Min pakke væk.

Hyggehjørnet d.  30. juni. 2009, skrevet af HM
Vist: 591 gange.

HM
#0
HM
 
Superbruger
Tilføjet:
30-06-2009 13:42:39
Svar/Indlæg:
213/53
De sidste stumper til mit i7 system, værdi 3400 kr,
afsendt fra BJ-Trading er blevet "væk" hos posten,
BJ siger at jeg naturligvis er "sikret", men at den
efterlysnings-sag de har startet typisk tager 3-4
uger før postvæsenet slipper pengene til erstatning
til afsender, og jeg dermed kan få mine varersendt
igen ,... en urimelig tid syntes jeg ,... pakken er end
ikke dukket op på tack and trace, den er tydeligvis
forsvundet umiddelbart efter indlevering, ingen grund
til at sylte sagen i en hel måned ,..

Nu sidder jeg med en i920 og et P6T-SE, og mangler
12 GB Ram og en masse Diske til raid ,... øv bøv

Post-danmark har netop bekraftet den langsommelige
behandling ,.. har iøvrigt altid haft gode erfaringer med
BJ-Trading ,..

Jeg gad vide hvor mange der oplever disse problemer


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Teresa d. 30-06-2009 14:44:52.
xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2009 13:54:53
Svar/Indlæg:
2587/91
Hmmarh, 3-4 uger er måske lige groft nok sat - har selv været gennem samme tur et par gange (det viste sig senere at have været et langfingret postbud), og der var tiden fra øh "afsendelse" til "modtagelse af erstatning" lige knap 2 uger.


tatoo1956
 
Overclocker
Tilføjet:
30-06-2009 13:59:12
Svar/Indlæg:
1630/101
Du har min fulde sympati, jeg ville være grædefærdig om det var mig.. 😩 .


#3
HM
 
Superbruger
Tilføjet:
30-06-2009 14:07:30
Svar/Indlæg:
213/53
Tja ,.. håber bare på det bedste ,.. BJ har indleverings-dokumenterne, men
sender IKKE en ny pakke før de har erstatningen fra post danmark, det ville
ellers have været god stil når nu proccerduren er så langsommelig, og blot
en formalia der skal gennemgås, pakken er jo tydeligvis blevet scoret like
efter indlevering, chancen for at den "dukker op" er uendelig lille,..

Set fra BJ´s side så er der selvfølgelig en risiko hvis de erstatter straks, at
de så mod forventning får pakken tilbage alligevel, og så brander inde med
disse stumper


Fluz
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2009 14:12:01
Svar/Indlæg:
525/68
#1 Som xt0m er inde på er det med stor sandsynlighed, at din pakke er blevet stjålet. Det er ikke første gang, at dette sker for Post Danmark.

Har selv oplevet, at få stjålet hardware og det er Post Danmark som skal erstatte det, men inden dette sker skal der korresponderes mellem Post Danmark og BJ Trading, men du kunne høre om BJ Trading ikke vil sende en ny pakke hurtigt - for de vil få pengene fra Post Danmark under alle omstændigheder.

Desværre er der visse folk der ingen moral og etik har <- Ved godt det er fordømmende, men det er sjældent pakkerne bare forsvinder - som regel skyldes det som #1 siger - en postmedarbejder som har lidt for lange fingre.



#5
HM
 
Superbruger
Tilføjet:
30-06-2009 14:22:18
Svar/Indlæg:
213/53
#4 du har helt ret. Som jeg skrev i #3 så vil BJ ikke gå videre før de har erstatningen fra post-danmark, og jeg forstår dette, til dels, af de grunde jeg anførte, man kunne så spørge sig selv om der er andre leverandører der er kendt for straks at sende de mistede varer, og så selv tage bøvlet med post-danmark ,...

Alle har de jo en eller anden erhvervs-aftale med posten, den er deres ansvar, og kunden burde holdes fri for bøvl når problemet er intern tyveri hos leverandørens
samarbejds-partner, i dette tilfælde post-danmark,..

anyway jeg må kaste mig over andre opgave så længe, og bare glæde mig til den
nye video-redigerings-maskine kan kommer igang senere


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af HM d. 30-06-2009 14:23:18.


Fluz
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2009 14:29:21
Svar/Indlæg:
525/68
#5 Min fejl havde jeg ikke lige læst. Ja, der er ikke andet for. Forhåbentlig løser det sig hurtigt.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fluz d. 30-06-2009 14:30:56.


speed
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2009 14:43:08
Svar/Indlæg:
786/83
Det er sq ærgerligt at høre. Jeg føler med dig.

De gange, hvor mine pakker "er blevet væk", har butikken sendt en ny pakke med det samme. Der er maksimalt gået et par dage, efter at jeg har kontaktet butikken. Jeg har således ikke skulle vente på, at Post Danmark først skulle udbetale erstatningssummen til butikken.


/Henrik


krikke
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2009 14:44:44
Svar/Indlæg:
2335/16
#0

Giver dig ret,det er meget dårlig stil når de ikke vil sende dig en ny pakke,de får jo ders penge uanset hvad af post danmark.
Hvorfor du skal holdes som gisel i en sag imellem BJ og post DK,er mig uforståelig?. Og det er bare ikke i orden fra BJ-Trading side af. :no:

Jeg skulle måske lige sige jeg har handlet meget hos dem og der har altid været god service,men det der nummer de laver der, kunne godt få mig til at vælge en anden biks næste gang.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af krikke d. 30-06-2009 14:46:22.


OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
30-06-2009 14:50:00
Svar/Indlæg:
1471/40
Mon ikke snart mange online-butikker, begynder at se sig om efter alternativer til Postdanmark?


#10
HM
 
Superbruger
Tilføjet:
30-06-2009 14:50:43
Svar/Indlæg:
213/53
#7 En rimelig interessant oplysning !!! for en anden gangs skyld så kunne det være dejligt at vide HVILKE forretninger der yder denne service, det er jo ikke lige det første man tænker på ved bestilling, og fremgår ikke nødvendigvis af bettingelser, nu er BJ jo meget billig med mange ting, men da det interne tyveri i postdanmark syntes at være en faktor der skal tages i betragtning, ja så bliver butikkens moral
mht til at lade kunden vente jo pludselig vigtigere,..


#11
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2009 14:56:59
Svar/Indlæg:
4018/217
Ja servicen er rigtig god hos BJ Trading men jeg syntes også de burde sende en ny pakke med det samme. Det eneste problem BJ Trading får er jo at kunne få pakken tilbage hvis den bliver fundet hos postdanmark. Og hvad så? Så har de jo bare de ting de har sendt ud på lager igen... Ingen skade sket her da de aligevelet ville ligge på lagerret hvis denne fejl ikke var sket.

Fordelen ved en webshop er at man kan drive den billigere end en alm butik, men ulempen er at varene skal blive fragtet til kunden og i dette led sker der nogen gange mindre sjove ting. Dette bliver webbutikkerne bare nød til at koregere for hvis de vil beholde kunderne ligesom en alm butik bliver nød til at koregere for butikstyveri.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af E2X d. 30-06-2009 15:00:43.


#12
HM
 
Superbruger
Tilføjet:
30-06-2009 15:05:20
Svar/Indlæg:
213/53
Jeg ser lige nu at mit første indlæg er blevet redigeret af "Teresa" ???

Well, lidt ufedt, at andre kan gå ind,

selv om der tilsyneladende ikke er ændret noget


#13
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2009 15:10:46
Svar/Indlæg:
4018/217
#12 Sådan er reglerne. Det er kun admins der kan gå ind og ændre i indlæg og svar hvis der er stavefejl, skrevet med caps lock eller der står noget som er mod reglerne på siden.

Tror det hele står et sted har på siden.


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2009 15:12:31
Svar/Indlæg:
8762/174
#12

Moderaterne kan gøre alt med dit indlæg 😛 🤣

Men lidt surt at BJ holder dig fast i den her sag. De skulle sende en ny pakke afsted og selv tage slås kampen med pestdk

Synes bare det er rigtig mange gange man høre om stjæle pakker her for tiden 😕

Mon ikke jeg skulle overveje at bruge en andet firma til at få sendt mine pakker prisen er i top og servicen i bund ved pestdk



#15
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2009 15:17:08
Svar/Indlæg:
4018/217
#14 Ja kan kun give dig ret. Tænker lidt på om det kan have noget med krisen at gøre?


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2009 15:19:36
Svar/Indlæg:
8762/174
#15

Tror jeg ikke direkte det har noget med at gøre pestdk for bare fat i de forkerte folk til at udføre deres arbejde desvære.

Men det hænger jo også lidt sammen med at lønnen ikke er voldsom god


gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
30-06-2009 18:11:24
Svar/Indlæg:
5679/460
godt og høre nogen har god erfaring med BJ ....det har jeg ik ...har købt ved dem 1 gang og det var den største fejl jeg nogensinde har begået

købte en Cpu ...som viste sig og være DOA jeg skrev til dem og de sagde jeg bare skulle sende ind så det gjorde jeg ...de sagde den virked og det kosted med 400kr ...fint nok jeg får den tilbage jeg tjekker den i 6 andre bundkorts som jeg ved virker ...den virker ik ....og jeg tjekker så andre cpu i de bundkort for at se om de virker....det gør de.....så jeg sender tilbage og de svare det samme og den tam tam gør vi så 3-4 gange til det har kostet mig næsten 2300kr :) ...så overgav de sig og sagde de rent faktisk ik havde testet den de andre gange fordi de aldrig troede på en DOA cpu

siden har jeg og ALLE min e bekendte ik ville handle ved dem .....da de tydligvis tænker med røven og kun på penge



så måske de ik har sendt dine vare og tørre den af på Post danmark?


#18
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2009 00:56:41
Svar/Indlæg:
4018/217
#16 Det hænger klart sammen med lønnen. Det er svært at holde på de gode medarbejdere med den løn, jeg ville ikke blive der lang tid hvis jeg arbejede der. Men tror også at finanskrisen gør sit.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af E2X d. 01-07-2009 00:57:30.


gabbadoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2009 05:39:30
Svar/Indlæg:
3065/208
http://www.usatoday.com/tech/c...

"Gotta gripe? Sites let you whine online" 🤣

EDIT: Sorry for OT da 😛


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gabbadoo d. 01-07-2009 05:40:14.


speed
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2009 09:53:11
Svar/Indlæg:
786/83
#10

Nu kan jeg ikke lige huske alle de gange, jeg har mistet en pakke. Så mange gange tror jeg dog ej heller, der er tale om.

Jeg mener, at jeg en eller to gange har mistet en pakke afsendt fra shg (dvs. det gamle shg) og en pakke afsendt fra danskdatasalg.

Alle gange har jeg mere eller mindre med det samme fået tilsendt en ny pakke.

/Henrik