Info om LTE/4G mobilinternet ´´Nu Med Test´´

Litteratur d.  14. august. 2009, skrevet af E2X
Vist: 266 gange.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2009 14:12:59
Svar/Indlæg:
4018/217
Jeg har lige set en rigtig god artikel på Version2 som forklare lidt om LTE og hvilke styrker og svagheder teknologien har.

Bla kan der være mange flere brugere på samme tid på netværket med en højere hastighed, der er ingen problemer med dækningen falder når der er mange på netværket, en lavere ping tid og LTE kommer til at køre på 2,6ghhz i byerne og 800mhz på landet hvilket giver en meget bedre dækning.
Problemet er at mobilselskaberne har brugt rigtig mange penge på 3G så de vil gerne tjene de penge de kan før de går videre til næste teknologi. Så det er først når der er så mange brugere på 3G i et område at mobilmasten ikke kan klare belastningen hvilket gør at mobilselskaberne skal ud og sætte en ekstra mast op at de vil ty til LTE.
Derudover er LTE en teknologi der vil blive brugt til dataopkoblinger og ikke samtale så vi vil kun se LTE i usb modemer. Der vil først dukke telefoner op med LTE i 2011 i EU.

Der kan læses mere her: http://www.version2.dk/artikel...

Nu når jeg har lavet en tåd om LTE/4G vil jeg lige dele det her med jer. Der er faktisk et selskab i danmark der har mobilt bredbånd baseret på 3G teknologi som køre på 400 mhz (de gamle NMT frekvenser) hvilket gør at der skulle være en meget god dækning med få master. Bla skulle der være dækning 160 km fra masten. Dog ved jeg ikke hvor godt det fungere.
Det kan ses her. www.Ice.Net

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af E2X d. 17-08-2009 12:11:02.
E2X

Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2009 21:04:11
Svar/Indlæg:
4018/217
Det sidste skal ikke ses som en reklame men jeg ved godt hilken udbyder jeg skal have når jeg får en carpc 😉

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2009 12:12:48
Svar/Indlæg:
4018/217
Nu er svenskerne begyndt at test LTE/4G

Det forregår med 24 videostreams, en Skype-videosamtale og live HDTV
HDTV vist samtidig på tre skærme i en minibus gennem Stockholms industrikvarterer er der i sandhed tale om mobilt bredbånd.

Så hvem vil ikke hellere have det her end det gamle 3G modem 😀

Læs mere her: http://www.version2.dk/artikel...