I realiteten skulle du have haft et rigtigt server OS (Server 2003/2008/Linux).
En server er bedre til at "servicere" andre maskiner/brugere...men bortset fra Linux, koster det jo knapper.
Man kan godt bruge en XP pro til at streame file, men den kan max tage 10 brugere, så der er en begrænsning dér. Desuden vil du ikke kunne lave relle bruger-begrænsninger som du kan på en server (som reelt set er til for at styre brugernes rettigheder og de ressourcer som er på serveren).
For mig at se, vil du få en bedre sikkerhed og mindre belastning af din maskine, hvis du investerede i en NAS-disk (som den QNAP 119 Turbo NAS der er test af her på sitet lige nu).
Fordelen ved den er, at den bruger langt mindre strøm end en maskine gør. Har du brug for mere plads, kan du bruge nogle af de ekstra stik som er på sådan en NAS-ting...og så det vigtigste: Den er lavet til formålet!
Den kan samtidigt sættes til at lave flere virtuelle diske, så du kan sikkert afgrænse adgangen til dele af disken. Til sidst: den er billigere end en maskine.
Jeg er ikke i tvivl: Hvis jeg skulle streame ting, ville jeg vælge at slippe for en masse bøvl med opsætning, sikkerhed, strømomkostninger og hvad ved jeg...og købe sådan en fætter