%#//%
Det er anden gang på et par dage jeg har præsteret at skrive et længere indlæg, trykke send, og skidtet så bare er forsvundet uden mulighed for at steppe tilbaws og finde det igen. Siden det ikke var på denne side jeg sidst oplevede det, må det være min browser der spiller moderne. Vi mangler altså en gal smiley her på sitet. Nå men gang mere.
#3 og andre der har spekuleret i konsol med noget nær pc lignende funktioner: Jeg havde tænkt mig at smide resterne af min pc på et 780g bundbræt, og bruge det til medie- og surf pc. Jeg er og bliver pc mand, og har hele tiden tænkt at jeg ville vende tilbage til pc'en som spillemaskine, når bedre tider forhåbentlig rammer om nogle år. At jeg overhovedet overvejer en konsol, skyldes udelukkende frustrationer over ikke at kunne hænge med på hw bølgen.
Jeg er noget bekymret over udmeldingerne der peger på, at mus/tastatur skulle være en dårlig ide ifm en konsol. Hvis ikke styringen er i orden, ryger hele ideen med at spille. Omvendt har jeg, mens jeg har researchet emnet selv, set en del skrive, at spilproducenternes tilpasning til konsollernews controllere, allerede gør at pc spillene har fået dårligere styring. Derfor kan jeg jo ikke lade være med at spekulere på, om jeg allerede lider under det problem i påpeger. Jeg må se om jeg kan få gaflet nogle spiltitler, så jeg kan forsøge at vurdere omfanget af problemet.
#1 Jeg har skam søgt, inden jeg postede tråden. Det gør enhver bare lidt erfaren forumgænger vel. Jeg fandt bare ikke noget med relevans, ud fra søgeord som konsol, ps3, xbox og et par andre som jeg har glemt hvad var. Jeg har endvidere brugt nogle timer på google, dels for at forsøge at afgøre konsol vs pc sørgsmlet, samt valget ml de to mest aktuelle konsoller. Problemet er bare, at en masse mennesker jeg intet kender til, skriver linje op og ned om de forsele eller ulemper de synes der er ved de to platforme, og jeg er i grunden endt mere forvirret end da jeg startede. Jeg valgte derfor at smide spørgsmålet op her, da jeg kender en del til mange af jer der er aktive i forummet, og derfor langt bedre kan sammenholde jeres udsagn med mine egne holdninger.
#2 Jeg ved godt at du er glad for i7, men det er - som jeg også skriver - helt sikkert ikke sådan en jeg skal have. En AMD 720 er helt fin til mine behov, og sikkert mere til. I øvrigt tak for din deltagelse, og linket til billigere spil 🙂
#5 Jeg opgraderer skam ikke bare for at gøre det 🙂 Der er to grunde til at jeg tænker på at smide en smule kroner efter nye stumper, og de er: 1 og vigtigst; at jeg kan mærke at min gamle maskine hiver noget efter vejret i de nyere og tunge spil, og 2; at jeg i fald der skal opgraderes, vil skifte skærm. Jeg sidder med en gammel, og ikke videre god, 17" 12x10, og ville gerne op i en 22". Det kræver mere end mit 3850 kan levere. Især fordi jeg nægter at bruge en del penge på det nu, for om et halvt år at være fuldstændig ude at skide ydelsesmæssigt.
#11 og andre med samme holdning: Det er netop også min fordom overfor konsollerne. Med den massive modstand der allerede tegner sig i denne tråd, ser det ikke meget ud til at det kan blive så'n en fætter så. Jeg vil nu nok lige forsøge at finde et sted hvor jeg selv kan få fingrene i en konsol, helst med tastatur, men det ser mere og mere ud til at det kun bliver for at bekræfte jeres holdninger, og mine egne fordomme.
Jeg siger tak for input indtil videre. Jeres meninger er som allerede skrevet meget værdsatte, da jeg i modsætning til folk jeg intet aner om, rent faktisk kan bruge jeres til noget.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Johnny d. 30-07-2009 00:21:57.