Jeg er selv iPhone 3G ejer, (og skriver fra den nu) men de 3 andre familie medlemmer har denne 5800.
Jeg syntes OS'et, navigeringen er helt af helvede til, gps'en er dog længder mere præcis end iphonen, selv indenfor finder 5800 en inden for 10 meter på bare et par sekunder, jeg her på det sidste har haft problemer med bare at finde mig selv inden for en del kilometer UDENFOR.
Billederne den tager har jeg ikke set i fuld størrelse, så der kan jeg desværre ikke hjælpe.
Browseren har jeg ikke prøvet på dem, da de ikke har sat deres net op (Ja, det havde været anderledes hvis jeg var ejeren :p)
navigeringen syntes jeg er lidt tung, og det er irriterende man aldrig ved om man skal dobbel tappe, eller kun klikke en gang, dog har jeg hørt der skulle være kommet en firmware der skulle have ændret på navigations hastighederne, dog ved jeg ikke om telefonerne har denne version. Det havde jeg nok også fundet ud af hvis det var min mobil.
Touch skærmen kan jeg ikke lide, da man skal trykke ned på skærmen, i forhold til iPhonen der registrere impulser eller nogle bevægelser aka jeg kan ikke huske det.
Pinden syntes jeg er noget bæ, da den er alt for plastik agtig, og bukker ved brug.
Den har nogle meget fede features med kontakter på forsiden.
Og så syntes jeg det er dumt at menuen rykker i hak hvis du vil nedad, altså ikke i en kørende effekt.
Ville også føle mig handicappet uden min app store.
Men ellers tror jeg det er en meget god SMS, ringe, GPS og musik telefon, men altså ikke en gadget efter min mening.
Jeg syntes dog den er vildt tyk, så tyk at jeg var 100% sikker på at der var et slide ud keyboard.
Og hold da op, sådan kan man også bruge en del tid på sin iPhone i et lille sommerhus, vel min længste besked jeg har skrevet :p