LØST! RAID Controller fryser comp.

Bundkort / CPU d.  11. august. 2009, skrevet af da9els
Vist: 323 gange.

da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
11-08-2009 21:20:50
Svar/Indlæg:
4437/91
Hey Gents!

Jeg har lige sat et par OCZ Core Series 2 SSD'er til RAID0 på onboard controller, og nu fryser RAID Option ROM under POST. Den siger at stripen ser fin ud og så står den bare der og står.
Hvis jeg tar den ene disk fra kan jeg komme ind i RAID setup menu'en, men der fryser den også hvis jeg prøver på at viewe, slette eller oprette en ny array. Begge diske kommer fint frem hvis jeg kører dem som IDE / AHCI, og har ingen problemer med dem der.
Jeg har læst mig til at der skal en low level formatering til før RAID 'meta data' fjernes fra drevet. Så jeg vil lige høre om der er nogen der har erfaring med den slags eller har oplevet noget lignende med RAID setup før - og fundet en løsning på problemet.

Nu prøver jeg at smide diskene over på den onboard JMicron controller der også er på mobo'et og lave en ny array der i håb om den overskriver - og så tilbage igen.. poster hvis det virker. Ellers er alle gode bud velkomne!

Daniel.

EDIT: diskpart.exe's clean funktion fjernede RAID informationerne fra drevene. og de kunne tilsluttes via USB 😉 så nu spiller alt igen.. Følger lige op med et par benchmarks.


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af da9els d. 12-08-2009 16:20:48.
oban666
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2009 22:12:47
Svar/Indlæg:
1440/318
Hmm... Kan det måske være en af dine sata porte på mobo der er def...
Prøv evt. at skifte porte... 😕 Bare en ide...


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
11-08-2009 22:24:57
Svar/Indlæg:
4437/91
#1 .. har prøvet at skifte porte, kabel, strømstik, rækkefølge osv. Alt virker også fint i Non-RAID. Der er bare gået et eller andet galt under setup'et af array'en. Men tak 😉