Det hersens spørgsmål forsøger jeg pt selv at få styr på. Aktuelt fordi jeg efter en omgang nyt hw har fået brug for at flytte mere varm luft, dels fordi jeg går og sysler med tanken om at bygge mig en hygsom lille vandkølet kasse når der er kroner til det.
Jeg har før forsøgt mig med nogle hurtige og larmende blæsere, som jeg så skruede gevaldigt ned for. Men fandme om ikke de alligevel larmede. leje eller motor var bare ikke stille nok, selvom de garanteret ikke har sagt det vilde målemæssigt. En grov, omend svag, lyd kan pisse mig fuldstændig af. Eksemplet er min nuværende psu. Det er en Corsair VX550, som får en ordentlig røvfuld ros for at være stille i de forskellige tests den har været igennem. Men stille er den fandme ikke. Blæseren i den har en enerverende kliklyd. Høj er den ikke, men den bringer mit pis i kog. En god ven af mig købte en magen til, og hans siger samme lyd. Corsair og jeg har tydeligvis forskellig opfattelse af hvad en stille psu er.
Derfor: Det er fint nok at man kan få noget der kan smide lidt mere tryk ud end en Noctua P12, men hvordan lyder de så? Det er ikke et retorisk spørgsmål. Jeg kunne godt bruge noget input desangående. Men husk lige at tage de meget anale høreapparater på, da jeg er pivet 😛