Samsung HHD forsvinder på Asus bundkort.

Diverse d.  28. juli. 2009, skrevet af SkylineGTR
Vist: 421 gange.

SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2009 13:47:37
Svar/Indlæg:
2011/185
Nu er hwt.dk endelg komme op igen 😀

Så nu kan jeg forhåbenlig få løst et stort problem på min computer.

Det drejer sig om at mine 2 samsung harddiske forsvinder i tide og utide både inde fra windows (jeg har kørt med windows 7 RC og har nu installeret Windows 7 RTM. harddiske forsvandt både i RC og nu også i RTM for første gang i går aftes) og i bios. Det sjove er bare at mine 2 WD velociraptor diske aldrig har været forsvundet nogen sinde. Kun mine samsung drev forsvinder.

harddiskene kommer så igen for det meste efter at jeg har haft pilt sata stikket ud og startet og lukket ned igen. Og der efter sat sata stikket i igen og starten den op igen. Så kommer de for det meste tilbage igen. Dette her har stået på lige siden jeg fik pc´en fra ny af for ca. 3 måneder siden. Nogle gange er jeg dog nød til at pille sata stikket ud ned ved bundkortet også før at de kommer tilbage.

samsung diskene er Samsung spinpoint F1 1000 GB model HD103UJ:

http://www.samsung.com/global/... #

Mit bundkort er Asus Rampage 2 Extreme:

http://dk.asus.com/products.as...

Jeg køre så som sagt lige pt. med windows 7 RTM 64 bits build 7600 lige nu. Men problemmet opstod også i windows 7 RC.

Jeg har selv prøvet at gøre alt hvad jeg kunne komme på af fif til at fixe det. men intet har hjulpet. jeg har prøvet alt lige fra at opgraderer bios over til at prøve forskellige sata stik på bundkort og viderer til at andre sata kabler. og jeg er løbet tør for ideer nu.

Så jeg behøver virkelig hjælp nu til at løse dette rigtig tralse problem. so please help me.


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af SkylineGTR d. 28-07-2009 13:50:13.
bornholm
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2009 13:55:51
Svar/Indlæg:
2958/84
Kan være controlern på MB. er defekt, jeg ville nok sende det retur.
Har du forsøgt med andre kabler?


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2009 14:06:59
Svar/Indlæg:
2011/185
jeg har prøvet alt lige fra at opgraderer bios over til at prøve forskellige sata stik på bundkort og viderer til at andre sata kabler

Så ja, jeg har prøvet med andre kabler også.

hmm ja det kan da kun være controller i så fald. tvivler i vært fald meget stærkt på at 2 af den samme type harddiske er i stykker i den samme computer på engang.


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2009 18:37:51
Svar/Indlæg:
2011/185
Tråd lukket.

Jeg gider ikke mere fejl søgning nu. har brugt flere uger på det sammenlagt nu. Nu bliver maskinen send til RMA ved shg.dk. jeg giver op. også lige midt i ens sommer ferie, hvor fedt :no: 😩


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
28-07-2009 19:21:15
Svar/Indlæg:
15982/637
Jeg har hørt om samme problemer på XS vedr. det bundkort og så den F1 serien fra 750GB og op. Du skal nok have et P6T eller hvad det hedder, evt. eVGA X58 SLi.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 28-07-2009 19:26:13.


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2009 19:56:24
Svar/Indlæg:
2011/185
#4 XS er det http://www.xtremesystems.com/ du hendtyder til der?

Og jeg vil ikke skifte det bundkort ud er sku blevet for glad for det bundkort. detsuden dur P6T ikke til mit setup da det ikke lever op til mine krav. Skulle jeg endelig skifte til et EVGA bundkort er det kun EVGA X58 SLI classified der har interesse. Det er faktisk ikke helt for sjov at jeg nettop valgte Asus rampage 2 Extreme. Detsuden lyder det da helt apsurt hvis jeg enten skal til at skifte et i forvejen dyrt bundkort ud eller skifte til nogle andre harddiske.

Men jeg må se hvad SHG.dk finder ud af.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SkylineGTR d. 28-07-2009 20:19:08.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
28-07-2009 20:08:59
Svar/Indlæg:
15982/637
#5: Jeps det er den side. Jeg mener Maximus Formula Republic of Gamers bundkortet havde samme tendens med store diske, det var southbrigde'en der ikke helt opførte sig korrekt.


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2009 20:13:56
Svar/Indlæg:
2011/185
#5 okay. Det er sku pisse iriterende da jeg ellers er skide glad for både bundkort og harddiske. Men så må jeg jo have en snak med SHG.dk i så fald. for de vil næppe bare lige sådan uden viderer give mig et nyt bundkort.

Jeg er gået igang inde på XS og kigge efter den omtalte tråd. kunne da være spændene og se om de fandt fejlen eller en løsning på det. For det dur i vært fald ikke at mine lager diske forsvinder i tide og utide.

tak for svar.