Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2009 16:38:56
Svar/Indlæg:
2620/327
Altså, jeg plejer ikke at være reaktionær - jeg synes, fremskridt er fint. Men Vista har jeg aldrig været særlig begejstret for. I juni købte jeg en ny bærbar, en HP Elitebook 6930p - lækker maskine med en Core 2 Duo P8600, 2GB RAM, Seagate 7200.3 harddisk - og selvfølgelig Windows Vista. Og jeg tænkte, at det var fint nok, for så kunne jeg da endelig lære at holde af det styresystem. De fleste har jo rost det.
Men nøj, hvor er det langsomt og tungt. Det er da flot, og det har nogle fine funktioner. Jeg har virkelig prøvet at give det en chance, men i dag gav jeg altså op - især mit elskede Opera reagerer sindsygt langsomt, når jeg vil åbne et nyt faneblad. Så nu har jeg brugt dagen på at tage backup og lægge XP ind (heldigvis fulgte der en XP CD med) - og stor er gensynsglæden, nu fungerer alt lige så hurtigt, som det burde gøre på denne maskine. Der er nogle ting, jeg vil savne i Vista, men flere, jeg ikke vil savne.
Så nu kører jeg XP, til det bliver håbløst forældet, og derefter køber jeg Windows 7 til den, og lidt mere RAM. Jeg springer Vista over.
Er det mig, der er gammeldags? Eller kan andre genkende mit problem? Er den bærbare virkelig ikke hurtig nok til at gøre Vista hurtigt?