Pas på med de apple produkter.

Hyggehjørnet d.  14. august. 2009, skrevet af dasjap
Vist: 535 gange.

dasjap

Superbruger
Tilføjet:
14-08-2009 14:23:01
Svar/Indlæg:
2534/80
Der er sgu da halv farligt 🙂 http://nyhederne.tv2.dk/articl...
Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2009 14:38:47
Svar/Indlæg:
2072/117
Tvivler på den bare sådan lige krakelerer...

Stoler fuldt ud på de produkter fra Apple jeg har, sidder med en iPhone og en Macbook Pro pt. men der er mere skidt i huset fra Apple.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2009 14:41:25
Svar/Indlæg:
20170/383

Det er egentlig smart.. Apple er for tøser. Hvis man så udstyrer alle de grimme tøser med Apple produkter, så kan vi måske få reguleret bestanden af grimme tøser 😀 hehe...

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2009 15:20:42
Svar/Indlæg:
3329/182
#2 😀

Hvor lang tid tager uddannelsen til bedemand? Tror det er der man skal tjene de hurtige penge 🤡

Anyways syntes også det med at glasset krakelerede lyder lidt for science fiction agtigt. Men det kan selvfølgelig være at Bruce lige havde lånt telefonen til at ringe hjem.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af epi^zepto d. 14-08-2009 15:22:10.

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2009 15:38:27
Svar/Indlæg:
6181/270
Ud af hvor mange millioner Apple enheder er hvor får egenligt gået i stykker som der bliver beskrevet i artiklen som #0 linker til?

dasjap

Superbruger
Tilføjet:
14-08-2009 15:43:23
Svar/Indlæg:
2534/80
#4 Det er vel lidt underordnet i det her tilfælde, 1 er nok. Og som tom81 siger så er apple jo kun for tøser 😀

zzolio

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2009 15:44:01
Svar/Indlæg:
431/26

lidt for meget science fiction

hvad så med den her?

"iPhone fløj 3 meter op i luften
Så sent som i sidste uge var der et lignende tilfælde i Storbritannien. I følge den 11-årige Ellie Stanborough fra Liverpool, begyndte hendes iPhone at "hvæse" og der kom en kraftig lugt fra den, inden en eksplosion sendte telefonen tre meter op i luften. Også i dette tilfælde vil der blive lagt sag an mod Apple."

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2009 15:46:41
Svar/Indlæg:
3329/182
#6 Det kan da også godt være at den rent faktisk blev så varm, så pigen valgte at kaste den 3 meter op i luften. Det kan også være journalisten har glem at feet og meter ikke er det samme 😉

3 fod lyder sgu nok mere rigtigt hvis det sådan skal være 🤡

Nightcover

Overclocker
Tilføjet:
14-08-2009 15:50:34
Svar/Indlæg:
620/11
Der er også denne:
http://news.softpedia.com/news...
OG
http://www.itpro.co.uk/613462/...

bemærk det er to forskellige cases. Case 2 er den som de i tv2 beskriver til sidst (som fløj 3 meter) Det er en Ipod Touch og ikke en Iphone.

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2009 16:02:05
Svar/Indlæg:
6181/270
#5 det er slet ikke underordnet, for selv om der måske er en eller 2 engang imellem, så er det en sjældenhed at det rent faktisk sker.

En anden ting er at i kan godt være 100% procent sikker på at diverse medier overdriver i stor stil.
Det lyder altid for godt til at være sandt når der kommer store ulykker og andet fra produkter.

Jeg undres meget over at der ikke er i nogle artikler om sådan ting, aldrig stilles spørgsmål omkring håndteringen af disse produkter fra brugerens side af.

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
14-08-2009 16:04:36
Svar/Indlæg:
2127/11
Der er altid drama på når batterier går amok. De første eksempler jeg rendte på, var Nokia for en hulens masse år siden. De nøjedes vist med at bryde i brand, men det er vel i og for sig også slemt nok. I hvert fald hvis fonen ligger i en jakkelomme i en garderobe, og får sat fut i hele lortet.

Men altså.. Ja gu er et apparat for meget, men det kan ikke undgås. Bare se på Nokia, for nu at holde os til at bashe den producent. For en del år siden brokkede importør og butikker sig over, at @ 33% af dem havde en form for defekt. Jeg kom sammen med en pige der arbejdede i et fonselskab for 5 år siden, og der var statistikken ca den samme. Sidste år spurgte jeg en Sonofonansat, og hun bekræftede at fejlraten på Nokia stadig var ungefär 1/3.

At Apple er rendt ind i nogle problemer med lige netop batterierne, er yderst uheldigt. Soft- eller hardwarefejl af ikke-eksplosiv karakter er lidt sjovere, hvis nu det skal være. Men jeg tror nu ikke at vi kan skyde dem noget særligt i skoene, på fejlraten alene.

dasjap

Superbruger
Tilføjet:
14-08-2009 16:07:44
Svar/Indlæg:
2534/80
#9 Nu skriver de i artiklen at det var en kendt fejl, så hvorfor sætte spørgsmål ved brugeren? Og jeg mener at det er fuldkommen underordnet hvor mange det er sket for, realiteten er at det er sket og potentionelt kan være skide farligt. Nu skal du også tage det hele med et lille glimt i øjet, apple laver sikkert ganske udemærkede produkter.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af dasjap d. 14-08-2009 16:08:26.

Kasseren

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2009 16:07:51
Svar/Indlæg:
1814/48
@4 Problemet er at der umuligt kan blive klarhed om hvor stort problemet er.

Det er umuligt fordi den eneste måde, for de der er blevet ramt, at sikre sig erstatning er at acceptere Apples vilkår som indeholder muligheden at blive retsforfulgt ved nævnelse af problemet. Apple har nok de bedste tal, men de offentliggør dem nok ikke.

Det tætteste vi andre nok kommer er KiroTVs undersøgelse http://www.kirotv.com/money/20... , der afslørede at den Amerikanske Consumer Product Safety Commission har over 800 sider om sådanne episoder med Apple produkter der bliver varme eller eksploderer.

Som sammenligning er der i Kina, i tidsperioden 2002 til februar 2009, kun været 9 eksplosioner i alle landets mobiltelefoner. I den sammenligning har Apple et stort problem. (kilde kina mobiler http://www.dailytech.com/Chine... )

phg

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2009 16:10:46
Svar/Indlæg:
1399/43
hvis skærmen er af glas kan det faktisk ske,kunne forstille mig at den er lavet af hærdet glas ,jeg har oplevet en hærdet glasrude der er sprunget mellem hænderne på mig,det sker fordi der kommer spændinger i glasset under afkølingen af glasset,de kan så pludselig briste uden videre

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2009 17:00:47
Svar/Indlæg:
2072/117
#13 Såvidt jeg husker "springer" hærdet glas ved hurtig temperaturskifte, hvilket ikke lige er noget man sådan lige udsætter sin telefon for.

Så hvis glasset er hærdet og det er sprunget som følge af dette lyder det som om at dem der sagsøger nærmest har prøvet at fremtvinge fejlen.

I mine øre lyder det bare som et klassisk eksempel på nogen der prøver at få mange penge fra et stort firma.

dasjap

Superbruger
Tilføjet:
14-08-2009 17:03:02
Svar/Indlæg:
2534/80
#14 I følge appel selv(hvis man kan stole på artiklen), så skulle det ikke være kundens skyld. Quote"I følge Apples serviceafdeling i Frankrig var grunden til at telefonen var gået i stykker en overophedning batteriet, som de første modeller af iPhone havde problemer med."

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2009 19:05:41
Svar/Indlæg:
2823/238
Jeg tror at der er utrolig mange MILLIONER iPods og iPhones i omløb, de har jo så godt som verdensherredømmet i bærbare musik afspillere...

Så at der er en eller to der bryder i brand, lyder ikke urealistisk i mine ører, dog at de ligefrem springer 3 meter op i luften og flyver ind i hovedet på ejeren som et varmesøgende missil, er mere "science fiction" agtigt i mine øjne...

En helt anden ting er at disse produkter bliver brugt i mange forskellige lande, og i forskellige omgivelser, folk tager sin mobiltelefon med sig over ALT, og jeg mener det bokstaveligt, hvor mange telefoner er ikke gået i stykker af at folk taber den i lokummet?

Hvis telefonen har fået fugt, eller har ligget i forruden af en bil om sommeren, eller hvis de møg teenagere leger fodboldt med den, så øges risikoen jo markant for at der kan ske noget, husk nu på at det ikke ligefrem er en arbejdstelefon, men en design telefon som man skal passe på 😉

Desuden så er der SÅ meget hype og omtale af apple lige nu, og medierne er ikke sløve for at fremhæve ( overdrive? ) sådanne historier... Folk ved det og tænkrer måske at de kan presse et par $ ud af store apple :yes:

Skal lige siges at jeg inden for det sidste år er blevet mere og mere apple venlig, det startede med iphone 3G, og så en airport express, så en timecapsule, derefter en mac mini med trådløst keyboard, nu har jeg så en macbook pro 13" og jeg har været meget meget glad for det alt sammen, hvis man bare passer på sine ting skal de nok holde i længere tid, men sådan er det jo med alt i livet 😲

bare mine 45 cent 😛

phg

Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2009 12:48:18
Svar/Indlæg:
1399/43
nej det gør det ikke det er lige netop det der er hædret glas's styrke netop at det kan holde til de temperatur forskelle,alm glas er går nemmere i stykker ved foreks koldt vejr,det er næstent umuligt at skære en rude hvis den er kold

det er når glasset bliver varmet op(til det er rødglødende)og dernæst nedkølet der kan komme nogle spændinger i glasset(hvis det ikke bliver nedkølet ens over hele fladen)

HiTmAn1337

Superbruger
Tilføjet:
15-08-2009 16:53:17
Svar/Indlæg:
132/6
Så skal man måske alligevel ikke købe en iphone? 🤡

phg

Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2009 17:11:56
Svar/Indlæg:
1399/43
jo da,jeg tror det er en fis i en hornlygte,de historier,jeg gav bare udtryk for at hærdet glas faktisk godt kan springe ganske umotiveret,meen jeg tror ikke der er noget at frygte for Iphone,hvis der virkelig var et problem var der nok flere der havde henvendt sig