Prototype crasher

Spil d.  30. juni. 2009, skrevet af MupP
Vist: 199 gange.

MupP
 
Superbruger
Tilføjet:
30-06-2009 23:46:02
Svar/Indlæg:
254/16
Hej

Jeg spiller prototype på min Zepto mythos og det kører bare ;)

Men min kammerat har lige fået sig en ny maskine, E8200 (mener jeg), GTX275, 8gb ram osv.. Altså en fin maskine.. Så har han fået prototype og lige efter man har klaret den første "mission" hvor man rent faktisk starter på spillet så skal man klatre op på toppen af en bygning og smadre 2 helikoptere.. Lige når man kommer op på toppen af den bygning så fryser spillet. Har prøvet at ændre forskellige grafikindstillinger.. Er der nogen der har haft samme problem og evt. har en løsning? Jeg har ikke haft de problemer på min maskine nemlig..

Nogen forslag til hvad det kan være?

Vi kører i øvrigt begge Vista 64bit SP2..
gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
01-07-2009 00:01:37
Svar/Indlæg:
5678/460
ja ....jeg har haft samme problem....min løsning ...mere køling på grafikkort :)

efter jeg satte en 120mm til at blæse ind på den så fryser den ik mere :)


gabbadoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2009 04:32:29
Svar/Indlæg:
3065/208
download hwmonitor på cpuid.com og sæt programmet til at save monitor data til en tekstfil på desktop før du kører prototype. på den måde kan du tjekke temps og gemme dem mens prototype kører indtil det crasher. hwm stiller det nydeligt op: current temperature, minumum og maximum.

genstarter pc'en ved crash er det nok PSU'en der ikke kan trække grafikkortet. under advanced settings i prototype mener jeg du kan indstille hvor langt landskabet skal prerenderes, og det er vidst noget der kræver en helvedes masse GPU-kraft - i sidste ende strøm. jeg kunne forestille mig det er gfx der mangler strøm, altså en ordentlig spike af strøm til hele grafikkortet - både GRAM og GPU.

hvis prototype kun crasher mens vista kører videre kan du jo aflæse temperaturer i hwm efter crashet, men hold også øje med 12v linjen - hvad er dens minimum under hwm-sessionen med prototype?


MupP
 
Superbruger
Tilføjet:
02-07-2009 16:43:44
Svar/Indlæg:
254/16
Tror altså næppe det er en HW fejl.. Da det er samme sted den crascher, HVER gang.. Det er kun ved den scene hvor helikopterne kommer op over taget oppe på den høje bygning som man skal op på.. Eller er der ingen problemer overhovedet.. Billedet fryser bare og så kan man tab'e ud i windows åbne joblisten og se at prototype svarer ikke og så kan man lukke det ned og starte det op igen..