Problemer med router og internet.

Diverse d.  12. august. 2009, skrevet af Dunken
Vist: 258 gange.

Dunken

Overclocker
Tilføjet:
12-08-2009 17:34:24
Svar/Indlæg:
7/5
Halløjsa.

Nu sidder jeg efterhånden og river mig selv i håret.

Sagen er den at vi ikke kan komme på internettet længere. Det skete fra dag til anden og jeg har ikke ændret nogle instillinger.
Hvis jeg smider et kabel direkte til selve internetstikket så virker det upåklageligt men når jeg så kører det igennem routeren virker det ikke længere. Jeg har prøvet at tilslutte en helt ny router men det virker stadig ikke.

Hvis der er nogen der har et bud på hvad det kan være så vil jeg blive utroligt glad, sidder nemlig i skrivende stund på gulvet i stuen under mig 2 meter fra stikket:)

Mvh Simon

ps. hvis der er brug for flere informationer så bare sig til.

Fluz

Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2009 17:47:29
Svar/Indlæg:
525/68
Du siger, at du har testet en anden router og det er akkurat samme problem. Går ud fra du har en adsl-linie og hvordan forbindes denne linie til din router - går den via et modem til router?

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
12-08-2009 17:50:48
Svar/Indlæg:
14079/622
Hvem er din internetoperatør?

Dunken

Overclocker
Tilføjet:
12-08-2009 18:53:43
Svar/Indlæg:
7/5
1# Yeps adsl og det går ikke igennem modem.

2# Vi har Bolignet

Simon.

Kcsorensen

Overclocker
Tilføjet:
12-08-2009 19:17:13
Svar/Indlæg:
7/4
Jeg vil anbefale dig at starte commandoprompt og skrive "ipconfig /all"

Nu ved jeg ikke hvad dette forums politik er med at poste de oplysninger du finder der men det vil hjælpe os på vej i hvad problemer muligvis er.

Der som jeg godt kunne tænke mig oplyst er: Hvis du har flere netkort i computeren skal du oplyse den som bruges til at forbinde routeren med. Sikkert en Ethernet

IPv4-adresse: (Hvis denne starter med 192 eller 10 så bare skrev den fulde her. Hvis ikke så bare skriv at den ikke er lokal og lad være med at skrive ip'en)
undernetmaske:
Standard gateway:
DNs-server:

Jet

Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2009 19:18:27
Svar/Indlæg:
129/16
Som jeg kan forstå det, så er det en bærbar du bruger og dermed trådløst opkobling til routeren. Hvis du har mulighed for det, så afprøv om det ikke er din bærbar som har et problem med at bruge det trådløse netværk, ved at koble op til et andet netværk du ved der virker.