#19: Der sker ikke noget grafiske landvindinger ved DX11 iforht. DX10, hvis det er det man går efter. Det er den rent kode og programmeringsmæssige der ændres på.
Som CK på hol.dk skriver:
De fleste ting man kan kritisere DX10 for, vil også gælde for DX11. DX10 bragte ingen store visuelle skifte med sig, og det vil DX11 heller ikke. De eneste visuelle skifte kommer, når udviklerne bruger deres kræfter på at udnytte PC'en. Det gjorde Crysis, vel og mærke også i DX9 mode, og samme vil være gældende for de næste skelsættende DX11 spil. De visuelle spring er ikke længere bundet af API'en, men regnekraften og vigtigst af alt: muligheden for at udnytte den og API'en.
Sidstnævnte mulighed kommer i lidt højere grad med DX11, da PC game engines ikke længere er så fastlåste på konsollerne og den tilgængelige brugerflade (HW regnekraft + SW/HW API udbredelse). Game engines til konsollerne er mere eller mindre færdige, og arbejdet her består af poleringer og i højere grad fokus på værktøjerne. Derfor vil flere kunne lave en egentlig PC game engines, men det visuelle skifte vil ikke være bundet i DX11 hardware, ligesom det visuelle skifte de sidste par år ikke har været det i DX10.
Et visuelt skifte er grundlæggende ikke længere bundet i API'en, og tror man det, vil DX11 også skuffe. Som altid er et high end DX10 grafikkort bedre end et mainstream DX11 grafikkort - både i DX10 og DX11 spil. Man køber grafikkort for ydelsen, ikke for API'en. Det gælder specielt de første kort, som alligevel kommer til at bruge 99% af deres tid i en af de ældre API'er.
Lanceringen sker i august af DX11 kortene, men skulle ikke blive tilgængelige før oktober iflg. Fudzilla.
Yderligere lancerer nVidia deres nye DX10.1 serie i September.