Lodde strømforsyning på mobo

Diverse d.  03. august. 2009, skrevet af loopstr
Vist: 301 gange.

loopstr

Ny Skribent
Tilføjet:
03-08-2009 08:11:10
Svar/Indlæg:
494/66
Halløjsa

Jeg har "arvet" sådan en ældre HP bærbar nx6110 men den forrige ejer har ødelagt stikket til strøm i den. Der sidder en lille "tap" inde i stikket som er loddet på motherboardet, denne er knækket af så den sidder i selve stikket på ledningen nu. Jeg har været heldig at få den til at virk nogle gange men nu går den ikke mere ☹

Da det jo er en meget gammel sag er jeg slet ikke interesseret i at koste penge på den så min plan var at klippe stik af på ledningen og lodde den på bundkortet. Så vidt jeg ved er der 2 kabler i sådan en ledning så det er vel "bare" 2 lodninger men kan man gøre det ??
MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
03-08-2009 08:46:36
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg har selv lavet sådan et stik før, hvor netop tappen var knækket af. Det lykkedes at lodde den på igen, men holdt ikke særlig længe. Der var endda fyldt epoxy bag stikket. Tror du får problemer med at undgå vrid og træk i ledningen, og derved knækker de af ved lodningen. Stikket er en standard størrelse, og du kan sikkert skaffe et nyt, det ville jeg gøre i stedet for at lodde ledningerne direkte i.