Erfaring med CoollaboratoryLiquid MetalPad

Diverse d.  15. august. 2009, skrevet af Letnes
Vist: 394 gange.

Letnes

Superbruger
Tilføjet:
15-08-2009 15:55:44
Svar/Indlæg:
183/48
Hej

Er der nogel der har erfaring med at brug coollaboratory liquid metal pad til både cpu gfx til PC,Xbox eller PS3.

Jeg har nemlig en ps3 hvor fanen efter 10min spille tid begynder at larme som fanden. Jeg tænkte på om det vil være god at brug så den bliv lidt køliger.

Link:http://www.coolerkit.dk/coolla...

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Letnes d. 15-08-2009 15:56:25.
bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2009 16:35:02
Svar/Indlæg:
2958/84
Hvis jeg var dig ville jeg holde mig fra alt der indeholder liquid metal, der sker en kemisk forbindelse der sammensmelter pcu-heatthingen og køleren så de næsten ikke er til at skilde ad igen og hvis det lykkeds skal der bruges mange timer med sandpapir for at få overfladerne plande igen, jeg advare dig kraftigt mod at bruge det der produkt, anskaf dig istædet for en bedre køler/fan det bliver du mere glad for, de 3-6 grader liquid metal giver er ikke noget at skrive hjem om. :yes:

Letnes

Superbruger
Tilføjet:
15-08-2009 16:43:52
Svar/Indlæg:
183/48
Okay tak

Du ved ikke om jeg kan bruge noget andet pad til at køle den ned med. På en ps3 kan man ikke skifte køleren eller fanen ud.

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2009 16:48:56
Svar/Indlæg:
8762/174

Du kan jo bare udskifte kølerpastaen med noget ganske almindelig silicone baseret som det her

http://www.coolerkit.dk/arctic...

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2009 17:54:21
Svar/Indlæg:
2958/84
Jeg kender ikke en skid til consoller og har aldrig haft en og kommer nok heller ikke til det. men skil den ad og se efter, måske er den bare fyldt med støv der ligge og holder på varmen, helt ærligt, jeg ved det ikke, ja jeg syntes også det lyder helt utroligt, men jeg er helt blank, trode aldrig nogen sinden at jeg skulle komme der til, AaHhrrrr, det kan sku ad ikke passe, det ligner mig sledt ikke, HJÆLP! hvad skal jeg GØRE! AHrrrrr!
😀

totalgamer

Overclocker
Tilføjet:
15-08-2009 19:26:03
Svar/Indlæg:
512/6
Jeg har brugt det på min cpu og da jeg havde vandkøling. Temperaturen er ekstrem! Det sad dog fast på kølehovedet bagefter, og jeg kunne ikke få det af, men den nye ejer har fået det af ved at slibe det væk. På cpu'en gik det let af.

Jeg har tænkt mig at forsætte med at bruge det, for jeg elsker virkelig den kølepasta. Yderst let at montere, hvis man læser vejledningen! :D

Det kan ikke bruges til aluminiumskølere, så du kan kun bruge det på kølere med bund af kobber, og jeg tror ikke det kan bruges på grafikkort.

LarsL

Superbruger
Tilføjet:
16-08-2009 03:13:58
Svar/Indlæg:
445/37
Det misfarver hvertfald kobber, men er let at få af på en cpu, en klat opvaske middel virkede fint for mig, skal dog siges jeg bruger ikke pad versionen, men det flydende stads på sprøjte fra coolaboratory pro.

Men køb dig en bedre køler, man kan let få lange løg hvertfald med det i flydende version, er svært at få en nydeligt tyndt lag fordelt.

Har ikke oplevet det har været svært at skille kølehoved fra cpu.