Hjælp, lave FPS i nogle spil i windows 7

Spil d.  09. august. 2009, skrevet af SkylineGTR
Vist: 705 gange.

SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2009 12:43:13
Svar/Indlæg:
2011/185
Normalt plejer jeg at få meget fine antal FPS i Prototype også når alt er max på setting i alt. Jeg plejer normalt at ligge mellem 40 og 60 FPS endda med grafikkort underclokked. Men idag ligger mine FPS helt nede på mellem 20 og 30 FPS og det er uanset hvordan settings er i spille om der på max eller laveste og om grafikkort er underclokked eller køre ved normalt hastighed. jeg har prøvet lidt at værd for at få bedre FPS men intet hjælper. jeg køre med Windows 7 RTM 64-bits build, men har ikke haft et problem før med spil, at FPS ligger så lave som de gør nu. Og jeg har også den nyeste Nvidia driver installeret. Også i crysis warhead får jeg lavere FPS end jeg plejer. Mens i f.eks. Terminater Salvation og Call Of Duty 5 får jeg stadig fine FPS.

Jeg har bl.a. prøvet at geninstallerer Nvidia driver, geninstallerer prototype og prøvet f.eks. settings men intet hjælper. men får lave FPS uanset hvad. og som sagt er det første gang jeg har opblevet det i dag.

Hvis i kan hjælpe ville det være meget dejligt? For det er pisse iriterende at et spil hakker på min pc når det ikke burde at gøre det.
Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2009 13:15:03
Svar/Indlæg:
8947/160
Hvordan er dine temps.? Både på gfx og cpu.? Er dine scores i div 3D marks faldet.?


matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2009 13:21:26
Svar/Indlæg:
5600/32
Sikker på SLI er aktiveret?

BTW, gæt hvem der har femårsdag på siden. 😀


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af matt?? d. 09-08-2009 13:22:20.


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2009 14:24:43
Svar/Indlæg:
2011/185
#1 Mine temperaturer er meget fine både på CPU og grafikkort. men min score i 3Dmark vantage er falde drasktisk på CPU scoren med PhysX aktiveret. Jeg har da godt nok lige haft min PC til en RMA sag ved SHG.dk og der har de da godt nok roddet med bios kan det mon være derfor. Grafikkort scoren er der i mod lige så fin som den plejer at være. Lige for godt ordens skyld, vil jeg lige på peje at bægge test er foretaget ved den samme overclock frekvenser. det vil sige CPU OC´ed til 3.6 GHz og grafikkort OC´ed til Zotac GTX 285 AMP version.

3Dmark vantage score fra test idag.

Uden PhysX:

http://peecee.dk/upload/view/1...

Med PhysX (læg mærke til den alt for lave CPU score i forhold til min gamle score):

http://peecee.dk/upload/view/1...

3Dmark Vantage test hvad jeg normalt plejer at få:

Uden PhysX:




Med PhysX:




Så det lader til at der er et eller andet galt på CPU siden, men hvad er der galt?

#2 SLI er aktiveret.

Edit:
jeg har også lige prøvet at starte prototype op igen, hvor min PC er sat til stock frekvenser. Men jeg får stadig væk lige så ringe FPS som jeg fik ved overclock hastighed. Så det heller er ikke på grund at overclock at jeg får lave FPS.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af SkylineGTR d. 09-08-2009 14:33:39.


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2009 15:13:23
Svar/Indlæg:
2011/185
Nu siger jeg sku what the fuck.

jeg lavede igen en 3Dmark vantage score efter jeg lige har pvøvet at installerer Nvidia driver igen og kom jeg tætterer på min normale CPU score igen med PhysX, men nu er gratkkort scoren faldes tilgend gæld. yderst mærkeligt.

Det nye resultat ser således ud:

http://peecee.dk/upload/view/1...

Nu er jeg da først forvirret. Kan en forklare mig hvad det lige er der forgår her?


BeoWulf_Beo
 
Superbruger
Tilføjet:
09-08-2009 16:36:26
Svar/Indlæg:
1186/81
Jeg skulle ind og ændre i min Prototype profil for at få SLI til at virke ordenligt.. jeg fik 100+ fps i det spil, så det ser ud til du "kun" bruger 1 af dine grafikkort.

prøv at google det lidt, Crysis Warhead kan jeg så ikke forstå du får lavere fps i, da det ikke kræver nogle ændringer for at understøtte SLI 😐

http://www.overclock.net/nvidi...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af BeoWulf_Beo d. 09-08-2009 16:37:27.


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2009 19:28:35
Svar/Indlæg:
2011/185
tråd lukket, jeg gider ikke og bøvle mere med det nu. jeg ser mig nødsaget til at lave en format C færdig.