Get data back

Diverse d.  30. juli. 2009, skrevet af 1holmes
Vist: 551 gange.

1holmes

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2009 11:03:30
Svar/Indlæg:
1375/88
Jeg sider med en icy box IB-250StU-B som jeg ikke kan få kontakt til, den viser kun at den for strøm via usb-stikket.
Da jeg gerne vil have adgang til alle de billeder og andre filer der ligger på HDD tænkte jeg på get data back.
Men er der nogle af jer der ved om det er nemt at gå til eller om det er bedre at finde et firma der kan klare sagerne.
Jeg har ikke så meget løst til at ofre penge på programet, hvis jeg alligevel ikke kan finde ud af at bruge det. Og til sidst men ikke mindst hvilken version skal det være.
http://www.runtime.org/prices....

På forhånd tak.

Henrik
Ingdam

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2009 11:16:03
Svar/Indlæg:
1771/62
Jeg har brugt det og det virker ret så godt! Det er også ret så simpelt at bruge.
Mht versionen skal det jo være efter om din harddisk er formatteret efter NTFS eller FAT. Det må du selv have styr på.
Men mener man kan hente en demo af det og så kunne du jo prøve og se om det var noget for dig?

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2009 11:17:50
Svar/Indlæg:
4657/53
hvorfor tager du ikke harddisken ud og kobler den til en computer.
Hvis harddisken er ødelagt kan data ikke reddes.

ShArX

Superbruger
Tilføjet:
30-07-2009 11:31:22
Svar/Indlæg:
664/68
altså hvis selve den magnetiske skive ikke er beskadiget kan der stadig hentes data. det koster bare lidt, da der skal pro's til det.

men ved at firmaer og strissen benytter sig af teknikken 😉

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2009 11:42:23
Svar/Indlæg:
8947/160
Man kan altså også selv skifte print på en HD, man kan også selv skifte pladerne over i en sund disk med en motor der virker. Mulighederne er mange hvis man ikke har 10 tommelfingre. Men hvis drevet spinner op /kører burde getdataback virke,. Jeg har selv brugt det med succes, det tog bare små 20 timer :'-( så var næsten alt min data reddet. 😉

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2009 11:49:07
Svar/Indlæg:
4657/53
hvis computeren ikke kan se hd så kan man heller ikke hive data ud af den.
Og da #0 skriver at han ikke kan se den,så er det sikkert noget mekanisk/print der er brændt af.

og så er software ubrugelig, men tag harddisken ud af den icy box og sæt den til.
den kan jo være det er icy box der er brændt af.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2009 12:16:18
Svar/Indlæg:
2870/65
Hvis disken er ved at stå af, kan det nogle gange hjælpe at smide den i fryseren i 24 timer. Hive disken op og sætte den direkte på et IDE/SATA kabel.

Du må så ikke slukke maskinen før du har fået data ud, da disken helt sikkert dør når maskinen bliver slukket.

Der findes et hav af programmer (gode og mindre gode) til at redde data ud af en disk:

Get Data Back, Active Undelete osv.

Har et lille (ret godt) tool hjemme (som jeg ikke kanhuske hvad hedder lige nu) som godt nok tager lang tid at bruge, men scanner ret dybt. Kan lige smide navnet på i aften når jeg kommer fra jobbet.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2009 12:28:10
Svar/Indlæg:
4120/115
ER disken formateret med NTFS eller FAT?

Så er det jo bare at vælge dem version der passer til formateringen... Getdataback fungere faktisk rigtig godt, og er forholdsvis nemt at gå til, hvis man ikke begynder at skrue på alt for mange parameter.

I første omgang, så er det præcis samme fremgangsmåde eks. IBAS benytter for at redde data. Og sådan en operation ved dem, koster vel i omegnen af +6000kr. Næste skridt bliver at skifte elektronikken, eller sågar lave en lab. udtrækning af dataene, og så begynder det for alvor at koste knaster!!!!

Du kan købe særdeles mange backup systemer for tilsvarene pris, så det kan ikke anbefales nok at sikre sig på den måde!

1holmes

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2009 13:22:53
Svar/Indlæg:
1375/88
Forløbig tak for svarene. Jeg burde selvfølgelig, have sagt det ikke er min egen 2.5" HDD, men noget familie, efter at have talt med dem er jeg faktisk ikke blevet så meget klogere. De ved ikke hvilket format den er formateret i. Men umiddelbart går jeg ud fra at det er NTFS. Der er ikke noget OS på, disken er kun brugt som lager.

Så må jeg jo se hvad der sker, da det er op til dem om de vil betale for programmet. 😳

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2009 13:36:21
Svar/Indlæg:
8947/160
Du kan sagtens bruge den gratis version der findes af getdataback. 😉

1holmes

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2009 14:10:29
Svar/Indlæg:
1375/88
De har en anden HDD, som jeg lige vil prøve at smide over i boxen, inden jeg forsøger med get data back. Bare for at være sikker på det ikke er printet i den der er stået af.