-> #7
En anden måde at sige det på kunne være: "7200.12 har ikke den dårligste acces time". Men du har fuldstændig ret.
Springet fra HDD til SSD var også enormt. Jeg kan desværre ikke snakke for Velociraptor, da min eneste erfaring er på tredjehåndsbasis (dvs. anmeldelser og almen omtale). Men, hvis man vil have det bedste af det bedste, kommer man ikke uden om en Raptor-disk eller SSD.
Omvendt, så kan en god spand RAM og kontrol med skod-ware (såsom; P2P, Steam, Antivirus osv.) nemt gøre det op. Det er et spørgsmål om smag.
Min 7200.11 er en ganske dejlig disk. Jeg har sågar en langsommere 5400.5 der har været anvendt som systemdisk. Ser man bort fra Photoshop og deslige, så er forskellen ikke så udpræget når først tingene er loaded.
Tom81 (og et par andre her fra sitet) har set den i funktion, kombineret med en Phenom X3 og et HD4850. Tager man i betragtning, at det er en laptop-harddisk, så klarede den opgaven ganske fint.
Igen, det er langt fra top high-end, men det er - som sagt - et spørgsmål om smag. Jeg går efter "feel" og i dén forbindelse, så er der intet der kan overgå en god SSD'er.
Velociraptoren er også deroppe, men skal man spendere den slags penge på en systemdisk, så ville jeg hellere købe en SSD'er. Omvendt, så er der ingen tvivl om, at de fleste højkapacitets-harddiske fint kan følge med. Forskellen er ofte kun målbar 🙂