vidner som stadig arbejder samme sted , så er deres hukommelse blevet renset , i frygt for at blive fyret.

Ikke korrekt, alle har vidnet og har underskrevet forklaring som fagforeningen har modtaget, NETOP fordi alle er trætte af hans grove opførsel.

uanset hvordan din chef opfører sig, gør ikke din opførsel mere acceptabelt! Hvis han ikke ville være den voksne, så må du.. om ikke andet, for så har du din ryg fri.

Hvis jeg begyndte at tale sådan til min chef, så vil jeg da også forvente en fyreseddel, eller indkaldelse til en samtale (tror du ikke du skulle finde et andet job)..

Jeg siger heller ikke at min opførsel er acceptabel, men at argumentere med at det er uha da da slemt at JEG snakker sådan, når hans tiltale form på et dagligt basis er NØJAGTIGT på den måde, må man formode at der er tale om en "generel omgangstone", hvilket det ellers har været.

Og jada, igen ville jeg ikke have haft et problem med at han sagde mig op hvis han ikke kunne tåle at man snakkede til ham på hans eget plan, det er BORTVISNINGEN UDEN LØN jeg har et problem med og hans falske anklager for at slippe afsted med at bortvise mig på det grundlag! (Som ikke er gyldigt bortvisningsgrundlag).

At der så er MEGET mere til historien omkring hans opførsel som I ikke har fået her, er så en anden ting, men jeg kan sige så meget at hans opførsel overfor mig er vand i forhold til hvordan han groft har taget røven på andre, tidligere ansatte.

MightyWanker

Overclocker
Tilføjet:
28-06-2009 09:05:37
Svar/Indlæg:
175/25
Iøvrigt deler fagforeningen min indstilling til sagen, jeg har fået fuldt medhold og der er sendt et krav til arbejdsgiver, så helt hjernedød er jeg åbenbart ikke. Der lå et brev til mig da jeg kom hjem i går aftes 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MightyWanker d. 28-06-2009 09:06:30.

kennetz

Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2009 09:26:14
Svar/Indlæg:
549/118
#28 skide godt de er med dig i denne sag...

ps. jeg arbejder i en stor virksomhed til dagligt..hvis jeg gik op til min chef og kaldte ham de ting som i omtaler..tror jeg sku ikke jeg kørte hjem i firmabilen :'-(

js9600

Overclocker
Tilføjet:
28-06-2009 09:41:06
Svar/Indlæg:
235/0
Du havde sgu da været et skvat hvis ikke du gav igen til ham guden/kontreadmiralen/direktøren/arbejdsgiveren - opførsel er godkendt her.

MightyWanker

Overclocker
Tilføjet:
29-06-2009 09:47:47
Svar/Indlæg:
175/25
Altså, man skal jo også lige komme en historik i hu, før man begynder at synes det er iorden at snakke sådan til sin chef eller andre.

Jeg synes feks. IKKE det er iorden at bruge den slags sprog, men i dette tilfælde er der tale om en historik der har kørt over de sidste par år hvor der NETOP er sagt fra på en pæn og sober måde, og den dag blev det bare for meget. Især fordi jeg har set og hørt manden tage røven på andre ansatte, snakke til dem på en grov og fornærmende måde og så min egen historik.

Så ja, jeg synes min reaktion var på sin plads, men ro på drenge, selvom mit fagforbund giver mig medhold er det altså på grund af den samlede historik, og ikke på grund af dette enkeltstående tilfælde, for der ville jeg eller mit fagforbund ikke synes det var iorden.

Dog skal det lige nævnes, at medmindre der direkte er tale om virksomhedsskadelig opførsel, kan man ikke blive bortvist uden løn for at svare igen, men det betyder ikke det er smart at gøre det, og de fleste chefer ville nok undskylde hvis man påpegede på en ordentlig måde at man ikke synes den tone er iorden.

MightyWanker

Overclocker
Tilføjet:
29-06-2009 09:49:14
Svar/Indlæg:
175/25
Så tænk jer lidt om inden I giver den gas overfor jeres chef, de færreste er som min og derfor er det normalt bedre at starte en dialog om tingene, ISÆR hvis man godt kan lide sin arbejdsplads ;)