Jeg har lige købt en WD Caviar Green WD15EADS 1.5 TB som lager hdd. Jeg sætter den til min bærbar via en USB -> sata adapter og intet sker. Kan se at hdd'en bliver synlig i fx "sikker fjernelse af hardware" hvor den bare står som USB lagerenhed, men den er ikke til stede under "Denne Computer".
Skal man formatere en ny hdd når man får den, eller skal jeg bruge et bestemt program/drivers fra WD første gang jeg bruger den?
Kan jeg godt formatere den når den er sat til via en usb adapter? Satte den nemlig lige over på min XP hvor jeg har PowerQuest PartitionMagic installeret. Der startede programmet op med en fejl, når jeg havde den sat til via USB!
#14 Prøver lige #15 Virkede ikke :/ #16 Strømforsygningen gik ud efter 10 sec :/ og der fulgte ikke nogen driver cd med, har lånt min brors adapter i stedet.
#14 Windows kan ikke installeres på denne disk. Installationsprorammet understøtter ikke konfiguration af eller installation på diske, der er tilsluttet via en USB- eller IEEE 1394-port.
#18 .. så er det over til en m8 som har SATA på sit mobo og få den formateret. Eller se om Ubuntu Live CD'en kan genkende og formatere den? Den kan også NTFS.
Har prøvet at sætte den i et sata mobo. Det kan godt finde den og har formateret den i windows XP. Men den virker stadig ikke på min og når man fx startet partition magic op får jeg følgende besked (se ss).
The master boot record (MBR) can contain, at most, one extended partition, and each extended partition boot record (EPBR) can contain, at most, one link to another EPBR. This error occurs when a partition table violates the foregoing rule. It can also occur if you have more than one active partition. Since any modifications PartitionMagic makes may decrease the amount of data that is recoverable from the hard disk, PartitionMagic does not recognize any of the hard disk's partitions. If you must create new, error-free partition tables to resolve your problem, see Resolving partition table errors for instructions.
Gør den ikke, har prøvet at tilslutte den via USB på 3 forskellige computere og den eneste gang den kan se hdd'en er når den er sat direkte ned i et sata2 mo.
Har en ekstern 2.5" USB hdd fra Aldi og den virker. Problemet med WD'en er jo, at den er ny og skulle formateres først, hvilket jeg stadig ikke helt er 100% sikker på at ordenlig gjort.
Formaterede den i Win XP (tilsluttet via bundkort), og formaterede den så senere i partition magic uden nogle problemer (Der lå nogle windows installations filer på). Prøvede så bagefter at sætte den til via usb adapteren, og den kan stadig ikke se den i windows - den kommer stadig med fejl #100 i partition magic når jeg starter den op.
hvis kablet virker med den anden HDD så aner jeg ikke hvad der er galt. det skulle lige være pga. størrelsen af disken, men det ville være underligt. håber der er andre der kan hjælpe dig.