Konsol vs PC

Diverse d.  29. juli. 2009, skrevet af Johnny
Vist: 929 gange.

Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
29-07-2009 20:42:14
Svar/Indlæg:
2127/11
Jeg har den sidste tid gået og grublet over følgende irriterende problemstilling, og tænkte at jeg ville spørge HWT's fremragende brugere om råd desangående, nu siden er oppe at køre igen. Men skynd jer at svare, man ved jo aldrig hvor lang tid det varer 😛 (det' gas, love you guys🙂)

Sagen er den, at jeg er en af de politisk ukorrekte it nørder. Jeg er en fattigrøv, der ikke har råd til at skifte hw som andre skifter sokker. Lige pt sidder jeg på en efterhånden noget forældet AMD BE-2350, med et ATI 3850 (oc 512mb ed). Jeg kommer til en smule penge her i nærmeste fremtid, og havde derfor tænkt at smide en 720'er og et 4850 eller lignende i spanden. Men så er'et jo man kommer til at tænke lidt..

Hvad med en konsol? Omkostningerne ved købet er op til lidt højere end den opgradering af pc'en jeg havde i tankerne, men til gengæld er langtidsholdbarheden en helt anden. Man skifter ikke konsol hvert år, eller hvert andet for den sags skyld. Men hvordan er en konsol at leve med, ift en pc?

Jeg kan allerede nu sige, at jeg helt sikkert vil bruge mus og tastatur, også på en konsol. Bryder mig ikke meget om de underlige dimser konsoller sælges med. Den del af spilleoplevelsen skal i altså ikke tænke på.

Personligt bekymrer det mig at skulle rykke hen foran fjerneren, for at spille. Ender det med at pisse en af, ift at sidde med røven plantet foran det gennemsnitlige pc bord? Er der andre ulemper jeg skal have med i tankerne, inden jeg beslutter mig? Hvad med fordele, for sådanne er der velsagtens også med en konsol?

Det mest indlysende spørgsmål: I fald jeg vælger at gå konsolvejen, hvilken vil i så anbefale? Den billigere Xbox, eller den dyre PS3? Blueraydrevet kan jeg ikke se at jeg får brug for, så det tæller ikke som en egentlig fordel for mig.

Kort sagt: hvad er der at sige om konsol vs pc? Jeg har kun gamet kortvarigt på en Xbox en enkelt gang, og det var med dimsen der fulgte med. Ikke min kop the, that's for sure. Altså er jeg en total noob på området, og ville værdsætte input fra jer der har erfaring med begge dele.
tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2009 20:45:43
Svar/Indlæg:
20170/383

JEg kan kun sige en ting.. Hvis du vil spille konsol med mus og keyboard er du helt på afveje. Spillene er lavet til brug med controller.

Hvilken konsol det skal være er en diskussion der har været oppe alt for mange gange, her kan du bruge søgefunktionen og/eller google.


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2009 21:00:33
Svar/Indlæg:
7111/480
0# en konsol er da bilig en en pc med det du har kig på med opgradening I7 920 1900 bunkort mn. 1k gfx og ram du kan blive ved konsold er biligst iverfal vis amn vil spile nogen lune på en pc og starter fra bunden mus og tastetur har ejg kun hørt ps3 kuen brues og vilog mærke ikke i ale spil har også hørt det ikke fungeret særlig godt som tom81 siger er spilne lavet til til controller og det fungere faktis godt syns jeg pasonlig så jeg syns du skule få dig en 360 eller ps3 det er en smadsag hvad man mest er ved godt hvad ejg selv best kan lig men komer ikke sagen ed da det er dig der skal have en og er en smad sag


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
29-07-2009 21:16:55
Svar/Indlæg:
4033/364
konsollen er primært til spil - men mus / tastatur spil er ikke ligefrem nemt med konsol.

samtidig er PCeren langt mere fleksibel - godt nok kan (vist nok) PS3 hackes til at køre Linux, men ellers så er den til spil og film.. og ikke meget andet.

Dunno med browsere etc i spillekonsollerne ?? (well den gamle Xbox kunne køre linux som , men dunno om man kan gøre det med andre konsoller)


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2009 21:25:15
Svar/Indlæg:
7111/480
3# der er browser på ps3 dog er der jo begransinger af ting du kan bruge den til feksmpel afslpining af video da nolge jo rkaver DRM og linux ja men det er lidt langsomt har haft bege konsoler 🙂


mazlink
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2009 21:40:04
Svar/Indlæg:
743/13
#0
Nu skriver du godt nok at det er forældet. Men hvordan forældet ? Er det for langsomt til de spil du gerne vil spille ? Eller er det "bare for at opgradere" ?
Min tanke er, hvis du ikke har brug for det, så spar pengene, og vent... "nyt" hardware falder hele tiden i værdi, og desuden er der meget at spare på at købe brugt.

En anden ting er, som de andre også nævner, at du ikke får noget ud af at spille på en konsol med tastatur og mus (tror jeg). Jeg tror faktisk bare det er et spørgsmål om tilvænding. Desuden tror jeg ikke det er nemt at anbefale en konsol. De har nemlig hver deres fordele, som jeg tror du skal sætte dit lidt mere ind i. Xbox'en har jo f.eks. Xbox Live hvor man kan købe spil online for små penge, hvor forcen i PS3 er den vilde grafik, og Blu-ray drevet. Der er desuden spiltitler der er forbeholdt nogle af de bestemte platforme, og det er måske også noget du skal tage med i overvejelserne.


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
29-07-2009 21:40:27
Svar/Indlæg:
4437/91
Det største issue er at spil er pænt dyre til konsoller ifht. PC-spil. det samme gælder en chip 😛 720BE og 4850 lyder som et rigtig godt bud.


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2009 21:46:36
Svar/Indlæg:
7111/480
hvor forcen i PS3 er den vilde grafik
5# det kan jo diskoters gamespot har lavet en del samenlining af spil på ps3 og xbox 360 hvor der ikke er det vile forskel i de felste ser xbox360 faktis florter ud selv om den på papirt er dåliger kan anbefale af se samenlininger på gamespot.com selv 🙂


Desyncer
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2009 23:06:30
Svar/Indlæg:
825/76
#0
Inden du overvejer om at købe det ene eller opgraderer det andet, så spørg dig selv hvad du spiller. Hardcore gaming er og bliver PCen. Men den lidt bredere oplevelse er at finde på konsollerne.


1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2009 23:48:55
Svar/Indlæg:
5750/124
#7 hvis man tager GPU'en for sig selv, så er det rent faktisk 360'eren der er stærkest, da det er en modificeret 1800XT chip fra AMD, mens den i PS3 er 7800GTX 😛 . Men tilgengæld skal den på PS3 kun beregne pixels, og ikke fysik, da cell processoren tager sig af det 😀

#0, hvis du spiller og køber en del forskellige spil, så tag PC, da du nok i gennemsnit sparer 100-150kr. pr. spil til PC fremfor konsol (da det sjovt nok er dyrer at lave til konsol + det er sværer at lave pirateri til disse).


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2009 23:58:38
Svar/Indlæg:
7111/480
9# lige en bemækrning til det med konsold priser er det ikke noget emd af de taber penge når de sælger en konsold iverfal ps3 vær gang sony sælger en er det med tab efter hvad jeg har læst så for de penge ind på spil istet ved så ikek om det er udvekling væktøæjet de får penge fra elelr en lecens til vær spil exsemplar kan huske den gang ejg spilet konsold kune man spare en del ved af købe her fra http://www.gamehubs.com/ fragten er gratis men der er risiko for told har dog aldri blive snåpet selv så 🙂


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
30-07-2009 00:05:33
Svar/Indlæg:
15982/637
En konsol er et supplement til en PC, aldrig en erstatning, heller ikke når det gælder seriøs gaming. Nogen spil er dog sjovere og lettere at gå til på en konsol, f.eks de fleste bilspil og sportsspil er fremragende til konsoller. Men er man ude simulationer, fps, rpg mv. så er de bedst på PC'en.


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
30-07-2009 00:21:25
Svar/Indlæg:
2127/11
%#//%

Det er anden gang på et par dage jeg har præsteret at skrive et længere indlæg, trykke send, og skidtet så bare er forsvundet uden mulighed for at steppe tilbaws og finde det igen. Siden det ikke var på denne side jeg sidst oplevede det, må det være min browser der spiller moderne. Vi mangler altså en gal smiley her på sitet. Nå men gang mere.

#3 og andre der har spekuleret i konsol med noget nær pc lignende funktioner: Jeg havde tænkt mig at smide resterne af min pc på et 780g bundbræt, og bruge det til medie- og surf pc. Jeg er og bliver pc mand, og har hele tiden tænkt at jeg ville vende tilbage til pc'en som spillemaskine, når bedre tider forhåbentlig rammer om nogle år. At jeg overhovedet overvejer en konsol, skyldes udelukkende frustrationer over ikke at kunne hænge med på hw bølgen.

Jeg er noget bekymret over udmeldingerne der peger på, at mus/tastatur skulle være en dårlig ide ifm en konsol. Hvis ikke styringen er i orden, ryger hele ideen med at spille. Omvendt har jeg, mens jeg har researchet emnet selv, set en del skrive, at spilproducenternes tilpasning til konsollernews controllere, allerede gør at pc spillene har fået dårligere styring. Derfor kan jeg jo ikke lade være med at spekulere på, om jeg allerede lider under det problem i påpeger. Jeg må se om jeg kan få gaflet nogle spiltitler, så jeg kan forsøge at vurdere omfanget af problemet.


#1 Jeg har skam søgt, inden jeg postede tråden. Det gør enhver bare lidt erfaren forumgænger vel. Jeg fandt bare ikke noget med relevans, ud fra søgeord som konsol, ps3, xbox og et par andre som jeg har glemt hvad var. Jeg har endvidere brugt nogle timer på google, dels for at forsøge at afgøre konsol vs pc sørgsmlet, samt valget ml de to mest aktuelle konsoller. Problemet er bare, at en masse mennesker jeg intet kender til, skriver linje op og ned om de forsele eller ulemper de synes der er ved de to platforme, og jeg er i grunden endt mere forvirret end da jeg startede. Jeg valgte derfor at smide spørgsmålet op her, da jeg kender en del til mange af jer der er aktive i forummet, og derfor langt bedre kan sammenholde jeres udsagn med mine egne holdninger.

#2 Jeg ved godt at du er glad for i7, men det er - som jeg også skriver - helt sikkert ikke sådan en jeg skal have. En AMD 720 er helt fin til mine behov, og sikkert mere til. I øvrigt tak for din deltagelse, og linket til billigere spil 🙂

#5 Jeg opgraderer skam ikke bare for at gøre det 🙂 Der er to grunde til at jeg tænker på at smide en smule kroner efter nye stumper, og de er: 1 og vigtigst; at jeg kan mærke at min gamle maskine hiver noget efter vejret i de nyere og tunge spil, og 2; at jeg i fald der skal opgraderes, vil skifte skærm. Jeg sidder med en gammel, og ikke videre god, 17" 12x10, og ville gerne op i en 22". Det kræver mere end mit 3850 kan levere. Især fordi jeg nægter at bruge en del penge på det nu, for om et halvt år at være fuldstændig ude at skide ydelsesmæssigt.

#11 og andre med samme holdning: Det er netop også min fordom overfor konsollerne. Med den massive modstand der allerede tegner sig i denne tråd, ser det ikke meget ud til at det kan blive så'n en fætter så. Jeg vil nu nok lige forsøge at finde et sted hvor jeg selv kan få fingrene i en konsol, helst med tastatur, men det ser mere og mere ud til at det kun bliver for at bekræfte jeres holdninger, og mine egne fordomme.


Jeg siger tak for input indtil videre. Jeres meninger er som allerede skrevet meget værdsatte, da jeg i modsætning til folk jeg intet aner om, rent faktisk kan bruge jeres til noget.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Johnny d. 30-07-2009 00:21:57.


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2009 00:36:20
Svar/Indlæg:
7111/480
11# ja sådan brude det være men der komer jo flere og flere konsold spil som de bare laver ldit om så de kan bruges på pc 😕 men kune hiler ikke selv undvære en pc til spil elsker også selv RPG men konsold og bil spil er nu best sådan og vis man ahr vener på besøg så er en konsold leter lige af tage et spil samen det er nok sådan jeg ser på det skal dog siges i same ånedrav min xbox360 har ikke være tent siden i 2 år dog lige 12 gang den anden dag da jeg skule se en opdatning ps3 bliv solgt 🙂
12# du må sku undskyle kan se du srkav 720 😳 så det som et 920 sorry derfor svaret ikke fordi jeg vil anbefale dig af købe en I7 fram for amd vis det er til spil tværdigmod 🙂
og som tidliger nevnte så er konsoler alser ikek lavet til tasterur til af spile med der skal du bruge en controler 🙂


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
30-07-2009 00:39:12
Svar/Indlæg:
2127/11
#13 No worries, det kan jo smutte 🙂


#15
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2009 01:06:05
Svar/Indlæg:
5750/124
#12 Den med om du allerede lider under at nogle spil er begrænset grundet styringsmulighederne på konsol, så kan jeg næsten garantere dig det! Hvis du har spillet Gears of War, hvor det er meget tydeligt. Du kan se det ved at du skal vælge en tilstand, eller et våben for den sagsskyld, hvor der kommer en "vælger" på skærmen, eller at spillet som std. ikke benytter sig af 1.2.3.4... til at vælge våben, osv. Næsten alle spil i dag laves først til konsol, for at blive konverteret til PC, da det er lettere sådan. En PC i dag har flere kræfter end en konsol, når man snakker samme segment (highend PS3 og Highend PC osv). Dette ligger ofte også i styringen, da det er lettere at tilpasse et tastatur med mange knapper, end et joystick med få knapper, specielt hvis spillet bruger mange knapper i PC version. Også derfor vi oftere ser at en konsol udgave udgives først 😉


BenjaminK
 
Superbruger
Tilføjet:
30-07-2009 01:27:30
Svar/Indlæg:
39/2
Det med at pc spil skal lide under dårlig styring, er jeg kommet til livs. har købt en xbox 360 controller med ledning. og de spil som jeg syntes er bedst med controller. plugger jeg den ind og gamer 😀


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2009 01:32:22
Svar/Indlæg:
2440/66
gik fra 3850 (oc) til 4850 (oc). det er for lidt et spring, du skal min op på 4870 helst 4890 før du føler du får nok ud af det. ellers skal du beholde gfx og kun opgradere cpu.
mht cpu er en phenom II x3 et godt bud.






Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af hightower d. 30-07-2009 01:34:40.


#18
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2009 01:34:58
Svar/Indlæg:
5750/124
#17 det kommer jo også rigtig meget an på ens forventninger, skal man lige have in mente 😉 ... springet er jo større fra HD3850 til HD4850, end fra HD4850 til HD4870 😳


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2009 02:01:05
Svar/Indlæg:
8947/160
17# ehhh,. Et 4850 er over dobbelt så stærkt som et 3850. Så springet er da rimelig stort,!!


#20
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2009 02:02:41
Svar/Indlæg:
5750/124
#19 også det jeg prøver at påpege i #18. Men, hvis HD4850 ikke er stærkt nok, men kun en forbedring, og HD4870 gør at det kører flydende, så er det vel på sin vis et større spring 😲


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
30-07-2009 02:34:40
Svar/Indlæg:
2127/11
Jeg har ikke spillet GOW #15, men mener da at kunne huske, at jeg har en kammerat der har det liggende. Måske man lige skulle kigge forbi ham en af dagene. Jeg takker for direkte henvisning 🙂

#17 Har selv overvejet et 4890, nu de efterhånden nærmest kastes i nakken på kunderne. Jeg har bare endnu ikke fået lavet tilstrækkeligt med research på strømforbruget på dem. Min pc står tændt 24/7, og jeg kan huske noget med at GDDR5 ATI'erne havde nogle problemer med relativt højt strømforbrug da de kom frem, fordi rammene ikke clocker ned ved idle. Det går bare ikke an til mit brug. Har af samme årsag kig på HIS 1gb 4850, da jeg har set tests hvor det udmærker sig ved et yderst fornuftigt idleforbrug. Prisforskellen på det og det billigste 4890 er omkring 300kr, så det er ikke det der skal afgøre tingene. Min dovenskab er bare kommet i vejen for videre udvikling i sagen, som så mange gange før 😛

Mht hvor meget kraftigere et 4850 er ift et 3850: Jeg har en god ven der skiftede, og han var ligesom dig heller udpræget imponeret over forskellen. Mit problem er bare, at jeg ikke kan forestille mig, at et 3850 kan gøre meget ved nogenlunde moderne fps spil, i 16x10 opløsningen. Jeg kan jo se på div. benches, at et 4850 klarer sig en del bedre ved den opløsning. Men tak for personligt oplevet input. Et er fine tests og grafer, noget andet (sommetider) det man selv oplever.



hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2009 03:58:54
Svar/Indlæg:
2440/66
#19 det er det godt nok ikke. kommer an på ens CPU og hvilken opløsning - men dobbelt så stærkt, den går ikke.

bemærk vi nævner en 3850 OC version som ligger meget tæt på et 3870 i ydelse.

her er så 63 siders benchmarking..
http://www.pcgameshardware.com...

er man bench-wh0re, ja så er det en fin opgradering. jeg har fortrudt min. -- eller skal vi sige, jeg synes ikke jeg fik nok for de 8-900kr som det kostede mig 😐

derfor vil jeg også anbefale et 4890 i dag.

ja strøm koster mange penge, og jeg synes det var fedt, at 3850/70 brugte så lidt idle. men sådan er det ikke mere. jeg vil dog stadigvæk sige - skal du opgradere dit gfx, så gå efter et 4890. ellers vent!


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2009 04:23:35
Svar/Indlæg:
7111/480
21# så må du jo til af sluke for din pc når den ikke brues så spare du jo penge og paser på meljøtet 🙂 man kan få et program der slev luker når cpu bruger under en vis % har jeg selv brugt vis der skule encode video imens jeg gik i seng så svært igen er det hiler ikke af sluke for en computer 😉 og når du kan få et super kort komplet har eller har haft et HD4890 på tilbud til 1300 ca


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
30-07-2009 04:31:35
Svar/Indlæg:
2127/11
#22 Du skal nok lige kigge på et linkfix😉 Jeg har taget din mening til mig, og overvejer om jeg evt skulle beholde 3850, og min gamle skærm, og i stedet smide lidt penge efter en hurtigere og større harddisk + beholde resten af grynene til andre formål. Ved det ikke endnu.. En god ven vil købe mit gamle kort hvis jeg skal sælge, så jeg kan slippe med en udgift på lidt over 500kr. Er lidt vel træt af skærmen må jeg indrømme. Der tænkes:)


#23 Den arbejder skam mens jeg sover Saiot🙂 Men selv om jeg så gjorde det, så ser det ud som om at et 4890 kunne sluge mere strøm i dagtimerne, end mit gamle 3850 gør på hele døgnet. That shit just ain't cool man 🙂 I øvrigt var det bl.a. det 4890 Komplett har, som jeg tænkte på. Det' sgi billigt.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Johnny d. 30-07-2009 04:33:24.


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
30-07-2009 09:17:56
Svar/Indlæg:
4437/91
#24 .. alt efter hvad det er din maskine laver om natten så skal der ikke mange watt/timer til før det kan betale sig at investere i en lille linux box på noget embedded hw eller noget i den dur. jeg hoster lidt forskelligt og har tilsnusket mig en bætte æske med en Atom og 1GB RAM. og den gør tilsyneladende arbejdet fint og har kostet mig en kasse øl 😛


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2009 10:16:33
Svar/Indlæg:
20170/383
#11

undskyld mig, men har du nogensinde selv ejet en konsol ??
jeg kunne aldrig drømme om at spille Halo spillene, Dead space, Oblivion og andre spil på andet end min Xbox360.

Så at sige at en konsol kun er til det useriøse, det er da en lidt useriøs kommentar 🙂


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
30-07-2009 10:24:18
Svar/Indlæg:
4437/91
#26 .. det er så også lige den fede stribe konsol spil du nævner der... de stinker på PC eftersom interfacet er lavet til controller.


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2009 10:27:58
Svar/Indlæg:
7111/480
27# syns nu ellers Oblivion kalre det ganske godt på pc


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2009 10:32:52
Svar/Indlæg:
8947/160
22 # se her.. [url=http://www.tomshardware.co.uk/... 's Hardware - Benchmark The Last Remnant[/url]

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shutdown d. 30-07-2009 10:34:59.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2009 10:39:14
Svar/Indlæg:
20170/383
#27
Nævnte bare lige dem jeg spiller mest 🙂
#28

ja okay, det har du ret i 🙂


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2009 10:40:05
Svar/Indlæg:
8947/160
ahh ,. Kan ikke få det til at virke, men thg siger at det er dobbelt så stærkt.


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2009 10:43:33
Svar/Indlæg:
7111/480
31# www.kortlink.dk prøv af sæte linket ind der 🙂


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2009 11:36:51
Svar/Indlæg:
8947/160
Gider ikke bruge mere tid på det link,. Men jeg kan sige at i de test jeg har læst=mange, der er 4850 altså ca dobbelt så stærkt som et 3850 i hd opløsninger med meget eyecandy. Hvis man læser specs på kortene kan man også regne sig frem til at det har den dobbelte regnekraft.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2009 11:38:34
Svar/Indlæg:
20170/383


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2009 11:45:44
Svar/Indlæg:
8947/160
Tak tom,. summen af alle benchmarks i 1680x1050,. 319fps vs 148fps= mere end dobbelt op .


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
30-07-2009 13:41:51
Svar/Indlæg:
2127/11
Jeg har brugt lidt tid på at gnaske mig igennem forskellige benches, i det omfang jeg kunne finde dem hvor de var nogenlunde sammenlignelige. Faktisk ser det ud til at Toms link til Toms Hardwareguide (hehe) stemmer meget godt overens med virkeligheden. Ved 16x10 er et 4850 cirkus dobbelt så kraftigt som et 3850 512, og et 4890 er igen sådan ca tre gange så kraftigt som 3850.

Jeg må lige ud og grave i nørdforaerne, for at se hvad jeg kan finde ud af omkring forskelle i strømforbrug. Det kan jo være man kan finde et 4890 der ikke sluger lige så meget som de fleste andre, og i så fald ville det sgu være merprisen værd.


#25 Hvis du falder over en mere af dem, gi'r jeg gerne to kasser for den 😲 Til de priser ville jeg ikke have råd til at sige nej, og jeg tror faktisk også at så'n en bette fætter ville kunne gøre det.


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
30-07-2009 13:48:39
Svar/Indlæg:
4437/91
#36 .. på mit gamle 4870 under clockede jeg både RAM og GPU når jeg ikke gamede. Har aldrig haft en måler på for at se hvor meget det egentlig gav, men jeg fik ro i sindet 😛


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2009 13:49:19
Svar/Indlæg:
8947/160
Ellers er der jo også 4870 , det er også en opgradering der kan mærkes. Men det er 4850 nu også som du selv har erfaret ( glad for jeg havde ret 😀 )


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
30-07-2009 13:58:39
Svar/Indlæg:
2127/11
#37 Thanks for stating the obvious. Når nu jeg selv er så tilpas tumpet at jeg havde glemt at man har den mulighed, er det da rart at andre kan tænke for mig 😉 Apropos måler: Jeg overvejer selv at få lånt en hos mit elselskab, for at se hvor lidt min - i mit hoved - nogenlunde strømsparende pc reelt bruger. Man kunne jo risikere at få sig et grimt chok 😛 Jeg må lige se om jeg kan finde en der har et af de kort jeg overvejer, og pænt bede om lov til både at lege og måle på resultatet.


#38 Det forstår jeg sgu godt 🙂 Men jeg forstår altså også Hightowers udsagn, da jeg har hørt et tilsvarende fra en god ven der er übernørd. Pt er jeg godt og grundigt i vildrede. Jeg lurer bl.a. på at holde fast i 3850 til DX11 kortene er blevet betalbare, og så bruge min nuværende cpu og hvad jeg ellers har af hw liggende, til at skrabe penge sammen til et nyt gfx til den tid.


...og så er vi i virkeligheden tilbage ved udgangspunktet: Hvem der kunne leve med en konsol. Mens jeg stadig levede og åndede for hardware, vidste jeg altid nøjagtigt hvad jeg ville. Men siden andre ting har fået lov at bruge af den tid jeg har til rådighed, er jeg pludselig gevaldigt bagud på hw fronten. Jeg følger slet ikke godt nok med mere.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Johnny d. 30-07-2009 13:59:25.