Godt forslag i #5:)! Et forslag fra den anden lejr kunne være:
-et bundkort med 780g chipsæt evt. i microatx
-en Phenom II 905e cpu (sluger 65w maks., ligesom Intels quadcore processorer - er dog nok ikke helt så ydelsesstærk, men det er et gæt)
-Maks. to klodser ram. Nogle gange er man heldige at finde nogle seriøst gode ram, der kan overclockes ved lavt voltforbrug
-En WD green harddisk. Den har et lavere omdrejningstal end andre "normale" harddiske, men den bruger til gengæld ikke så meget strøm. Jmoses forslag om en 2,5" disk er også godt -måske bedre. Jeg ved ikke hvilket forslag, der bruger mindst strøm.
-Et af de nyere green-kort fra nvidia. De fås uden ekstra strømstik, så de modtager strøm direkte fra bundkortet.
Jeg kan da også foreslå et kabinet mage til mit eget, et Lian Li pc-a05b. Der er udmærket luftgennemstrømning, det er i aluminium, og den ene blæser kan skiftes ud med en 120mm Scythe 8db (kan ikke huske modelnummeret på stående fod).
Evt. kiggede jeg også på et Silverstone Temjin TJ08, der er ren microatx, men hvor der også er plads til en 120mm i begge ender. Så vidt jeg ved, kan man skifte begge blæsere til Scythe deri.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Toft123 d. 02-08-2009 18:56:47.