Superbruger
Tilføjet:
02-08-2009 14:05:40
Svar/Indlæg:
73/8
jeg håber i kan hjælpe mig. Jeg har kørt Vista i snart 5 måneder uden problemer.
I går fik jeg tilbudt et nyt ati gfx kort (4870 X2) af en kammi. Jeg satte kortet i og computeren startede op, men uden billede på skærmen. Da min PSU "kun" er på 550W tænkte jeg, at min PSU nok var for lille. Så jeg besluttede ikke at købe hans kort.
Så jeg satte mit eget 6 måneder gamle kort i igen, men lige pludselig ville computeren overhovedet ikke tænde. Efter en hav times roden, clearede jeg CMOS ved at fjerne batteriet, og det virkede.
Men så virkede mit windows vista x64 lige pludselig ikke. Fik BSoD. Jeg kan ikke huske ordlyden, men det var også lige meget, fordi jeg ville bare formattere og installere forfra.
Men det kan jeg ikke. Jeg har installeret en gammel windows xp og den virker fint, men lige så snart jeg sætter min Vista skive og prøver at køre install, går der lidt tid og så får jeg en ny BSod med en ny fejlmeddelse:
A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage
to your computer.
if this is the first time you've seen this stop error screen,
restart your computer. If this screen appears again, follow
these steps:
Check to be sure you have adaquate disk space. If a driver is
identified in the stop message, disable the driver or check
with the manufacturer for driver updates. Try changing video
adapters.
Check with your hardware vendor for any BIOS updates. Disable
BIOS memory options such as caching or shadowing. If y0u need
to use safe mode to remove or disable components, restart your
computer, press F8 to select advanced startup options, and then
select safe mode.
jeg har 100gb ledig på c-drevet. jeg har tjekket at all kabler og kort sidder forsvarligt i.
På forhånd tak
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Zirax83 d. 02-08-2009 14:06:15.