Jegt skal have installeret mit vand om få timer så kan ikke købe "rigtigt" rensemiddel specielt til vandkølingssæt.
Hvilke mere alm. rensemidler og lignende kan man køre igennem systemet for at få pumpe/reservoir/slanger/kølehoved/radiator renset helt igennem for evt. småskidt/snavs ?
#1 jeg mener at der i Ajax er tilsadt amoniak, bruges også som gødning så det er nok ikke en god ide, med minre at du vil dyrke parterier i dit resuar og glem ikke uv-lyset hvis det er tilfældet. 😛
Hvis det er helt nyt så tag noget listerine mundskyl lige og kør igennem tingene og så ellers bare rense det igennem med destilliseret vand bagefter i store mængder også dit kølevand i 😛
Nej det er helt perfekt. Jeg har en laing pumpe der har kørt på det og den er vel 4 år gammel og snurrer perfekt. Det er og så forslået på h2okoeling... Findes den side endnu?
altså bare fordi ammoniak bruges som gødning kan det jo også godt have andre egenskaber. hvorfor tror du ellers det er i sådan noget Ajax ?? næppe for at bruges som gødning.
Det er brugt jeg har købt. Kølehovedet lignede et månelandskab og så var det sindsygt skævt. Nu blev det for lidt siden rettet op i 4-klo på drejebænk og blevet drejet 100% plant og samtidig poleret så man i den grad kan spejle sig i det
Hvor meget vand har du i dit system da? 4 liter 🙂 jeg købte bare en dunk i matas og det var rigeligt. der er vist 0.75-1l i sådan en og da det skal blandes 50/50 giver det jo 1.5-2 l væske.
nu har jeg lige et dumt spørgsmål(bruger ikke selv vand andet end et vedligeholdes frit) men hvorfor kører man ikke bare mundskyld og vand 24-7 også som køle væske også ???