Hej er der nolge der lige kan skære det ud for mig jeg har min I7 jeg har sat multi til 21 i bios og cpuz viser ogsåd et om den står i lde eller køre stres test men da jeg gik ind i cs viste den som om den kun kørte med 20 multi har læst af 21 muti har noget med turbo mod af gøre men har også læst man kan få den til af blive der nolge der kan for kalre mig hvad forsklen er og ulemper
Med 21x multipler kan du sikkert kom lidt højere i mhz, med 21 multi behøver du jo ikke så hoj qpi for at opnå som clk. de fleste boards stopper ved 222 qpi, derfor er det bedste med højeste multipler.
1# tak for svaret men så vidt ejg kune læse så er det kun den ene kerne der køre det exstre mhz alser det ikke er alle 4 er det helt forket eller ? for så fortraker jeg da af køre kun med 20 som lige nu er ved af fine laveste vcor til 🙂
har opdatert profil med bunkort nu men grunen tild et med kernen var af jeg læste på anet forum det kun var den ene og vis ejg kiget cpuz viste den 4ghz men vis jeg kiget på den computer alser højerkliker står den til 3.8 i cs står den til 3.8 også
7# tak vanovich sente også lige tip til det og der stod de alle til X 21 nu spøre jeg nok mega dumt men når et given program tro den kun køre 3.8 det kan ikke have nogen infyelse på ydelsen vil ? har kun set det i CS og højerklip på dene computer for det er jo ikke nomalt noget progamer viser 🙂