Er utrolig glad for min Lenovo S10. Bruger den faktisk til det hele... Både video og billede behandling, når jeg ikke gider tænde for det store monster. Det tager logisk nok noget længere tid at render osv. Men en Atom 1,6Ghz. er altså slet ikke så langsom når det kommer til stykket. Men kan self. ikke sammenlignes med en hurtig rigtig notebook.
S10'eren har klart den bedste bygge kvalitet, hvis du spørger mig, og jeg har også haft fingrene i flere alternative modeller, men de har alle sammen været af en noget ringere plastik kvalitet end S10.
Og det offentlige i australien har købt 265.000 stk. S10'er så de må næsten have gennemgået en omfattende kvalitets test for at opnå sådan en ordre 😉
Eneste minus i mine øjne, det er den UK udformede Enter tast, som er meget mindre end den traditionelle danske... (Det er self. dansk layout ellers!) Tasterne er næste normal størrelse, og der er god respons i dem.
LED skærmen har en del gennemskær fra backlighten, men det er sku en detalje i mine øjne... 😉 Den kommer iøvrigt med ansigtsgenkendelses software vha. webkamaraet, og det virker ganske ok.
S10'eren har ikke altid lige så fede specs. som nogle af de andre, men til gengæld kan man smide 512mb. ekstra ram i den, så man kommer op på 1½Gb. (underforstået M$s licensvilkår, at der kun må sælges netbook licenser til maskiner med 1Gb. ram. Og det er langt fra alle modeller der har den feature!)
HSDPA modulet fra lenovo, det koster desværre end bondegård, men skal da ikke undre mig om et alm. std. sierrawireless modul sagtens kan bruges. Personligt benytter jeg bare USB dongle...
Den kommer med noget dualboot, med en skrabet linux, men det sux rimelig meget, men det er der da, hvis man har sådan nogle lyster?
God anbefaling her fra!
EDIT: Glemte lige batteri tiden, og den klare nok ca. 3 timer ved normal brug, men mener man kan få et større batteri hvis den skal holde en hel arbejdsdag?
Men i alle tilfælde, så er der nok forskel på det producenten skriver, og så det man rent faktisk oplever i dagligdagen...
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af micma18 d. 09-08-2009 21:40:48.