Hvad skal du bruge det til DEVIL_DK og hvor vigtig er billedkvaliteten og hvordan er lysforholdene hvor det skal bruges? Jeg erindrer at have hørt at visse producenters kameraer kræver bedre lys end andre for at lave det gode billede, men det kan selvfølgelig være et problem der er løst siden jeg selv købte et.
Personligt har jeg været meget tilfreds med mit Microsoft LifeCam VX-1000, der i dag kan fås til omkring 200,-(har haft mit i omkring 2 år) Med opløsningen på 640x480 er det muligt at få et ok billede og vise ting som tekst, så det er læseligt for modtageren. Til almindelig brug af Messenger og Stickam, hvor billedet ikke vises i fuld skærm, er det en udmærket løsning. En af de rigtig smarte ting ved kameraet er foden, der sammenklappet giver en ok stabilitet, på flade overflader, og klappet op sidder godt på de fleste fladskærme. Jeg har med min fundet at selv med en 24" skærm er det muligt at vinkle kameraet så jeg får det gode billede(hoved og skuldre). Kameraet har fungeret fint, både når der har været baggrundslys(sidder ved et vindue) og når det er mørkere.
Jeg har dog set Microsoft LifeCam VX-3000, med samme design, der kan optage i 1280 x 960, eller med andre ord kan bruges til fuldskærmsvideo til næsten samme pris. http://www.edbpriser.dk/Produc... vil jeg nok vælge det(lad blot være med at bestille hos GetMore de har vist lidt problemer i øjeblikket).