Jeg har i noget tid ventet på Lenovo's s12 som jo nu bekendt ikke er med nvidias Ion chipset alligevel.
Er der nogen der ved hvornår man kan forvente at der kommer en netbook med Nvidia Ion chipset inden for den nærmeste fremtid, eller skal man bare nøjes med s12 som den er nu ?
prøv se på http://h10010.www1.hp.com/wwpc... deres nye HP Pavilion dv2 ser mega lækker ud med ATI Mobility Radeon HD 3410 og AMD Dual-Core Athlon X2 Neo CPU
#6 Det er ikke altid Atom er den mest strømbesparende processor, der skal du kigge efter "(U)ltra (L)ow (V)oltage" fra Intel. Sammenlignet med Atom så yder de mere pr. watt.
De yder mere ja, men Atom er mere strømbesparende. Jeg har fx. en CULV (Celeron 723) på GS45 chipset. CPU har TDP på 10W, mens chipset har et TDP på 12W.
Til sammenligning har den mest gængse Atom-platform TDP på 2,5W for CPU og 7W for chipset.
#8 Jeg er klar over at de bruger mere strøm end Atom, derfor jeg skrev at pr. watt yder mere 🙂
Hvis man tager i betragtning hvad en netbook er designet til at gøre så synes jeg at #0 skal vente med at købe en indtil Apple har udgivet deres Tablet.....
Så vidt jeg ved kommer Apple med en præsentation i September....hvis man ikke vil have Apple så er der også Crunchpad.....
Jeg har selv haft flere netbook i hånden og alle har skuffet, med mindre man bruger til på at sætte en linux op så det kører optimalt....
Den skal kunne bruges til det en netbook kan klare. MEN et Ion kort skulle bare gøre det hele så meget bedre, og skulle man engang have lyst til at se en film el. ville det da være rart at have muligheden for det.