Jeg er rimelig sikker på at forbedringerne kun er med til at give rummet en lavere Temperatur, da Computeren vil være køligere, men det kommer ikke til at give så meget at FSB'en kan gå +220MHz, så det er banalt at vride citronen, med det som målsætning.
Der er også nogle som hiver "Turbo Mode" med i puljen for at vise høj CPU Speed, men det er det samme som at bore hul i udstødningen, det er kun i hovedet det giver resultater.
Bussen giver smæk, så jo højere FSB, desto mere ydelse, dette opnåes bedst hvis man vælger de dertil egnede dele, dvs. Bundkort, RAM og CPU, hvis jeg kigger på mit ASUS, så er det KUN 800/1066MHz RAM Setting, der kan skrues op for, ellers skal man låse FSB og vælge OC RAM tilstand. Jeg har derfor prøvet en del RAM sæt, som er sendt retur, de kørte simpelt hen ikke, når jeg ville op på en FSB der i sidste ende gav fuld skrue på RAM eller for den sags skyld OC.
Nu har jeg fundet mig af med situationen, valgt nogle HyperX, de kan trynes op på 17XXMHz, næste skridt ville ligne noget i retning af 2000MHz RAM, men om det sker, vil prisen for grisen vise.
Egentlig er det slet ikke mærkbart, det vi diskuterer, det er totalt ligegyldigt om en i7 løber 3800, 4000, 4200 eller 44-4600MHz, det er kun score makeup, flaskehalsen er stadig Harddisken, hvis SSD i "highend write" ikke var så dyre og så små, så ville det give smæk på det mærkbare område, udpakning af Film fra RAR, tja det er igen Harddisk ydelsen der bestemmer hvor hurtigt det går, CPU'en er ikke sat på prøve her.
Ikke at glemme vil taler >60% OC på Bussen, synes i ikke det er nok ?